• Jane
    Äldre 30 Mar 11:54
    18942 visningar
    54 svar
    54
    18942

    Behöver hjälp med att hitta tärnklänningar....

    Hej


    Jag behöver hjälp med att hitta 3 st passande tärnklänningar. Jag har letat och letat och har stirrat mig för blind på det jag tycker är fint, därför behöver jag låna era ögon nu. De kan vara från Kina, ellos eller varsomhelst, bara det går att få hem dem snabbt, då mina tärnor vill gå ner i vikt och vill beställa så nära inpå bröllopet som helst.


    - Till att börja med så ska de vara röda, svarta eller vita (med något rött el. svart på)


    - Knälånga och helst med korta ärmar, cap-sleeve, eller en axelbandslös klänning men med en passande bolero


    - Alla 3 ska ha samma modell och färg


    - De ska kosta max. 800 kr st ~ 100 $! Helst billigare :)


    - Modellen ska sitta bra och passa alla 3 tjejer som har storlekarna : 36, 38, 44/46



    Hoppas ni kan hjälpa mig och ge mig något tips på klänningar! Tack


     


  • Svar på tråden Behöver hjälp med att hitta tärnklänningar....
  • selma0­3
    Äldre 30 Mar 18:47
    #21

    Åh jag har precis samma problem här med. Fast ska ha långklänning i stället utan ärm, eller ska tärnorna få bestämma. Färg är jag helt galet förvirrad på. OCh ska man beställa från Kina?


     


     

  • Decemb­er
    Äldre 30 Mar 18:52
    #22
    selma03 skrev 2012-03-30 18:47:45 följande:

    Åh jag har precis samma problem här med. Fast ska ha långklänning i stället utan ärm, eller ska tärnorna få bestämma. Färg är jag helt galet förvirrad på. OCh ska man beställa från Kina?


     


     


    Tycker inte att tärnorna ska bestämma, däremot så kan de ge förslag :)
  • xanshi­ne
    Äldre 30 Mar 19:10
    #23
  • Anneli­256
    Äldre 30 Mar 19:16
    #24


    Denna har vi beställt till våra tärnor varav en är lång och smal, en är kort och smal och den tredje har lite mer runda former. Dom är måttbeställda. jag har beställt dom nu och sagt att om tärnorna går ner i vikt så får dom själv bekosta att en sömmerska ändrar klänningarna (den ena försöker gå ner i vikt). Dom är beställda från Tidebuy där jag även köpte brudklänningen. Det gick på 2600 kr för alla tre inkl frakt. Jag tror på den tighta toppen och markerad midja då tärnorna har en sådan kroppsform att det skulle passa. den lite lösare kjolen gör att "rumpstorlek" inte spelar någon större roll. Till en sådan klänning kan man välja en bolero eller en sjal. Men kolla gärna kina sidor.. kanske med samma förbehåll som vi har gentemot våra tärnor.. eftersom vi betalar klänningarna. Det finns ju även möjlighet att välja tre olika modeller men samma tyg och färg. Leverans är runt 20-25 dagar. En möjlighet för viktnedgång är ju att sätta i snörning i ryggen.


     

  • Anneli­256
    Äldre 30 Mar 19:23
    #25

    missade att du skrev knälång.. hittade en jättesöt i chiffong.. men typiskt nog kunde jag inte ladda upp bilden. Försöker senare

  • Pekkii­sch4
    Äldre 30 Mar 19:27
    #26

    Hej ! jag köpte mina tärnklänningar på www.bonprix.se/kategori/dam-klaenningar-korta-aftonklaenningar/ :)

  • Pekkii­sch4
    Äldre 30 Mar 19:32
    #27
  • Jane
    Äldre 31 Mar 06:06
    #28
    selma03 skrev 2012-03-30 18:47:45 följande:

    Åh jag har precis samma problem här med. Fast ska ha långklänning i stället utan ärm, eller ska tärnorna få bestämma. Färg är jag helt galet förvirrad på. OCh ska man beställa från Kina?


     


     


    Jag tycker man kan beställa från Kina, inget problem med det.. Men om tärnorna ska bestämma...jaa...jag ger dem massor med förslag och sedan väljer vi tillsammans ut 2 st som de tycer ser fina ut och sedan kommer jag ta någon utav dessa. Det jobbiga för mig är att 2 tärnor bor i hemlandet där vi ska gifta oss och den tredje bor i Sverige (i en helt annan stad än vad jag bor i). Så jag kan inte prata med de 2 där nere förutom på facebook 1-2 gånger i månaden. Sen så känner inte de varandra så de kan inte välja själva, för då kanske klänningen passar den andra tjejen i modellen. Därför tycker jag att jag känner alla 3 bäst och kan komma med förslag, så väljer vi tillsammans.
  • Jane
    Äldre 31 Mar 06:13
    #29
    xanshine skrev 2012-03-30 19:10:46 följande:
    Inte exakt vad du letar efter, men ett förslag i alla fall Glad

    www.asos.com/ASOS/ASOS-One-Shoulder-Drape-Dre...
    Tack för förslaget iallafall, den var fin men synd att den inte var i ett finare material så den ser lite lyxigare ut. Annars så tror jag att en sådan modell passar nästan alla. Glad
    Anneli256 skrev 2012-03-30 19:16:34 följande:


    Denna har vi beställt till våra tärnor varav en är lång och smal, en är kort och smal och den tredje har lite mer runda former. Dom är måttbeställda. jag har beställt dom nu och sagt att om tärnorna går ner i vikt så får dom själv bekosta att en sömmerska ändrar klänningarna (den ena försöker gå ner i vikt). Dom är beställda från Tidebuy där jag även köpte brudklänningen. Det gick på 2600 kr för alla tre inkl frakt. Jag tror på den tighta toppen och markerad midja då tärnorna har en sådan kroppsform att det skulle passa. den lite lösare kjolen gör att "rumpstorlek" inte spelar någon större roll. Till en sådan klänning kan man välja en bolero eller en sjal. Men kolla gärna kina sidor.. kanske med samma förbehåll som vi har gentemot våra tärnor.. eftersom vi betalar klänningarna. Det finns ju även möjlighet att välja tre olika modeller men samma tyg och färg. Leverans är runt 20-25 dagar. En möjlighet för viktnedgång är ju att sätta i snörning i ryggen.


     


    Ja! Den var fin! Har du fått din brudklänning du beställde från Tidebuy? Är du nöjd med kvalitén och ur den är sydd? Tack för tipset på snörning, det tänkte jag inte alls på Skrattande Det spelar ingen roll om den inte är knälång...det får den gärna vara, bara den inte ser "tantig" ut.
  • Jane
    Äldre 31 Mar 06:16
    #30
    Pekkiisch4 skrev 2012-03-30 19:32:24 följande:
    www.bonprix.se/produkt/satinklaenning-svart-9...

    fast i rött :)
    åååå, vart hittar man den i rött? Går det att ta av bandet och sätta dit något annat i en annan färg tror du?En sån röd klänning med ett svart band och en vart bolero hade varit snyggt.  :)

    Jag vet Bon Prix har fina grejjer, men häromdagen när jag kulle kolla så ville inte alla sidor öppna sig,...
Svar på tråden Behöver hjälp med att hitta tärnklänningar....