• Vaniljmousse

När börja ni planera erat bröllop?

När börja ni planera erat bröllop?

jag har mest fått konstiga kommentarer att jag redan nu börjar planera fast vi inte skall gifta oss för än feb 2014.

Jag är föräldrarledig och snart börjar jobba igen och vet inte alls hur jag skall börja.

Så när börja ni planera kom gärna med tips och råd hur jag kan börja

• Svar på tråden När börja ni planera erat bröllop?
  • Ekna

Jag började kolla lite förra året pch var på bröllopsmässa då. Och vi gifter oss den 2feb 2013 så nästan två år innan. De vi gjorde var att börja fundera på hur vi vill ha de färgerpch sånt vilka vi ville bjuda och om vi skall ha Bestman och tärnor om man ska ha de. Lycka till :)

• Dainen

Vi ska gifta oss i mitten av maj (spikade datum igår) och jag började med planeringen i mitten av januari i år, men det hade förmodligen varit enklare att göra som dig och börja i tid, särskillt om du vet att du kommer ha mindre tid till det framöver än du har haft när du är mammaledig

• JesFre

Vi planerar att gifta oss 2015 och jag har redan planerat en hel del (självklart inte bokat något) men vi vet hur vi vill ha det Flört Så du behöver inte oroadig att du är extremt tidig!

• Evelinas

Vi började planera 3,5 månad innan vi gifte oss, det räckte gott o väl tyckte jag. Jag kan inte riktigt förstå vad man gör när man börjar flera år innan????

• annapanna88

Vi bestämde datum förra sommaren, och började även planera då. Gifter oss 30/6 i år :)

• Willow

Min blivande make friade i slutet av Augusti forra aret, vi borjade planera lite lost redan da eftersom vi ar bosatta i London och var hemma i Sverige pa semester just da, vi visste att vi ville ha brollopet i min hemort, sa vi tittade pa kyrkor och mottagning for festen. Vi ska gifta oss i Juli 2012 och jag bokade bade kyrka och mottagningen i mitten av September 2011. Man kan val borja planera nar man sjalv tycker det kanns ratt, vissa behover inte sa lang tid, andra kanske vill samla massor av inspiration och ideer under en langre tid. Alla ar ju olika!

• Mariem

Min älskade friade nu på julafton och några veckor senare bestämde vi oss för bröllop 2 juni detta år.

• sofi 88

Vi började med att bestämma datum, det gjorde vi när vi förlovade oss, två år innan bröllopet. Sen gjorde vi inte mycket första året, bokade kyrkan 1,5 år innan, lokalen bokades typ 1 år innan, präst kontaktade jag också då, sen köptes klänningen 10 månader innan, ring beställdes 8 månader innan, inbjudningar ut 6 månader innan och då började vi även fundera på mat och sådär. Men det är ungefär där vi är nu.

Mycket kommer göras sista månaderna. Tror verkligen inte man behöver 2 år på sig med att planera, i så fall får man nog räkna med MYCKET dötid men det är skönt å slippa stressa med... Ska man ha hundra tals gäster å göra mycket dekorationer å så själv så är det ju säkert jättebra att börja långt innan :)

• niriel

Vi började med knappt ett år på oss. Självklart räcker det, vi kommer förhoppningsvis inte att stressa ihjäl oss på något sätt, men vad jag förstår är det ganska många som är ute i extremt god tid. När jag ringde i augusti och letade lokal blev jag nästan utskrattad för att jag trodde att jag kunde få något redan inom ett år! (vi gifter oss i juli i år) Men det löste sig det med. Men det skadar väl aldrig att börja tidigt, bara man är beredd på att saker och ting i ens liv etc hinner ändra sig, så även om man spikar något 2012 kanske det inte alls känns lika viktigt/intressant/rätt 2014.

Och förresten: de som tycker att du börjar för tidigt, vad har de med det att göra? Vill du börja nu så ska du göra det med!

• daniiel

Jag/vi började planera ca 6 månader före vi gifte oss. Jag hade gärna haft ytterligare 1-2 månader på mig, men mer än så hade jag inte velat ha. Då hade jag hunnit ångra mig för många gånger :P Samt att jag hade inte orkat vara upptagen av bröllopsplanering så länge och jag hade inte heller velat ha så pass mkt "dötid" mellan det jag planerar och själva grejen, bröllopet alltså.

Jag personligen kan faktiskt förstå att vissa tycker det är konstigt om man planerar två år i förväg. Jag kan själv tycka att det är lite väl överdrivet tidigt. Hm. Men som med allt annat, man får väl göra som man vill. Vill du planera nu, så gör det.

Svar på tråden När börja ni planera erat bröllop?