Vart har ni köpt era mäns kläder och vad?
Vad ska er man ha på sig? Vi står i valet mellan kostym eller jaqette (Stav?).
frack blir det inte och inte smoking.
Vad fick ni betala för det?
viken färg har ni valt?
Vad ska er man ha på sig? Vi står i valet mellan kostym eller jaqette (Stav?).
frack blir det inte och inte smoking.
Vad fick ni betala för det?
viken färg har ni valt?
Vi valde brun-beige med lite mönster/struktur i.
annapanna: jag vill ju inte vara sån, men Dressman har generellt (enligt min erfarenhet) ganska skruttig passform. Brothers brukar också ha studenterbjudanden och har mycket, mycket bättre passform på sina grejer, tycker jag.
Vi hyrde makens frack + skor.
Kommer köpa från Oscar Jacobson, han har köpt därifrån tidigare och alltid blivit nöjd + att de har kanonservice!
Vi hyr jaquette - inklusive skjorta, kravatt (2 st), väst (2st), skor och manchetter - för 2600 sek. Kravatterna ska sys i samma tyg som brudtärnans klänning!
Vi köpte på Brothers i Kista och min blivande är jätte nöjd. Han va iväg hela dagen på lite finare affärer med sin bror och far och tyckte servicen va rätt värdelös. Han va riktigt besviken när han kom hem då han endast hade hittat väldigt dyra kostymer och inte tyckte att han hittat något som han verkligen ville ha. Vi åkte då tillsammans till Kista och träffade en helt underbar tjej som jobbade på Brothers. Plötsligt hade han en kostym i precis den färg och passform han ville ha, och den kosta långt under budget. :D och sen lyckades hon få tag på en matchande väst till (finns inte i deras sortiment) men hon kontaktade återförsäljaren och fick beställde in extra bara till honom.
Annapanna- den kostade 3500 men hade ett vävfel så vi prutade till 2500. Vi var jättenöjda men de hade inte så stort utbud. Däremot var servicen å utbudet på klädbutiken som ligger rakt upp från stationen där de har 20-70% just nu helt fantastisk å de kunde verkligen sin sak!! Rekommenderar båda varmt. På Ideskrädderiet tyckte de att vi hade mer nytta av att köpa en frack för den skulle kunna användas fler gånger än kostym!!