• amek

Någon som har handlat från JenJenhouse.com?

Har hittat en klänning på jenjenhouse.com som jag verkligen vill ha! Skulle därför uppskatta om någon kunde dela med sig av sin erfarenhet utav denna eller någon liknande sida. Blir det bra och borde man ana oråd när det är så billigt (1500-2000).

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Någon som har handlat från JenJenhouse.com?
  • eml33h

YouandMe: Det var tråkigt att höra :( de flesta som beställt därifrån har varit nöjda, men det är klart att en del sämre sydda slinker igenom ändå.. trist att det skulle behöva vara du : / jaa, eller någon annan för den delen, alltid tråkigt när man blir besviken, även om klänningen bara kostade ett par hundra..

• FrökenT
    YouandMe skrev 2012-09-05 08:45:52 följande:
    Jag beställde klänning därifrån och blev extremt missnöjd!

Fick klänningen hyfsat snabbt så jag blev glatt överraskad, men detta försvann snabbt när jag tog på mig klänningen. Den var måttbeställd och jag hade tagit in på vissa områden, då jag vet att jag lika gärna kan ha "kroppsstrumpa" av något slag om jag inte lyckades tighta till mig på annat sätt. Det visade sig att klänningen var väldigt stor på mig! Jag var beredd på helt tvärtom och att klänningen skulle bli mer en riktlinje för att jag skulle gå ner i vikt. 

Dessutom:
    - var det spets på som inte var ordentligt fastsydd eller fastlimmad, vilket gjorde att det såg ut som att det var hål/revor i spetsen alternativt att spetsbitar hängde och slängde.
    - trådar hängde lösa från både sömmar och spetsen.
    - hyskan bak på klänningen, som ska hålla ihop dragkedjan fanns, men den hade inte någon ögla.
    - på vissa ställen var sömmarna så dåligt sydda så det hade lika gärna kunnat vara en mellanstadieelev som sytt dem.

Jag är extremt missnöjd och har nu problem att få detta löst/pengarna tillbaka. De vill att jag ska gå till en sömmerska och sen betalar dom detta, men då jag snart gifter mig har jag inte tid med det och har redan hittat en annan klänning här i Sverige.

En brudklänning ska vara ett hantverk där man ser att det är klass och stil på själva skapandet av den. Klänningen jag fick hem är inte värd att kallas brudklänning!
    Har du någon bild på när du har på dig denna och en bild på hur originalet ska se ut... vore intressant att se...
  • johbeh

Hej!

Jag funderar också på att beställa därifrån. Men ni som har beställt har någon av er valt färgen ivory?... för jag är lite sugen på att beställa en klänning med den färgen!

• vinterfrost
    johbeh skrev 2012-09-05 12:12:09 följande:

Hej!

Jag funderar också på att beställa därifrån. Men ni som har beställt har någon av er valt färgen ivory?... för jag är lite sugen på att beställa en klänning med den färgen!

Min klänning är Ivory..
  • CoolJen
    johbeh skrev 2012-09-05 12:12:09 följande:

Hej!

Jag funderar på att beställa färgkartan först.
    Jag tror att jag tycker det är finare med ivory än vit, för ibland kan vitvita kläningar se plastigare/billigare ut.
  • johbeh
    CoolJen skrev 2012-09-05 16:37:26 följande:
    Jag funderar på att beställa färgkartan först.
    Jag tror att jag tycker det är finare med ivory än vit, för ibland kan vitvita kläningar se plastigare/billigare ut.
    Jag passar inte i vitvitt då jag blir väldigt blek. :) eller blekare .. Men då är det fler som inte tänker helvitt :)
  • johbeh
    vinterfrost skrev 2012-09-05 13:13:14 följande:
    Min klänning är Ivory..
    Jättefin klänning och färg! Får bli en ivory när jag bestämt mig för klänning :)
  • LILLSYRRAN

När jag beställde från jenjen så fick jag klänningen efter 3 veckor.

Jag beställde efter mina egna mått(min blivande tog måtten)

Den satt pefekt på mig och jag valde helt vit och den är otroligt vacker,valde med korsett så det gör inget om jag skulle gå upp eller ner i vikt.

Jag hade jätte bra kontakt med dom på jenjen house under tiden,jättetrevliga så jag fick lite rabatt.

Helt underbara är dom på att sy.Jag kan varmt rekomendera jenjen.

• Mallorca13

LILLSYRRAN kan du inte lägga ut en bild på din klänning?? Jag funderar själv på att beställa den. Är den lika fin i verkligheten som på bild? Snälla lägg ut en bild på den:)

• iana

Fick min klänning från JJ idag.
    Fantastisk!!
    Kvaliteten och detaljerna känns jättebra. Passformen var kanon!
    Klänningen är i chiffong.
    11 dagar från beställning (måttbeställd) till leverans i mitt fall.

Dock ngt stor trots att jag drog ner 1 cm i alla mått eftersom jag vet att jag går ner i vikt när jag har mkt att göra (bröllopsbestyr) så den sitter fint i dag, men jag ska nog sy in den en aning ändå så att det finns lite mer att snöra åt.

Köpte även en spetsbolero och den kändes sådär...
    Dock inga problem att fixa till den med hjälp av en person som behärskar symaskin.
    Spetsen såg inte ut som jag föreställt mig, men det handlade nog även om att det är lite svårt att se på "deras" bilder. 

Klänning, bolero och ett diadem (som var jättefint det med), frakt och tull slutade på under 2000 kr.
    klart värt!! 

Svar på tråden Någon som har handlat från JenJenhouse.com?