Lågprisbudgetbröllop
klart ni fixar det där! Mitt förra bröllop gick på 10 000:- med 82 gäster. Vi hyrde min klänning, köpte hans kostym i studenttider, min bukett gjordes av en lokal blomodlare som band ihop en magnifik skapelse för det hutlösa priset 200:- (300:- gav vi för bukett o 5 rosor), köpte mängder med mat på Willys till buffén, hyrde en folkpark som hade allt porslin o stolar o bord för 800:- (hyrde en hel helg). Vigselförrättaren (borgerlig) är ju gratis, men vi betalade hennes bensin, vi lånade en jättefin amerikanare av en bekant o fd svärfar körde. Farsan är fotograf, så han tog bröllopsbilderna. En kompis skötte grillen, några andra hjälpte oss med serveringen.En kompis fick i uppdrag att införskaffa alkoholen o sen sälja den till självkostnadspris (han gick back, men han bjöd bort det mesta hehe). Släpade med stereo o dator hemifrån o hade musik därigenom, alla dansade fram till småtimmarna.
Det var en riktigt lyckad kväll, alla hade jättetrevligt o det pratas fortfarande om den underbara festen. (Nu är vi iofs skilda, men goda vänner eftersom vi känt varann sen barnsben)
Ska ni ha borgerligt eller kyrkligt?