• Cicci90

Var hittar jag näbbkläder?!

Satt hela kvällen igår och letade efter klänningar till mina brudnäbbar.
    En tjej på 5 år och en på 7.
    Vi har grönt tema (äppelgrönt) och jag har letat efter klänningar som är gröna eller vita. (Tänker att jag kan köpa grönt tyg och sy ett band i midjan på klänningarna om jag hittar vita).

Men jag hittar inget i en vettig frisklass.
    Vår budget tillåter inte mer än 300 kr/klänning..

Är det någon som har tips?

• Svar på tråden Var hittar jag näbbkläder?!
  • Cicci90
    Mela01 skrev 2012-03-17 15:06:40 följande:
    Barnklänning, fr. 299 SEKkan det vara något? finns på www.sandraenterprise.com
    Den var enkel och fin, dessutom kunde man byta ut det vita bandet i midjan! :)
    Tyvärr kostade den för mycket om jag ska få den i rätt storlek..

Men tack för tipset!
  • MajaStina

Klänning

Den här finns på Haléns. Tycker jag är jättesöt! Jag har ev tänkt köpa den i cerise till mina tjejer.

Lycka till i jakten!!

• daniiel

Denna finns från strl 86 - 152, finns i ljusgrönt men också i vitt, kostar 249kr.
    www.ellos.se/d/Overdelar-Klanningar-tunikor-Klanningar/Vertbaudet/_/N-1z141qqZ1z14164Z1z141ll

Denna finns från strl 86 - 158, vit, kostar 279kr.
    www.ellos.se/d/Overdelar-Klanningar-tunikor-Klanningar/Vertbaudet/_/N-1z141qqZ1z14164Z1z141ll

Storlek 122 - 176, vit, 179kr.
    www.ellos.se/d/Overdelar-Klanningar-tunikor-Klanningar/EllosKids/_/N-1z141qqZ1z141lkZ1z141ll

• Cicci90
    daniiel skrev 2012-03-17 17:13:34 följande:
    Denna finns från strl 86 - 152, finns i ljusgrönt men också i vitt, kostar 249kr.
    www.ellos.se/d/Overdelar-Klanningar-tunikor-K...

Denna finns från strl 86 - 158, vit, kostar 279kr.

Storlek 122 - 176, vit, 179kr.
    Tack för tipsen! Gillar den på den andra länken bäst! Den var både söt och inom vår budget!
  • Cicci90
    MajaStina skrev 2012-03-17 17:05:37 följande:

Klänning

Den här finns på Haléns. Tycker jag är jättesöt! Jag har ev tänkt köpa den i cerise till mina tjejer.

Lycka till i jakten!!

Tittade på den innan, men den är tyvärr för dyr för oss. Men den är riktigt söt!
  • daniiel
    Cicci90 skrev 2012-03-17 20:08:21 följande:
    Tack för tipsen! Gillar den på den andra länken bäst! Den var både söt och inom vår budget!
    Ja, den var jättefin tycker jag :) Tyvärr finns det ju inte så gott om klänningar inom den prisramen. Vi hittade en fin på Lindex till vår dotter förra sommaren, då hade det många fina såna typ "näbbklänningar", men nu verkar de inte ha kvar några alls. Väldigt synd.
  • Cicci90
    daniiel skrev 2012-03-17 20:12:29 följande:
    Ja, den var jättefin tycker jag :) Tyvärr finns det ju inte så gott om klänningar inom den prisramen. Vi hittade en fin på Lindex till vår dotter förra sommaren, då hade det många fina såna typ "näbbklänningar", men nu verkar de inte ha kvar några alls. Väldigt synd.
    Nej det gör ju tyvärr inte det. Jag vill inte gärna lägga flera hundra på klänningar som kanske kommer användas 1-2 gånger när budgeten redan är stram. :/
    Tänkte ha lite is i magen och vänta tills affärerna får in lite fler sommarkläder, så jag hoppas att vi kan hitta något där. Är lite smidigare att få prova storlekarna på riktigt också.
    Men jag vill gärna ha lite back-up ifall det inte finns något :)
  • MajaStina

Nu vet ju inte jag när ni ska gifta er, men ni kan ju vänta med näbbklänning tills det är skolavslutningsdags. Då brukar det ju komma ut en massa klänningar i butikerna! Ett litet tips bara!

Svar på tråden Var hittar jag näbbkläder?!