• Cicci90

Var hittar jag näbbkläder?!

Satt hela kvällen igår och letade efter klänningar till mina brudnäbbar.
    En tjej på 5 år och en på 7.
    Vi har grönt tema (äppelgrönt) och jag har letat efter klänningar som är gröna eller vita. (Tänker att jag kan köpa grönt tyg och sy ett band i midjan på klänningarna om jag hittar vita).

Men jag hittar inget i en vettig frisklass.
    Vår budget tillåter inte mer än 300 kr/klänning..

Är det någon som har tips?

• Svar på tråden Var hittar jag näbbkläder?!
  • HelenJ

Jag har beställt cremefärgade tyllklänningar från Pompdelux, tittar du på deras hemsida finns det flera fina i vitt till rimliga priser! www.pompdelux.se

• Jessicaia

Tackar för att du startade den här tråden Cicci90! Har samma tema, näbbar i samma ålder och samma problem. Dessutom är stora tejej stor för sin ålder, vilket bara ökar svårigheterna! Vi hoppas på att det kommer fina klänningar lite längre fram, men tiden börjar tryta :/

• Cicci90
    Jessicaia skrev 2012-03-18 10:50:53 följande:
    Tackar för att du startade den här tråden Cicci90! Har samma tema, näbbar i samma ålder och samma problem. Dessutom är stora tejej stor för sin ålder, vilket bara ökar svårigheterna! Vi hoppas på att det kommer fina klänningar lite längre fram, men tiden börjar tryta :/
    Vad kul att den är till nytta för andra!
    Att hitta en grön klänning, eller vit med gröna detaljer verkar svårt i min prisklass.
    Så det blir nog att köpa vit klänning och grönt tyg :)
    Jag hoppas att det kommer klänningar till affärerna om en månad :)
  • thean

Jag gillar också pomp de lux, och var jättesugen på flera av deras modeller till mina tjejer, men tyvärr passade inte färgerna in så bra i vårt tema. Jag var ute efter klänningar som INTE ser ut som marängbakelser eller små brudklänningar utan enklare varianter, men fortfarnade fina såklart.

Vi köpte tillslut, ganksa enkla men välgjorda rosa klänningar från Lycks (nåt svenska kvalitets märke säger svärmor) de är enfärgade men med struktur i tyget som är vacker och ett band i midjan. Tjejerna ska också få ha varsin smal blomsterkrans i håret med rosa och vita blommor... kollade på Kate Moss o hennes brudnäbbar, enkelt och vackert!

• thean
    daniiel skrev 2012-03-17 17:13:34 följande:
    Denna finns från strl 86 - 152, finns i ljusgrönt men också i vitt, kostar 249kr.
    www.ellos.se/d/Overdelar-Klanningar-tunikor-K...

Denna finns från strl 86 - 158, vit, kostar 279kr.

Storlek 122 - 176, vit, 179kr.
    Haha, våra klänningar ser ut som den andra länken här, fast i rosa med smalt band i midjan... några hundra till också... attans!
  • Cicci90

Vi har hittat och ska beställa två klänningar till.
    Näbbarnas föräldrar sa att de kunde betala allt så då blev det enklare.
    Men vi ska betala hälften av summan ändå :)

Midjebandet på denna klänningen är utbytbar så vi kommer sätta dit ett grönt band :)

• Tosan

Vilken söt klänning Cissi90 ! Var hittade ni dem?

• Cicci90
    Tosan skrev 2012-04-06 19:48:55 följande:

Vilken söt klänning Cissi90 ! Var hittade ni dem?

Vad kul att du tycker det! :) Jag tror att flickorna kommer älska dem, de är väldigt "prinsessiga" av sig ;)
    Vi hittade dem på www.littlefairies.se/
Svar på tråden Var hittar jag näbbkläder?!