• Anonym (ledsen)

Mina ena tärna är negativ till min klänning...

I helgen hittade jag brudklänning..på första provninge, hade dessutom sambon med! jag hittade en klänning för 1900, kunde inte låta bli, jag blev förälskad! Den är väldigt enkel med spetsliv, liten kort ärm och inget släp. Jag tycker jättemycket om den! När jag visade bilden på mig i den (samma som här plus en framifrån) tyckte hon jag skulle ta bort ärmar, och verkade inte alls gilla den...Det behöver hon givetvis inte heller men det känns så himla tråkigt när jag e förälskad! :-/ Hon vill ha väldigt mkt att säga till om ang. bröllopet. Har samlat inspirationsbilder till bröllopet och då har hon sagt att en del av de sakerna jag tänkt göra är fula etc...jag vet att alla har en egen smak men hon är så himla plump och liksom..ärligt på ett klumpigt sätt! Har länge sagt att vi ska ha bara buffé och tårta men det tycker hon inte passar..etc...Suck! Ville bara gnälla av mig!

• Svar på tråden Mina ena tärna är negativ till min klänning...
  • Anonym (ledsen)

Har funderat på en sån jacka...vart hittar mna till bra pris? Så sugen på att beställa de nu...men det är ju inte förrän höst/vinter 2013 vi gofter oss..men har en rejäl rabattcheck från ellos just nu...och de kostar ju ändå nästan 1000-lappen....

Chicita skrev 2012-02-14 20:41:43 följande:
    Helt underbart Glad
    Om ni ska gifta er på vintern eller hösten så skulle jag satsat på en vit lite kortare "pälsjacka" också att ha under de stunder ni är utomhus.
    Kanske inte så kort som en boléro, utan midjelång och med långa ärmar...
  • Anonym (ledsen)
    TheD skrev 2012-02-14 20:45:00 följande:

Skorna matchar inte klänningen...det är inte färgen jag tänker på ;) (skorna är snygga!)

skorna - spets

klänning - virkat (?)

MEN det viktiga är att du gillar skorna och klänningen.

Hehe, spridda skurar! Ja det är typ virkad spets eller vad man ska säga på klänningen! Jag får fundera lite till..letar skor/stövletter/kängor..INTE lätt i vitt! Tips mottages!
  • Chicita
    TheD skrev 2012-02-14 20:45:00 följande:

Skorna matchar inte klänningen...det är inte färgen jag tänker på ;) (skorna är snygga!)

skorna - spets

klänning - virkat (?)

MEN det viktiga är att du gillar skorna och klänningen.

Jo men det är ju en slät kjol på klänningen. Skorna kommer inte synas så mycket under den långa klänningen och inte ligga direkt mot den virkade spetsen på klänningen.
    Därför tror jag att det kan bli bra ändå Flört
  • TheD
    Chicita skrev 2012-02-14 21:02:27 följande:
    Jo men det är ju en slät kjol på klänningen. Skorna kommer inte synas så mycket under den långa klänningen och inte ligga direkt mot den virkade spetsen på klänningen.
    Därför tror jag att det kan bli bra ändå Flört

Hihi ;) ska vi säga klara-färdiga-gå och börja som "alla andra"? haha

det blir nog bra ändå. det är väl bara jag som stör mig på det :p

• TheD
    Anonym (ledsen) skrev 2012-02-14 20:59:11 följande:
    Hehe, spridda skurar! Ja det är typ virkad spets eller vad man ska säga på klänningen! Jag får fundera lite till..letar skor/stövletter/kängor..INTE lätt i vitt! Tips mottages!
    Du ska inte ändra ditt tycke och smak bara för att vi andra svarar. Ställer du en fråga så får man ett svar och förhoppningsvis är det ärliga svar :) Det enda som räknas och avgör dina val är vad dina känslor säger dig!
  • Chicita
    TheD skrev 2012-02-14 21:04:36 följande:

Hihi ;) ska vi säga klara-färdiga-gå och börja som "alla andra"? haha

det blir nog bra ändå. det är väl bara jag som stör mig på det :p

Yepp... Catfight Tungan ute

JAG tycker faktiskt att... Flört

Nej  men som du säger så är det brudens smak som gäller.
    Det är alltid någon som tycker tvärt om om man frågar "vad gillar ni". Och det viktigaste är vad man tycker själv Solig
  • TheD
    Chicita skrev 2012-02-14 21:08:39 följande:
    Yepp... Catfight Tungan ute

JAG tycker faktiskt att... Flört

Nej men som du säger så är det brudens smak som gäller.
    Det är alltid någon som tycker tvärt om om man frågar "vad gillar ni". Och det viktigaste är vad man tycker själv Solig
    Men nu är det så att... JAAAAG tycker :p
  • Anonym (ledsen)
    Hehe, tack för era synpunkter hur som helst... Givetvis är det viktigaste vad jag själv gillar..och jag gillar skorna..frågan är bara om mna ska slå till nu eller ha is i magen och se om man hittar nåt annt..lång tid kvar ju...det tål att funderas på.....
  • Chicita
    Anonym (ledsen) skrev 2012-02-15 15:01:16 följande:
    Hehe, tack för era synpunkter hur som helst... Givetvis är det viktigaste vad jag själv gillar..och jag gillar skorna..frågan är bara om mna ska slå till nu eller ha is i magen och se om man hittar nåt annt..lång tid kvar ju...det tål att funderas på.....
    Tänk på att om du har is i magen och väntar så finns risken att skorna inte finns senare också.
    Så det beror på hur kär du är i skorna.
    Dom går ju faktiskt att använda till annat än brudklänningen också Flört
  • Anonym (ledsen)
    Chicita skrev 2012-02-15 15:06:46 följande:
    Tänk på att om du har is i magen och väntar så finns risken att skorna inte finns senare också.
    Så det beror på hur kär du är i skorna.
    Dom går ju faktiskt att använda till annat än brudklänningen också Flört
    Japp..de gör ju nog det....får hoppas de passar bara....
  • Chicita
    Anonym (ledsen) skrev 2012-02-15 15:26:44 följande:
    Japp..de gör ju nog det....får hoppas de passar bara....
    Byta storlek lär man ju få göra, som med alla andra kläder man beställeer där Glad
  • Anonym

Hej.

Man behöver gnälla av sig lite.
    Tråkigt med en vänn som har fått äran att vara din tärna som beter sig på det viset. Detta är ditt bröllop och din viktigaste dag. Hon kanske är avundsjuk på allt. Självklart får alla ha sin egen åsikt men detta är inte "dummatärnans" dag utan din. Och det är du som bestämmer.
    Tala om för henne att hon gör dig ledsen med sina plumpa kommentarer. och blir hon inte bättre så kicka henne från hedersuppdraget. Det tycker jag att man kan göra. Det är du som skall må bra och vara glad och få stöd under din resa fram till dagen D.

Lycka till.

• Just Me
    Anonym (ledsen) skrev 2012-02-14 20:45:20 följande:
    Har funderat på en sån jacka...vart hittar mna till bra pris? Så sugen på att beställa de nu...men det är ju inte förrän höst/vinter 2013 vi gofter oss..men har en rejäl rabattcheck från ellos just nu...och de kostar ju ändå nästan 1000-lappen....
    Här hittade jag lite jackor när jag surfade runt

http://www.bridaloutlet.se/accessoarer/plscapeplsjacka 
Svar på tråden Mina ena tärna är negativ till min klänning...