tessie01 skrev 2012-02-06 01:39:47 följande:
Jag har alltid varit runt storlek 38/40 men dem senaste 18 manadera har jag gatt upp till en storlek 44 (min blivande man ar kock).
Jag gifter mig om 3 veckor och vager just nu mer an jag nagonsin gjort innan. Visst, jag hade tankt att ga ner i vikt till brollopet men sen kopte jag en klanning i modell som ej kan tas in (6 manaders leveranstid) och da kunde jag helt plotsligt inte ga ner i vikt for da skulle ju klanningen bli for stor. Men inte har jag panik over det.
Jag har fatt en del hintar om att "ska du borja trana/banta etc infor brollopet" men varfor skulle jag gora det? Jag har en man som alskar mig for den jag ar. Och det kanns bra att gifta mig nu nar jag ar "storre an nagonsin" och kanna att han faktist alskar MIG.
Tycker det hade varit mycket varre att banta ner sig totalt och gifta sig i storlek 36/38 och sedan efterat lagga pa sig massa kilon och han undrar vad som hande? (for man gar ju alltid upp igen eller hur?)
Och som nagon sa tidigare sa blir man sa trott och grinig av att ga pa diet och jag ar hellre rund, sund, pigg och lycklig pa min brollopsdag!
Precis så känner jag också! Men folk förstår inte att man faktiskt kan vara rund och sund och lycklig! Och klänningen var verkligen finare på den större modellen, enligt mig!
Tack för allas stöd och vettiga kommentarer! Denna hysteri är överallt, i alla bröllopstidningar, på detta forum, på bröllopssidor - tips överallt på hur man går ner de där extra kilona. Det tär på en, jag vill vara stark och känna mig så vacker som jag gjorde innan alla började påpeka min vikt. Och precis som någon annan skrev - jag är jätterädd eftersom det är MIG de kommer att titta på, bruden står ju i centrum. Det är asjobbigt och jag vill inte riktigt ta upp detta med min blivande för han säger hela tiden att han älskar mig som jag är. Eftersom jag vet detta redan så känner jag att jag inte vill ta upp det och göra honom ledsen då jag är ledsen osv. Hoppas att ni förstår hur jag menar.
Men återigen, TACK för att ni stöttar mig! Och andra stora brudar!