YouandMe skrev 2012-09-05 08:45:52 följande:
Jag beställde klänning därifrån och blev extremt missnöjd!
Fick klänningen hyfsat snabbt så jag blev glatt överraskad, men detta försvann snabbt när jag tog på mig klänningen. Den var måttbeställd och jag hade tagit in på vissa områden, då jag vet att jag lika gärna kan ha "kroppsstrumpa" av något slag om jag inte lyckades tighta till mig på annat sätt. Det visade sig att klänningen var väldigt stor på mig! Jag var beredd på helt tvärtom och att klänningen skulle bli mer en riktlinje för att jag skulle gå ner i vikt.
Dessutom:
- var det spets på som inte var ordentligt fastsydd eller fastlimmad, vilket gjorde att det såg ut som att det var hål/revor i spetsen alternativt att spetsbitar hängde och slängde.
- trådar hängde lösa från både sömmar och spetsen.
- hyskan bak på klänningen, som ska hålla ihop dragkedjan fanns, men den hade inte någon ögla.
- på vissa ställen var sömmarna så dåligt sydda så det hade lika gärna kunnat vara en mellanstadieelev som sytt dem.
Jag är extremt missnöjd och har nu problem att få detta löst/pengarna tillbaka. De vill att jag ska gå till en sömmerska och sen betalar dom detta, men då jag snart gifter mig har jag inte tid med det och har redan hittat en annan klänning här i Sverige.
En brudklänning ska vara ett hantverk där man ser att det är klass och stil på själva skapandet av den. Klänningen jag fick hem är inte värd att kallas brudklänning!
Har du någon bild på när du har på dig denna och en bild på hur originalet ska se ut... vore intressant att se...