• Äldre 15 Mar 10:28
    6687 visningar
    42 svar
    42
    6687

    Vad tycker du om att ha barn med på bröllop?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om att ha barn med på bröllop?
  • Äldre 15 Mar 10:41
    #1

    Vi är en barnrik släkt som bor väldigt utspritt. Så bröllop, dop, begravningar etc är en fantastisk möjlighet att träffas. :) Vi skall ha ett trädgårdsbröolop där 45 av 80 gäster är barn under 18 år. Från nyfödd till tonåring!


    Jag har varit gift innan och där var inte barn välkomna. Bröllopet blev väldigt stivt och tråkigt! Men det är ju min åsikt...

  • MeaJ
    Äldre 15 Mar 10:46
    #2

    Vi har valt att ha festen barnfri,
    jag vill inte vara mamma, faster eller moster och hålla koll på barnen under festen utan jag vill bara få vara bruden och njuta utav det Skrattande

  • sabz
    Äldre 15 Mar 10:52
    #3

    De som är bjudna på vårt bröllop har barn mellan 0-2 år och därför valde vi att ha barnfritt. Vi har ingen möjlighet att avsätta en del av vår budget på dessa barn, plus att vi gärna ser att våra vänner får en barnfri helg med oss. Dessutom så kommer ingen av dessa barn att komma ihåg bröllopet och de kommer att ha det bättre med en barnvakt :)

  • Ajje82
    Äldre 15 Mar 11:02
    #4

    Vi har valt att ha en barnfri fest förutom dessa barn som behöver ammas av sin mamma.
    Vi trodde vi skulle ha barn vakt till våran egna son , men nu ser det ut som om han får vara med och detta känner både jag å min blivande man att det är inget vi  vill men vad ska man göra när man inte har nån barnvakt?
    Sen vet vi att 2 par som kommer långt ifrån ska ha med sina barn och det är ok om dom själva tar hand om dom.

  • Aniara­4
    Äldre 15 Mar 11:08
    #5

    Jag kan inte svara på den fråga generellt, för jag tycker det är två helt olika frågor - vad jag tycker om barn på mitt eget bröllop och vad jag tycker om barn på andras bröllop.

    Vi valde att ha barnfritt. Efter att ha inventerat bekanskapskretsen insåg vi att det hade blivit en hel dagisavdelning modell större, lokalen passade inte för det, och vi ville ha en lugn och vuxen tillställning. Ingen av våra gäster hade några som helst problem med det, flera tyckte tvärtom att det var skönt att få sitta ner och prata med andra vuxna utan att bli avbrytna som omväxling.

    Hur andra gör på sina bröllop bryr jag mig däremot inte ett skvatt om. Det kan vara jättefint och roligt med barn på bröllop. Det kan också bli rörigt och skrikigt och skitjobbigt för alla inblandade. Det beror helt på vilka barn, hur många, vilken ålder, hur deras föräldrar är, hur det är upplagt osv. På vissa bröllop passar det, på andra inte.

    Men snart kommer det att komma folk i tråden som ongör sig över barnhatarna och tycker det är förfärligt diskriminerande att ha åldersgräns på sitt bröllop. Som om den enda anledningen till att man väljer att bara bjuda vuxna just på sitt bröllop är att man HATAR barn.

    Själv tycker jag mycket om de barn som finns i släkten och hos mina vänner, och vi har ofta tillställningar där de är med och vi ordnar lite extra för dem, men just på vårt bröllop ville vi att de skulle stanna hemma.

    Jag har svårt att förstå hur man kan ha så starka åsikter om hur någon annan väljer att ordna sitt bröllop.

  • Odium
    Äldre 15 Mar 11:18
    #6

    Vi har valt barnfritt.
    Vi vill inte ha egna barn och vill inte träffa andras på vår dag.

  • Äldre 15 Mar 11:20
    #7

    Jag tycker om barn på bröllop, det livar upp och är roligt. Jag tycker att bröllop är en familjefest och därför tycker jag också att barnen ska få vara med. Det är vad jag är van och det är så jag vill ha det :)

    Alla tycker vi dock olika och de som vill ha barnfritt bör såklart få ha det, likså alla som väljer att inte ha barnfritt bör få ha barn med på sitt bröllop - utan att andra ska lägga sig i alltför mkt angående den saken :) Alla tycker och tänker olika kring detta, precis som kring det mesta i övrigt.


  • Strawb­erry
    Äldre 15 Mar 11:24
    #8

    Vi har valt att låta alla över 13 år komma och genom det beslutet medvetet välja bort ett tiotal barn i åldrarna 2-12. Orsaken är att vi vill ha en fest med hög musik och alkohol, att då ha mindre barn där kändes inte rätt. Vi känner våra gäster och vet att de skulle påverka hur länge de stannade, hur de agerar och njuter av festen och typen av fest det skulle bli. Sen är lokalen inte optimal för små barn heller då det är ett gammalt hus med bland annat en brant och läskig trappa. sen helt ärligt, vi kollade vilka barn som skulle drabbas och majoriteten av de som nu utesluts är barn vi gärna slipper på vår dag då de är rätt ouppfostrade och påfrestande. Men alla andra dagar på året älskar jag att ha barn omkring mig och går mer än gärna på andras fester och tillställningar där barn är inbjudna. Men vårt bröllop = vårt beslut! :)

  • Äldre 15 Mar 11:24
    #9

    Vi kommer att ha 3 barn i åldrarna 2-5, en bebis på 2 månader & 2 tonåringar! Jag tycker att det är självklart att de ska få vara med på vår stora dag. Däremot kommer föräldrarna se till att de små barnen blir hämtade efter middagen runt 20.00, så att de kommer i säng normal tid & inte är med på festen med en massa vuxna som dricker alkohol Glad

    Men jag förstår de som vill ha helt barnfritt också. Tycker man att det är stökigt & tidskrävande med barn på bröllopet så känns det såklart mer avslappnat att ha barnfritt. Det är något högst individuellt & något man måste ta ställning till när det kommer till sitt egna bröllop Solig

  • Äldre 15 Mar 11:26
    #10

    Kan inte svara på det och ge ett generellt svar. Jag kan bara svara på hur vi gjorde och det är det enda jag tillåter mig ha en åsikt om. Hur andra väljer att göra är deras val och jag vill inte ifrågasätta det!

    Vi valde att inte ha några barn med. Åldersgräns 15 år. Det var av praktiska orsaker, samt säkerhet. Vi skulle hålla till vid havet. Ville inte att barnen skulle springa runt på bryggorna (för vi ville heller inte att barnen skulle "tvingas" att sitta stilla) och vi hade inte möjlighet att ha ett barnrum där vi var. Vi ville således att föräldrarna skulle kunna slappna av.

    Hellre inga barn än barnolyckor!

    Den typ av bröllopsfest vi hade var helt enkelt inte anpassad för barn!

    Däremot älskar vi båda barn!  


Svar på tråden Vad tycker du om att ha barn med på bröllop?