• Anonym (ledsen)

Mina ena tärna är negativ till min klänning...

I helgen hittade jag brudklänning..på första provninge, hade dessutom sambon med! jag hittade en klänning för 1900, kunde inte låta bli, jag blev förälskad! Den är väldigt enkel med spetsliv, liten kort ärm och inget släp. Jag tycker jättemycket om den! När jag visade bilden på mig i den (samma som här plus en framifrån) tyckte hon jag skulle ta bort ärmar, och verkade inte alls gilla den...Det behöver hon givetvis inte heller men det känns så himla tråkigt när jag e förälskad! :-/ Hon vill ha väldigt mkt att säga till om ang. bröllopet. Har samlat inspirationsbilder till bröllopet och då har hon sagt att en del av de sakerna jag tänkt göra är fula etc...jag vet att alla har en egen smak men hon är så himla plump och liksom..ärligt på ett klumpigt sätt! Har länge sagt att vi ska ha bara buffé och tårta men det tycker hon inte passar..etc...Suck! Ville bara gnälla av mig!

• Svar på tråden Mina ena tärna är negativ till min klänning...
  • Chicita

Säg åt henne att hålla truten helt enkelt.
    Om hon inte har något snällt att säga så kan hon hålla tyst... Eller i alla fall redigera sina kommentarer innan hon öppnar mun.
    Låter som att hon behöver ett "filter". Alltså vägen mellan tanke och tal är för kort.

Det kan vara bra att inte bara ha ja-sägare runt sig i och för sig. Men å andra sidan behöver man ingen som är konstant negativ...

Klänningen är inte riktigt min smak om jag ska vara ärlig.
    Men den sitter snyggt på dig och om du älskar den så ska ingen annan säga något annat.
    Det enda som betyder något är att du älskar den och att din blivande make också gör det nu när han har sett den.

Om du vill "hämnas" lite så letar du på en bild på en riktigt ful tärnklänning och säger att du vill att hon ska ha den på sig på bröllopet. Att den redan är beställd och att du inte bryr dig om vad hon tycker om den.
    När hon har smält det några minuter så kan du ju säga att "nej jag skämtade bara. Ville bara visa hur det känns när du säger till mig att min klänning och andra detaljer är fula"

• bridetobe2013

Jätte fin tycker jag. Kan du inte kludda lite på ansiktet och visa framifrån också? Tycker den var väldigt romantisk...

1/6 2012
  • MiaBella

Det är din dag ! Inte hennes.
    Du ska inte va ledsen över nått - klänningen är vacker.
    Hon är väl bara rent av avis...om hon gör dig ledsen så borde du byta tärna till någon som gör dig GLAD ;)

• Dannedo

Det är ju jättekul att planera bröllop, och jag tycker om att bolla idéer både om mitt eget bröllop med någon annan och komma med idéer till vänners bröllop, men det är jätteviktigt att komma ihåg att det inte är ens eget bröllop och att  man inte ska försöka "bestämma" hur någon annan ska göra. Jag tycker att det är mer schysst att ge din tärna en chans att ändra på sig än att bara "sparka"henne. Hon har säkert inte menat något illa utan tror hon hjälper till. Nästa gång hon säger någon så är det bara att säga ifrån, vänligt men bestämt. T.ex om klänningen så kan du säga: "Vet du, jag undrade inte om du tyckte att klänningen behövde ändras på, jag är nöjd med den precis som den är. "  Och varför inte säga (om hon har åsikter om buffén) "Vi har valt buffé för att vi vill och du behöver inte bekymra dig om det.." Har hon minsta lilla feeling så fattar hon att det kanske är dags att sluta ha åsikter om sådana saker... 
    Klänningen är förresten jättefin och känns väldigt trendig. Alla har inte samma smak och jag tycker inte du ska ägna en enda minut till åt att tänka på det. När jag visade min klänning åt en av mina vänner blev svaret "Ja... den ser väldigt bekväm ut" :D. Hon är en sån som helt säkert kommer ha en supermarängklänning med massor med fluff, strass och korsettlsnörning och jag förväntade mig inte att hon skulle hoppa högt av glädje när hon såg min enkla chiffongklänning med empireskärning...

• Anonym (ledsen)

Jo jag ska ha underkjol sen. Provade även med den på men när jag tog bilden hade jag tagit av den! När det närmar sig ska den fixas i axlarna så den sitter perfekt samt ska rätt bh inhandlas...Den sitter inte alls snyggt framifrån på bilden..tror dessutom att jag knäppt upp dragkedjan halvvägs där bak redan när bilden togs... tack för alla era kommentarer, de värmer!!!!
  • Chicita

Jag gillade den mer framifrån än bakifrån Flört
    Så det var bra att du visade den där också...

Den kommer bli ännu bättre med underkjol, och det syns att den är lite stor (eller om det beror på att den är lite uppknäppt då). Passformen gör ju mycket för intrycket, så när det är tillfxat så blir det där en jättebra klänning. Oavsett vad din tärna säger Tungan ute

• bridetobe2013
    Chicita skrev 2012-02-13 22:52:38 följande:
    Jag gillade den mer framifrån än bakifrån Flört
    Så det var bra att du visade den där också...

Den kommer bli ännu bättre med underkjol, och det syns att den är lite stor (eller om det beror på att den är lite uppknäppt då). Passformen gör ju mycket för intrycket, så när det är tillfxat så blir det där en jättebra klänning. Oavsett vad din tärna säger Tungan ute
    instämmer med föregående talare
    1/6 2013
  • Fia S

Fin klänning :) Den ska du ha. Bryr dig inte om henne! Hon ska inte säga nåt. Din dag, ditt bröllop :)

• Aniara4

Och du ska absolut INTE ta bort ärmarna, de gör klänningen tycker jag. Din tärna tänker sig förmodligen en annan sorts klänning och tänker på hur din ska bli så lik hennes bild av en brudklänning som möjligt. Men den där klänningen tror jag skulle se konstig ut utan ärmarna.

Jag hade kunnat tänka mig en sån klänning om jag hade haft en annan kroppsform, just nåt i den stilen med ärmarna letade jag efter från början. Sen insåg jag att det var kört och köpte en axelbandslös plus en bolero istället.

Svar på tråden Mina ena tärna är negativ till min klänning...