• MeaJ

    BILD-tråd, visa er brudfrisyr

    Som rubriken lyder...

  • Svar på tråden BILD-tråd, visa er brudfrisyr
  • Lipan
    Amor in aeternum skrev 2012-08-17 02:25:01 följande:
    Vilka fina frisyrer alla har. Har en fråga bara.. Har ni löshår? Eller kan man få det "svallet" med sitt vanliga, skandinaviska hår?
    Jag ser ut så här i vanliga fall. Eller inte riktigt så här piffig, då detta är från bröllopsfesten, men hårlängden är den rätta. Tungan ute


    Och så här när jag gifte mig:


    Så ja, massor med löshår (clips). Hade jag däremot haft långt hår (har ganska normaltjockt hår) är jag inte så säker på att det hade behövts.
  • teddy

    Goabullen, har du några bättre bilder på din frisyr? Den ser så fin ut så jag hade gärna sett mer av den! :)

  • MrsSilfverblad2b





    Så här såg jag ut 12 maj. Inget löshår men en avlång donut (kanske inte kallas donut då, utan....hotdog? )
    och två vita sidenblommor.
    12-05-12
  • rock brud
    Vella skrev 2012-08-16 12:33:41 följande:
    Här kommer bilder på min frisyr, inte högsta uppläsningen men hoppas det går att få en bild av det ändå. Den detalj jag var absolut mest nöjd med under bröllopet, förutom att bli gift då. En sak man skulle kunnat spara in pengar på men som visade sig vara så värd det.


     


    Wow! verkligen ett konstverk!

    Jag hade inget löshår, men har ganska rikliga mängder till vardags:D Däremot vet jag många som haft löshår så jag tror no löshår är det vanliga (?)

    borde inte var nått problem att ha slöja i en sån frilla som jag hade, iaf. inte om du har en slöja på kam
  • Amor in aeternum
    Lipan skrev 2012-08-17 09:20:10 följande:
    Jag ser ut så här i vanliga fall. Eller inte riktigt så här piffig, då detta är från bröllopsfesten, men hårlängden är den rätta. Tungan ute


    Och så här när jag gifte mig:

     



     


    Så ja, massor med löshår (clips). Hade jag däremot haft långt hår (har ganska normaltjockt hår) är jag inte så säker på att det hade behövts.
    Tack för ditt svar, gillar verkligen din hårfärg, även fast jag inte kan ha den själv!

    Jag klickade hem löshår ifrån tradera så att jag är säker på att håret räcker. ^^
    Gjorde dock en fuling och beställde syntetiskt hår, men jag ska ju bara använda det en dag så jag ville komma billigt undan.
  • Goabullen
    teddy skrev 2012-08-17 10:41:17 följande:
    Goabullen, har du några bättre bilder på din frisyr? Den ser så fin ut så jag hade gärna sett mer av den! :)
    Tack Teddy! Lägger upp några fler bilder ikväll (är på jobbet nu).

    Jag har löshår Köpte via frisören och det blev ganska dyrt men jag kände att jag verkligen ville att det skulle bli exakt samma hårfärg och kvalitetshår så det såg ut som mitt. Brukar skämta om att det är ju mitt nu - jag fick ju behålla det Betalade 1300 kr hos min frisör och tror att jag hade fått betala ca 1000 om jag beställt via Rapunzel (hmm heter det så) men hade då inte varit garanterad rätt hårfärg..
  • Lipan
    Amor in aeternum skrev 2012-08-17 12:24:23 följande:
    Tack för ditt svar, gillar verkligen din hårfärg, även fast jag inte kan ha den själv!

    Jag klickade hem löshår ifrån tradera så att jag är säker på att håret räcker. ^^
    Gjorde dock en fuling och beställde syntetiskt hår, men jag ska ju bara använda det en dag så jag ville komma billigt undan.
    Tack! Glad Färgen är dock sjukt jobbig att behålla, så snart ger jag nästan upp...

    Jag köpte hår både från Tradera och från Hårbutik.se, så hade ca 1,5 set i håret. Kvalite och tjocklek var det så klart stor skillnad på, men jag körde på äkta hår. Har färgat det själv och medvetet gjort det i två olika nyanser och tycker att det smälte ihop riktigt bra med mitt eget hår. Men det var något av en chansning. Flört
Svar på tråden BILD-tråd, visa er brudfrisyr