• mariajernberg

visa håruppsättningen??

Jag är lite fundersam på vad jag ska ha för frisyr/håruppsättning i sommar då jag gifter mig.

Jag har mörk brunt hår, ovalt ansikte typ och håret är ganska långt (nedanför bh bandet, plus att jag har lugg)

Vad skulle ni välja? Å ska jag ha nå fina grejer i håret eller är det finare utan?

Kan inte ni som redan gift er lägga in en bild på eran håruppsättning, å ni som inte gift er men har hittat en bild på precis hur ni vill att den ska se ut kan väl lägga in den.

• Svar på tråden visa håruppsättningen??
  • Akka

Jag kommer överlag ha en lite rockigare stil. Så den här frisyren ska jag ha.
    Fast inte så hög lugg och så ska jag ha ett svart flor.

• Sara 120707

Har lagt upp denna på sidan innan, men här är iaf min provuppsättning. Passade på och prova min uppsättning till nyår, för att vara säker på att jag kunde göra det själv i nacken.
  • Sara1291
    Sara 120707 skrev 2012-03-21 19:41:43 följande:

Har lagt upp denna på sidan innan, men här är iaf min provuppsättning. Passade på och prova min uppsättning till nyår, för att vara säker på att jag kunde göra det själv i nacken.
    åh jättefint! hur lyckades du sätta upp det själv? funderar på att ha en liknande uppsättning.
  • Sara 120707
    Sara1291 skrev 2012-03-22 12:20:35 följande:
    åh jättefint! hur lyckades du sätta upp det själv? funderar på att ha en liknande uppsättning.

Jag började med att ta undan överhåret och locka resten.

Sedan lockade jag några slingor löshår på clips.

Jag delade håret i nacken och hakade i alla clipsen i nacken nerifrån och upp.

Sedan satte jag upp överhåret med en minitofs. Började ovanifrån(gör det i ca tre delar på var sida) med att på varje sida dra bak lockarna och fixera med stora hårnålar i nacken.

Det är den trixiga biten att få det snyggt i nacken utan att ha någon som kikar åt en.

PÅ bröllopsdagen kommer jag att locka överhåret i stora mjuka lockar och sedan tupera underhåret så det blir liiite mer volym uppe på huvudet. Kanske sätter i nåt smycke oxå.

• sabz

Jag ska ha något sånt här, fast jag har blont hår.

• tigerbalsam

Nähä, attans. Såhär då:

• Fröken Fin

Hej! Låter som vi har rätt lika frisyr! :o) Så här såg jag ut när jag gifte mig i somras:

Då vi gifte oss utomhus var det viktigt att frisyren skulle hålla för lite blåst etc, vilken den också gjorde. Jag var jättenöjd! Lycka till på bröllopet!
  • mariajernberg

Å vad många fina frisyrer!!!

Och vad duktig du var sara som hade gjort din själv, gillar den uppsättningen jätte mycket för den känns lite som min stil.

Men att göra det själv är nog inte min grej klarar knappt av att göra en fläta på mig själv haha

sabz gillar den frisyren också, den är lite prinsessaktig :)

Svar på tråden visa håruppsättningen??