• Anonym (ledsen)

Mina ena tärna är negativ till min klänning...

I helgen hittade jag brudklänning..på första provninge, hade dessutom sambon med! jag hittade en klänning för 1900, kunde inte låta bli, jag blev förälskad! Den är väldigt enkel med spetsliv, liten kort ärm och inget släp. Jag tycker jättemycket om den! När jag visade bilden på mig i den (samma som här plus en framifrån) tyckte hon jag skulle ta bort ärmar, och verkade inte alls gilla den...Det behöver hon givetvis inte heller men det känns så himla tråkigt när jag e förälskad! :-/ Hon vill ha väldigt mkt att säga till om ang. bröllopet. Har samlat inspirationsbilder till bröllopet och då har hon sagt att en del av de sakerna jag tänkt göra är fula etc...jag vet att alla har en egen smak men hon är så himla plump och liksom..ärligt på ett klumpigt sätt! Har länge sagt att vi ska ha bara buffé och tårta men det tycker hon inte passar..etc...Suck! Ville bara gnälla av mig!

• Svar på tråden Mina ena tärna är negativ till min klänning...
  • Anonym
    Anonym (ledsen) skrev 2012-02-13 20:36:58 följande:

I helgen hittade jag brudklänning..på första provninge, hade dessutom sambon med! jag hittade en klänning för 1900, kunde inte låta bli, jag blev förälskad! Den är väldigt enkel med spetsliv, liten kort ärm och inget släp. Jag tycker jättemycket om den! När jag visade bilden på mig i den (samma som här plus en framifrån) tyckte hon jag skulle ta bort ärmar, och verkade inte alls gilla den...Det behöver hon givetvis inte heller men det känns så himla tråkigt när jag e förälskad! :-/ Hon vill ha väldigt mkt att säga till om ang. bröllopet. Har samlat inspirationsbilder till bröllopet och då har hon sagt att en del av de sakerna jag tänkt göra är fula etc...jag vet att alla har en egen smak men hon är så himla plump och liksom..ärligt på ett klumpigt sätt! Har länge sagt att vi ska ha bara buffé och tårta men det tycker hon inte passar..etc...Suck! Ville bara gnälla av mig!

...och en del klagar på att tärnorna inte bryr sig alls. Svårt att veta hur man ska vara. Hon kanske är en person som säger vad hon tycker annars också?
  • knyttan

Jättefin klänning tycker jag också! Och som sagt så känns den väldigt "rätt" och modern nu också så jag tycker du ska vara himla glad över att du gjort dig ett sådant KAP!! Solig

• knyttan

F.ö så tycker jag det låter som om din tärna vill ha ett eget bröllop att planera i stället och inte vara tärna på ditt...

• Anonym (ledsen)
    Tack för alla inlägg!! Jag uppskattar ärlighet men man kan vara ärlig och man kan vara...ärlig...Det som gör mig lite irriterad är väl kanske att hon har så himla mkt åsikter om hur allt ska vara när det gäller vårt bröllop....sen är det klart att man blir lite ledsen när man blivit förälskad i en klänning som man köper och hon dissar den direkt...
  • Just Me

Klänningen är jättefin! 
    Får en känsla av att hon är avundsjuk o vill styra, som om det vore hennes bröllop. Eller så har hon ett enormt kontrollbehov och tror att bara hon vet hur saker o ting ska vara... MEN! Det är ERAN dag och det viktiga är att det blir perfekt för dej o din man! 
    Byt henne eller så gör du som så, att hon får bli den tärna som är mindre involverad.  

• Chicita
    Anonym (ledsen) skrev 2012-02-14 20:37:40 följande:

www.ellos.se/dv/1-Skor-Boots-kangor/Wildflowe...

Vad tror ni om dessa skor till? Kommer att gifta oss mitt i vintern eller på hösten...

Helt underbart Glad
    Om ni ska gifta er på vintern eller hösten så skulle jag satsat på en vit lite kortare "pälsjacka" också att ha under de stunder ni är utomhus.
    Kanske inte så kort som en boléro, utan midjelång och med långa ärmar...
  • TheD
    Anonym (ledsen) skrev 2012-02-14 20:37:40 följande:

www.ellos.se/dv/1-Skor-Boots-kangor/Wildflowe...

Vad tror ni om dessa skor till? Kommer att gifta oss mitt i vintern eller på hösten...

Skorna matchar inte klänningen...det är inte färgen jag tänker på ;) (skorna är snygga!)

skorna - spets

klänning - virkat (?)

MEN det viktiga är att du gillar skorna och klänningen.

Svar på tråden Mina ena tärna är negativ till min klänning...