Vart har ni köpt era mäns kläder och vad?
Vad ska er man ha på sig? Vi står i valet mellan kostym eller jaqette (Stav?).
frack blir det inte och inte smoking.
Vad fick ni betala för det?
viken färg har ni valt?
Vad ska er man ha på sig? Vi står i valet mellan kostym eller jaqette (Stav?).
frack blir det inte och inte smoking.
Vad fick ni betala för det?
viken färg har ni valt?
Min make köpte en svart kostym och en vit skjorta på Dressmann. Tror han betalade ca 1800kr för allt. Sedan köpte han en ljusrosa väst och kravatt (plastrong) från www.mytuxedo.co.uk Vi beställde även 3 ljusrosa slipsar därifrån till marskalkerna. Den beställningen gick på ca 400-500kr för allt inkl frakt.
Å det såg ju fint ut :)
Såg att dom hade bra erbjuadnde på brothers med hel kostym skjorta och slips för 1995 men vi förstod inte om man ska ha nån annan "typ" av kostym när man gifter sig :)
Men då kanske en sån duger med en fin väst under :)
Min blivande har köpt sin kostym från bröllopsexperterna men västen och den speciella slipsen som jag tror kallas för plastrong hyr vi bara. Det använder man ju bara en gång. 450kr tog de för att hyra ut hela setet med väst, näsduk och plastrong.
Min blivande man har köpt sin kostym på Åhléns City i Stockholm, märke Tiger of Sweden. Den köptes inför hans brors bröllop. Väst och kravatt planerar han att hyra.
Min blivande köpte sin kostym på MQ. Den sitter som ett smäck och var inte heller så dyr. (Plus att han är så snygg att jag blir knäsvag ) Väst, plastrong och näsduk beställde han från www.mytuxedo.co.uk, precis som Daniiels man, och det var billigt, kom snabbt med posten och var väldigt snyggt. Jag tror att väst, plastrong, näsduk + frakt gick på 450 kr.
TS, ja det är klart att ni kan köpa kostymen på Brothers! Man behöver absolut ingen "speciell" kostym för att man ska gifta sig. En sådan, och om ni vill med en väst under, blir jättebra.
Kunde inte låta bli att le lite åt rubriken, "var har ni köpt era mäns kläder". Ser framför mig bridezillas som kommer hem med kostymer de har köpt (i samråd med andra brudar på Bröllopstorget) och meddelar att här är vad du ska ha på dig älskling, då matchar du duken och mina ögon bäst.
Jag brukar förvisso oombedd komma hem med kläder till maken ibland, men just bröllopskostymen la jag mig inte i alls. (Utom i början, när han tyckte att han har ju redan en kostym - en omodern sak i tråkig färg som hänger i källaren...) Han gick ut med svärfar och handlade, tror de var på Ströms i Stockholm. Stilig blev han, och han trivdes i den vilket var huvudsaken!
Haha jag rubriker mer som att ni var riktat till brudparet, att vart har ni = din blivande och du köpt mannens kläder, men det kanske beror på att jag var med när han köpte kläder, för han ville ha mig som smakråd. Precis som han fick vara med och vara smakråd när det gällde min klänning :P Vi tog alltså även besluten om vår klädsel tillsammans, även om vi självklart själva hade sista ordet i frågan.
Vi tog en tripp till Vingåker och köpte en Tiger kostym till honom. Skjorta, väst och kravatt har vi köpt på en bröllopsbutik. Nu är det bara skorna kvar :)