• teddy

Vad ska er MAMMA ha på sig? :)

Tal om brudklännigar hit o dit... o tärnklänningar efter de, hehe, men va ska/hade er mamma/hans mamma ha på sig för nåt på bröllopet???
    Som blivande brud är de väl inte mitt problem, o inte något stort problem heller för den delen, men jag vet att min lilla mamma behöver lite tips o råd och varför itne slänga ut frågan här då?! :) 

Då tänker jag snarare något i klänningsform än i dräktform... o inget kortkort såklart! :P

Kan ni visa bilder på va hon hade på sig eller länka till nån sida där ni handlat osv...?

:) 

• Svar på tråden Vad ska er MAMMA ha på sig? :)
  • FelizLane

Ja, kanske kan försöka få henne att piffa upp den lite färg då! :) 

• majflicka
    FelizLane skrev 2012-05-21 20:16:20 följande:
    Vad tycker ni om svart på bröllop som svärmor eller mamma?
    I Sverige bär  man traditionsenligt inte helsvart som kvinna på bröllop men delvis svart är vanligt. Med det sagt så vill jag också säga att jag personligen inte ger mkt för sådana traditioner. När jag var på muslimskt irakiskt bröllop bar  80% av kvinnorna helsvarta festklänningar vilket irakiska kvinnliga vänner till oss också bar på vårt bröllop. Vi blev gifta ändå ;)
  • Aniara4

Ja, sen får man ju till syvende och sist tänka att var och en får väl skämmas för sig själv, det är inte mitt problem vad andra har på sig. Man kan försöka prata och framföra önskemål, men i slutänden är inte gästerna en del av planeringen eller dekorationerna utan egna personer som har kommit för att lyckönska en, så man får nöja sig med det.

• teddy

Åhh va kul att så många har svarat! :) 
    Angående min mamma har hon (vi) inte bestämt riktigt va hon ska ha än, men troligtvis blir de långklänning. Vi ska ha klädkoden kostym, alltså inte kavaj o inte mörk kostym utan mitt emellan, hehe... ja jag vet, ett litet hittepå e de väl, men vi tycker de funkar. ska va ganska tydliga i inbjudan så ingen tycker de verkar jobbigt!  Alltså får de kvinnliga gästern välja om de vill ha kort eller lång klänning liksom, o min mamma vill nog ha lång som sagt... :)

Angående svarta kläder tycker jag nog personligen att man kan ha de om man nu vill, jag skulle inte ta det som en sorgefärg på mitt bröllop! Mina tärnor ska ha svarta klänningar, sen vet jag inte om de e skillnad på yngre tjejer o lite äldre damer...?!

Men som sagt, nån långklänning blir de nog för mamma i en färg hon trivs med, dock inte svart för hennes del även om hon skulle kunnat få ha de om hon ville så att säga! :) Hon (vi) funderar på att kanske beställa nåt från jenjenhouse. Men nåt som hon kanske då skulle kunna använda nån annan gång. Sen ska vi gifta oss på vintern, så nån sommarklänning kan de ju inte bli för de kommer inte vara så passande... De e kanske lättare att hitta en fin sommarklänning än en fin vinterklänning?! :P 

• MariaFredrik12

Min mamma ska ha en korallröd klänning som slutar lite ovanför knät. Den är ärmlös och har ett litet skärp i midjan. Hon var skitsnygg i den faktiskt! :) Vi var och handlade den i helgen och vi båda var kanonnöjda.

• teddy

Till alla er vars mamma ska ha en klänning som slutar ovanför knät... vad har ni för klädkod??

• MrsSilfverblad2b

Har ingen bild på mamma från bröllopet ännu men den här klänningen hade hon tillsammans med cerisa skor och en cerise sjal. Vi hade klädkod mörk kostym så egentligen bröt hon mot alla etikettsregler; den är både svart OCH vit och den slutar strax ovanför knäet. Men snygg var hon!

12-05-12
  • daniiel
    teddy skrev 2012-05-22 15:24:28 följande:
    Åhh va kul att så många har svarat! :) 
    Angående min mamma har hon (vi) inte bestämt riktigt va hon ska ha än, men troligtvis blir de långklänning. Vi ska ha klädkoden kostym, alltså inte kavaj o inte mörk kostym utan mitt emellan, hehe... ja jag vet, ett litet hittepå e de väl, men vi tycker de funkar. ska va ganska tydliga i inbjudan så ingen tycker de verkar jobbigt!  Alltså får de kvinnliga gästern välja om de vill ha kort eller lång klänning liksom, o min mamma vill nog ha lång som sagt... :)
    Bara som ett litet tillägg, så finns det som sagt ingen klädkod som heter kostym (om man inte menar maskeradkostym), utan det är kavaj och nivån över det är mörk kostym. Och i den klädkoden, mörk kostym, så kan kvinnorna ha både knäkort klänning och lång klänning (om det är en tillställning med fler än 20 personer). Alltså, den klädkoden är nog vad ni tänkt er, så varför inte använda er av en etablerad klädkod?
  • jimmyojennifer
    Jag han skrev 2012-05-21 18:49:15 följande:

denna hade min mamma, i en lila färg.
    Vart kommer den här ifrån?? Den var gudomlig!
  • teddy
    daniiel skrev 2012-05-22 16:12:50 följande:
    Bara som ett litet tillägg, så finns det som sagt ingen klädkod som heter kostym (om man inte menar maskeradkostym), utan det är kavaj och nivån över det är mörk kostym. Och i den klädkoden, mörk kostym, så kan kvinnorna ha både knäkort klänning och lång klänning (om det är en tillställning med fler än 20 personer). Alltså, den klädkoden är nog vad ni tänkt er, så varför inte använda er av en etablerad klädkod?
    Hum... har nog hört att mörk kostym innebar långklänning... men sen å andra sidan vill vi ju inte begära att herrarna ska ha mörk kostym heller... så de kanske va så vi tänkte... hum...!
Svar på tråden Vad ska er MAMMA ha på sig? :)