• Tokig

Vilket datum hade ni valt?

Vi sitter just nu och ska försöka bestämma datum. Vi har alltid velat gifta oss på hösten. Men nu velar vi fram och tillbaka kring vilket datum.

Vi har ännu inte bestämt oss för om vi ska gifta oss borgligt (utomhus vid havet) eller kyrkligt (i en vacker kyrka)... det pendlar också i och med datumen.

Vi kommer att gifta oss nere i Nordvästra Skåne och de allra flesta av våra gäster kommer att bo över en natt men flera kommer även stanna två nätter.

Så, vilket datum hade ni valt och varför?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket datum hade ni valt?
  • Chicita

Jag hade valt månadsskiftet september/oktober. Det brukar fortfarande vara varmt då om man vill vara utomhus. Men löven brukar ha börjat gulna lite (i alla fall här i Dalarna Flört)

• MsChevy

29 september skulle ja tagit, för då är det fortfarande (förhoppningsvis) löv kvar på träden, lite värme i luften samt att runt det datumet har de flesta fått lön. 

• wendars

29 skulle jag med valt då jag tycker det är fint då finns fortfarande löv kvar och det är oftast inte snö ute

• Tokig
    wendars skrev 2012-03-08 09:31:33 följande:
    29 skulle jag med valt då jag tycker det är fint då finns fortfarande löv kvar och det är oftast inte snö ute
    Ska ju gifta mig i Skåne så hösten kommer senare där.
  • Allmylove

Oktober kan vara hur härligt som helst i skåne!
    Man behöver något kul som förgyller hösten!

Att gifta sig kyrkligt eller borgerligt beror väl främst på om man har en gudstro eller ej!
    Man kan ha en präst ute i naturen eller en vigselförrättare i en trevlig lokal!
    Ni bör nog främst ta ställning till om ni vill lova inför Gud!

• Pyttsan

Å, vi har samma dilemma! Fast pga att min syster har svårt att komma. Röstade 6oktober, men sen kom jag på att i Skåne är det säkert vackert och höstvarmt ännu i mitten av oktober. 

Lycka till!Glad 

• wendars
    Tokig skrev 2012-03-08 10:07:29 följande:
    Ska ju gifta mig i Skåne så hösten kommer senare där.
    ok då skulle jag valt senare i oktober
Svar på tråden Vilket datum hade ni valt?