• Äldre 29 Mar 01:22
    151121 visningar
    36 svar
    36
    151121

    Present till nyblivna föräldrar?

    Ja, vad ska man ge nyblivna föräldrar i present? Gärna något som inte kostar skjortan och inte är kläder till barnet, som de flesta ändå brukar få i överflöd och som man kanske gärna vill välja själv. Hm. Kanske gärna något till föräldrarna? Tänker att de får så mycket till barnet att det kunde vara kul/skönt att få något som var till dom, som de kunde uppskatta och ha nytta av.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-08 11:04
    _________________________

    SÅ VAR VI HÄR IGEN!!! hehe

    Nyblivna föräldrar (inte deras första barn) och inget ätbart, inget drickbart och inget över 200kr. Vad ger man?!
  • Svar på tråden Present till nyblivna föräldrar?
  • Äldre 29 Mar 13:07
    #11

    Ja, jag har funderat på såna blöjtårtor, men jag tycker det är både och. Bra grej, för man behöver ju absolut blöjor, men då är det den saken med märke och storlek. Jag kanske var knepig och kräsen, men jag använde bara ett märke när dottern var liten, så jag är rädd att det ska bli fel om jag ger bort.. men "normala" människor kanske inte är lika noga :P haha

    Jag önskar att jag kunde sy eller sticka, för det är ju väldigt roligt att både ge bort och få något hemgjort :)

    En fotografering skulle vara kul, men det sparar jag nog till då någon av våra syskon får barn. Lite väl dyrt för vår plånbok att ge till "bara" ett par vänner tyvärr :P


  • sandra­ochdan­iel
    Äldre 29 Mar 14:59
    #12

    Jag har gjort namntavlor åt många bekantas barn i present. Har använt mig av www.wordle.net där jag skriver barnets namn och lite ord som beskriver barnet, typ prins/prinsessa, älskad, busfrö, charmtroll osv osv. Sen har jag köpt en Ribba ram på IKEA för 65:-

    Enkel och uppskattad present.

    Annars kan man köpa namntåg på zillstar.se för en relativt billig penning
     (beroende på hur långt barnets namn är Tyst)  Gör inte misstaget jag gjorde och tro att man ska he en vagn att avsluta med också. Den vart helt oanvändbar.

  • Äldre 29 Mar 15:24
    #13
    sandraochdaniel skrev 2012-03-29 14:59:00 följande:
    Jag har gjort namntavlor åt många bekantas barn i present. Har använt mig av www.wordle.net där jag skriver barnets namn och lite ord som beskriver barnet, typ prins/prinsessa, älskad, busfrö, charmtroll osv osv. Sen har jag köpt en Ribba ram på IKEA för 65:-

    Enkel och uppskattad present.

    Annars kan man köpa namntåg på zillstar.se för en relativt billig penning
     (beroende på hur långt barnets namn är Tyst)  Gör inte misstaget jag gjorde och tro att man ska he en vagn att avsluta med också. Den vart helt oanvändbar.
    Men du, det var ju en grymt bra idé, tack! :) Ska nog göra en sådan faktiskt.. om jag får tag på en skrivare att låna :P De där tågen var ju väldigt fina också, när man kan välja barnets namn. Var ju faktiskt inte alls dyrt :)
  • sandra­ochdan­iel
    Äldre 29 Mar 15:42
    #14
    daniiel skrev 2012-03-29 15:24:30 följande:
    Men du, det var ju en grymt bra idé, tack! :) Ska nog göra en sådan faktiskt.. om jag får tag på en skrivare att låna :P De där tågen var ju väldigt fina också, när man kan välja barnets namn. Var ju faktiskt inte alls dyrt :)
    Kul att man kunde hjälpa till! Älskar pyssliga och personliga presenter och det bästa är när de inte behöver vara så dyra!
  • sandra­ochdan­iel
    Äldre 29 Mar 15:45
    #15

    Gjorde denna till en väns dotter i 1-års present. De vart stormförtjusta!

    http://www.wordle.net/show/wrdl/4979354/ebbot

  • Äldre 29 Mar 19:38
    #16

    Present till föräldrarna är jättebra: ngt ätbart eller blommor. Jag hade uppskattat att få choklad för jag fick ett enormt chokladsug när jag började amma.


     


    Till Sofia var en av de allra bästa presenterna en jättemjuk filt, den har jag använt hur mkt som helst.

  • Äldre 29 Mar 19:41
    #17
    sandraochdaniel skrev 2012-03-29 15:45:58 följande:
    Gjorde denna till en väns dotter i 1-års present. De vart stormförtjusta!

    www.wordle.net/show/wrdl/4979354/ebbot
    Den var ju jättefin :) Hur fick du olika storlekar på texten och namnet sådär i mitten? Jag förstod mig inte alls på hur man gör det där :P
  • Äldre 29 Mar 19:42
    #18
    sofiasmamma skrev 2012-03-29 19:38:00 följande:

    Present till föräldrarna är jättebra: ngt ätbart eller blommor. Jag hade uppskattat att få choklad för jag fick ett enormt chokladsug när jag började amma.


     


    Till Sofia var en av de allra bästa presenterna en jättemjuk filt, den har jag använt hur mkt som helst.


    Ja, vi funderade på något ätbart till föräldrarna, det känns som något som kan vara uppskattat :)
  • cookie­andker­mit
    Äldre 29 Mar 20:53
    #19

    Jag nrukar försöka göra personliga presenter till vänner som får barn. Men nått som nästan alla har fått är sitt namn, i lösa bokstäver med dubbelhäftande tejp på baksidan så att de går att fästa på barnets rumsdörr. Jag väljer färg och "utsmyckning" beroende på hur föräldrarna är. Har "träffat rätt" än så länge. De är uppskattade då de som man kan köpa färdiga i affär kostar runt 15-20 kr st och "alla andra" har ju sånna. :) Köper lösa bokstäver på panduro (de kostar typ 7kr/bokstav) och har hobbyfärg och dyl hemma i min pyssellåda :)


    Annars brukar jag köpa böcker, och då menar jag barnböcker som jag gillar/t ex Astrid Lindgren, Elsa Beskow, och annat. Leksaker och dyl som de kan ha när de blir äldre brukar också kunna slinka med. Och bit ringar...gärna sånna som är i plast men ändå mjuka, det brukar uppskattas :)
    Nägon gång har jag gett saker till föräldrarna, men kommer inte ihåg vad det var..

  • sandra­ochdan­iel
    Äldre 30 Mar 12:34
    #20
    daniiel skrev 2012-03-29 19:41:24 följande:
    Den var ju jättefin :) Hur fick du olika storlekar på texten och namnet sådär i mitten? Jag förstod mig inte alls på hur man gör det där :P
     Aaaaah juste glömde det, du skriver ordet flera gånger för att få det större. Tror jag skrev ebba typ 17-18gg. och så återupprepar du det för varje ord. Copy paste är din bästa vän när du jobbar med wordle   Skrattande

    Jag ville highlighta namnet, älskad och prinsessa. Skrev Ebba 18gg, älskad 15 och prinsessa 13.
    Hoppas du förstår hur jag menar.
Svar på tråden Present till nyblivna föräldrar?