• mariajernberg

visa håruppsättningen??

Jag är lite fundersam på vad jag ska ha för frisyr/håruppsättning i sommar då jag gifter mig.

Jag har mörk brunt hår, ovalt ansikte typ och håret är ganska långt (nedanför bh bandet, plus att jag har lugg)

Vad skulle ni välja? Å ska jag ha nå fina grejer i håret eller är det finare utan?

Kan inte ni som redan gift er lägga in en bild på eran håruppsättning, å ni som inte gift er men har hittat en bild på precis hur ni vill att den ska se ut kan väl lägga in den.

• Svar på tråden visa håruppsättningen??
  • llinda81
    Akka skrev 2012-03-21 19:36:35 följande:
    Jag kommer överlag ha en lite rockigare stil. Så den här frisyren ska jag ha.
    Fast inte så hög lugg och så ska jag ha ett svart flor.

var har du hittat ditt svarta flor?? jag har letat men inte hittat nåt som jag gilla..
  • mariajernberg

den här var lite fin tyckte jag.

• mariajernberg

nähä jag lyckades inte få med bilden

• Lillis82

" target="_blank">

Jag skall ha frisyren som hon gör i länken.. jätte fin tycker jag har tagit några bilder från videon och lagt in nedan.. super fint när man har slöja till som man sen kan ta av för festen utan att håret blir förstört.. 

• Sara 120707
    mariajernberg skrev 2012-03-22 20:52:29 följande:

Å vad många fina frisyrer!!!

Och vad duktig du var sara som hade gjort din själv, gillar den uppsättningen jätte mycket för den känns lite som min stil.

Men att göra det själv är nog inte min grej klarar knappt av att göra en fläta på mig själv haha

sabz gillar den frisyren också, den är lite prinsessaktig :)

Thx!
  • Sara1291
    Sara 120707 skrev 2012-03-22 12:41:13 följande:

Jag började med att ta undan överhåret och locka resten.

Sedan lockade jag några slingor löshår på clips.

Jag delade håret i nacken och hakade i alla clipsen i nacken nerifrån och upp.

Sedan satte jag upp överhåret med en minitofs. Började ovanifrån(gör det i ca tre delar på var sida) med att på varje sida dra bak lockarna och fixera med stora hårnålar i nacken.

Det är den trixiga biten att få det snyggt i nacken utan att ha någon som kikar åt en.

PÅ bröllopsdagen kommer jag att locka överhåret i stora mjuka lockar och sedan tupera underhåret så det blir liiite mer volym uppe på huvudet. Kanske sätter i nåt smycke oxå.

åh vad du verkar duktig. jag är urkass på sånt där. skyller på att jag aldrig fick någon lillasyster :P 
    Tack! Ska visa bilden för min frisör så att hon kan ordna ngt liknande den dagen :)  
  • Sara 120707
    Sara1291 skrev 2012-03-22 21:56:21 följande:
    åh vad du verkar duktig. jag är urkass på sånt där. skyller på att jag aldrig fick någon lillasyster :P
    Tack! Ska visa bilden för min frisör så att hon kan ordna ngt liknande den dagen :)

Thx, blev faktiskt riktigt nöjd med den! Ska vara lite noggrannare på bröllopsdagen men de kändes bra att ha provat principen i förväg.

Kul att höra att den kunde inspirera någon

Faktiskt inte så krångligt som det kan låta, det enda man behöver e locktång och en massa hårnålar.

• Akka
    llinda81 skrev 2012-03-22 20:58:19 följande:
    var har du hittat ditt svarta flor?? jag har letat men inte hittat nåt som jag gilla..
    hm... jag har inte hittat det än... svårare än vad jag trodde...
  • Zara81

Jag har tänk mig något mellan dessa två.
  • MrsSilfverblad2b

Mitt hår kommer se ut ungefär så här. Det här är från provuppsättningen så det kommer inte vara lika "slarvigt" på själva dagen.

12-05-12
  • Susser

Mrs Silfverblad2b: Jättefin håruppsättning:) Vart har du köpt blomman som du har i håret?

• M040812J
    MrsSilfverblad2b skrev 2012-04-04 20:38:13 följande:
    Mitt hår kommer se ut ungefär så här. Det här är från provuppsättningen så det kommer inte vara lika "slarvigt" på själva dagen.

12-05-12
    Åh! Jag som blev stormförtjust i att den inte var så välkammad! Vackert!
  • MrsSilfverblad2b

Tack ska ni ha! Och det ska vara slarvigt sen också men här ser man ju hårnålar och det hänger ut två lite större hårtester som det inte kommer göra sen. Men det ska absolut vara lite slarvigt. Polerat och blankt är inget för mig trots att det är väldigt vackert på många!

Här är blomman: www.etsy.com/listing/81677952/bridal-flower-hair-wedding-clip  Jag beställde en först men tyckte att den var förstor så jag bad henne göra två mindre (2-2,5 inch) och så här blev resultatet. Gillar dem skarpt, har beställt andra liknande blommor men de är inte alls lika fina och välgjorda som dessa.

12-05-12
  • MrsSilfverblad2b
    M040812J; det är såå fint med sånna där sneda flätor!!
    12-05-12
Svar på tråden visa håruppsättningen??