• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om att ha barn med på bröllop?
  • Pyttsan

Jag väljer att gå på bröllop utan barn! Då vill jag gå på kalas, sitta en hel middag utan att greppa en trasa, dansa med min käresta och många andra, umgåas med andra vuxna. 

Vi kommer bara att skriva de vuxnas namn på inbjudningarna, de som hör av sig och vill ta med barnen får göra det. De stör inte mig, men synd för dem att de får springa efter ungarna hela festen. Vi kommer att ha några spädbarn som ammas och några lite äldre barn, eftersom de helt enkelt har en lång resa och inte har barnvakter att tillgå. Men föräldrarna är ju fullt medvetna om att de får ta hand om barnen. Vi vill ändå att familjen kommer, de är ju våra goda vänner! 

Det stör mig inte om andra väljer att ta med barnen, men själv går jag hellre på fest utan barn!  

• Dazzle

Mjeanette vad smart med amningsplatser! Det måste jag kopiera! =). Vi bjuder hela familjerna å låter Mao familjen själva bestämma om de vill ha en kväll som par eller familj. Vi kommer inte servera alkohol, har anställt två barnskötare, har tillgång till ett pysselrum, en minibuss, en sporthall och ska tänka extra på de barn som kommer med. Egna bord, aktiviteterna i huset bredvid, meny å festprogram i bilder, såpbubblor, å jag hoppas de bidrar med avslappning, å massa värme å kärlek. Vill vår fest ska va som en stor familjefest som förr när alla fick va med å fira å känna spänningen!

• Juni 2012
    Pyttsan skrev 2012-03-15 15:58:37 följande:
    Jag väljer att gå på bröllop utan barn! Då vill jag gå på kalas, sitta en hel middag utan att greppa en trasa, dansa med min käresta och många andra, umgåas med andra vuxna. 

Vi kommer bara att skriva de vuxnas namn på inbjudningarna, de som hör av sig och vill ta med barnen får göra det. De stör inte mig, men synd för dem att de får springa efter ungarna hela festen. Vi kommer att ha några spädbarn som ammas och några lite äldre barn, eftersom de helt enkelt har en lång resa och inte har barnvakter att tillgå. Men föräldrarna är ju fullt medvetna om att de får ta hand om barnen. Vi vill ändå att familjen kommer, de är ju våra goda vänner! 

Det stör mig inte om andra väljer att ta med barnen, men själv går jag hellre på fest utan barn!  
    Vi skrev också bara de vuxnas namn på inbjudningarna men gästerna verkar tro att barnen är välkomna ändå, även okända särbos som ingen har träffat verkar ingå... Så var inte säker på att de hör av sig innan och frågar/meddelar.
  • 1700tal

I vårt fall finns inget alternativ, det blir barn. tror ca 30 av våra 90 gäster är under 18 och samtliga är släkt. Vi har inga kompisar med barn.

I båda våra släkter är bröllop en familje/släktfest och barn är en sån självklarhet att jag faktiskt inte har en aning om vad folk skulle säga om vi påkallade barnfritt. Det skulle nog bli smått ramaskri och många mycket djupt besvikna syskon- och kusinbarn. Har heller aldrig varit på ett barnfritt bröllop eller hört talas om det alternativet innan jag läste om det på BT.

Däremot skulle jag (efter tiden på BT) inte tycka det var konstigt/besvärligt att fixa barnvakt för våra ev. framtida barn om vi blev bjudna till ett barnfritt bröllop. Men inom släkten lär det troligen inte ske.

• pellepluttan

Vi väljer att ha barn med på festen :)

• Snurran

Jag försökte att lägga fram iden om barnfritt för min mamma ovs. - det var inte populärt. Inbjudna släktingar "betalade hellre för att ha med sig sina barn" än att låta dem var hemma. Vi dryftade inte barnfritt pga. ekonomi men pga. vi inte har barn själva ännu och vi ville ha festen som en vuxenfest... men nej. Det blir barn...

• sofiasmamma

Här blir det barnfritt pga att på 75 vuxna gick det 50 barn och vi vill inte ordna ett barnkalas. Tråkigt? Ja! Men det är både en trivsel- och kostnadsfråga. Vi tror att alla våra gäster är helt ok med det och själva föredrar det. Jag tycker det är oförskämt att bli arg/sur över en "barnfri" inbjudan, man bjuder ju inte med intentionen att vara dum.

• Tezzisen

Har inga egna barn men för oss är det en självklarhet att våra nära och kära ska ta med sig sina barn =)

• Allmylove

Klart barnen ska vara med!!Nalle
    Gör något kul för barnen - ett eget bord där det finns lite lego , ritpapper , pyssel!!
    Kanske lika bra som att betala för serveringspersonal så kan man hyra in en "lektant" för en billig peng!  Finns säkert någon barnkär i er bekantskapskrets som inte är gäst på bröllopet som skulle tycka det var kul!

• Juni 2012
    Snurran skrev 2012-03-15 20:03:28 följande:
    Jag försökte att lägga fram iden om barnfritt för min mamma ovs. - det var inte populärt. Inbjudna släktingar "betalade hellre för att ha med sig sina barn" än att låta dem var hemma. Vi dryftade inte barnfritt pga. ekonomi men pga. vi inte har barn själva ännu och vi ville ha festen som en vuxenfest... men nej. Det blir barn...
    Oj. Är det mamma som ska gifta sig? Tungan ute
Svar på tråden Vad tycker du om att ha barn med på bröllop?