• Fangoria

Sommarbröllop 2012!

Jag är bara nyfiken på att följa fler som ska gifta sig i sommar...=) Jag och min sambo gifter oss 14 Juli 2012, äntligen efter 12 år och 2 barn. Inbjudningarna är skickade, jag har en klänning som jag hoppas fortfarande passar i sommar (håller på försöka gå ner i vikt;o)) planerar så smått menyn, min bästa vän som är frisör fixar hår smink och bukett...ja det är ungefär så långt vi kommit. =) Finns fler sommarbrudar så vi kan följas åt?

• Svar på tråden Sommarbröllop 2012!
  • sofiasmamma

Vi kommer också att köra spotify (och låsa datorn så inte alla ska dit och pilla!).

Vi har skrivit barnfri middag & fest i inbjudan, det skulle bli nästan lika många barn som vuxna annars och det har vi varken budget eller lust till. :) De flesta föräldrar uppskattar nog dessutom att slippa passa barnen under festen också.

Vi har fortfarande inte fått iväg våra inbjudningskort trots att vi haft dem hemma i över en vecka nu, vi ska göra klart den där jäkla hemsidan först... bah, vi har så mkt annat som kommer emellan.

Vi blir ca 75 pers om alla kommer (60-65 blir det nog i slutändan).

• annamopp
    sofiasmamma skrev 2012-03-06 11:06:22 följande:

Vi kommer också att köra spotify (och låsa datorn så inte alla ska dit och pilla!).

Samma här. Att låsa datorn är ett måste annars vet jag tyvärr en som konstant kommer byta låt efter 10 sekunder, dvs vi kommer inte få höra en hel låt en enda gång.

Någon som förresten har något tips på någon lite mer party-låt man "bara måste" ha med i spellistan på kvällen (som helst ska kunna gillas av såväl 16-åringar som 86-åringar)?
  • Emma84
    annamopp skrev 2012-03-06 12:21:48 följande:
    Samma här. Att låsa datorn är ett måste annars vet jag tyvärr en som konstant kommer byta låt efter 10 sekunder, dvs vi kommer inte få höra en hel låt en enda gång.
    Haha, åh "en sån" har vi oxå i bekantskapskretsen! Skönt att veta att det finns fler
  • sofiasmamma
    Emma84 skrev 2012-03-06 13:00:00 följande:
    Haha, åh "en sån" har vi oxå i bekantskapskretsen! Skönt att veta att det finns fler
    Nästan alla våra kompisar är såna... när vi hade inflyttningsfest satt hälften i köket, resten satt runt min dator och bytte musik... Haha.
  • yohannah85
    annamopp skrev 2012-03-06 12:21:48 följande:

Emma84 skrev 2012-03-06 13:00:00 följande:
    Ni är inte ensamma!! =)
  • Pertinax

Jag och min sambo gifter oss 15 augusti, på dagen 3 år efter att han bad om mitt nummer. Borgerlig vigsel utomhus vid Dalarnas äldsta hembygdsgård. Alkoholfri middag i fest i en mysig liten lokal som ligger rakt över vägen från vigselplatsen. I lokalen finns porslin, bestick, vinglas och champangeglas så sånt slipper vi tänka på. Skickade ut inbjudningarna redan till alla hjärtans dag eftersom 15/8 är en onsdag. Blir ca 50 gäster. Min bästa kompis är frisör och kommer göra mitt hår och hon är även min tärna. Jag har köpt en enkel axelbandslös klänning på tradera för strax över 300 kr. Kommer ha ett brunt sidenband i midjan (färgtema vanilj, brunt och guld). Hon kommer ha en brun klänning vara barfota, precis som jag. Idag fyndade jag somriga fina vita skjortor till min sambo och hans bestman på Dressman. Nu letar jag bruna byxor till dem, antingen typ chinos eller linnebyxor. Eventuellt kommer även de vara barfota. Kanske ska tillägga att vår klädkod är Sommarfin, därav vår enkla klädsel :).

Har pratat med en lokal spelman som jag hoppas vill spela mingelmusik när gästerna anländer till vigselplatsen och sen spelar inmarsch (vasaloppslåten) och utmarsch (Underbart) på fiol och dragspel. Spelemännen ska självklart ha folkdräkt på sig.

Vigselplaten har vi tänkt dekorera med en röd matta och göra ett par björkbågar så att det blir som en gång. Framme vid vigselförrättaren ska vi nog ha ett stort taggtrådshjärta halvt nersänkt i marken (svårt att förklara) dekorerat med lite blommor.

Maten blir lokal men vi har inte ritkigt bestämt vad. Tårtan ska jag höra om en kompis vill göra.

Till helgen åker vi till Härnösand och tittar på ringar från titanringar.com. Vill klämma och känna lite innan vi bestämmer oss :). På vägen hem åker vi förb Ikea och köper lite dekorationer och sånt.

Ungefär så långt vi komit tror jag...

• MLI88

Läste om spotify, istället för att direkt byta låt så kan man lägga i kön, på så sätt slipper man halva låtar. Något som jag och min bror dock gör på fester är att ta samma låt i kön hundra gånger för att retas, mycket kul ^^ Förresten, Emelie här!

• yohannah85
    MLI88 skrev 2012-03-10 21:03:01 följande:
    Läste om spotify, istället för att direkt byta låt så kan man lägga i kön, på så sätt slipper man halva låtar. Något som jag och min bror dock gör på fester är att ta samma låt i kön hundra gånger för att retas, mycket kul ^^ Förresten, Emelie här!
    Ja det kan man ju göra också, men vill du in och byta efter halva låten så går det fortfarande att göra, så att lägga dem i listan är ingen garanti till att inte någon är där och byter. Vi ska ha en Galaxy Tab som inte alla är så haja på att latja med så då kanske allt blir bra. =) plus att vi sätter ett lås på den som bara jag och min m2b kan. Kanske in far som älskar att hålla i musiken på fester. =) 
  • Fangoria
    Pertinax skrev 2012-03-06 18:16:25 följande:
    Till helgen åker vi till Härnösand och tittar på ringar från titanringar.com. Vill klämma och känna lite innan vi bestämmer oss :). På vägen hem åker vi förb Ikea och köper lite dekorationer och sånt

Pertinax: Kul att du for upp hit, hittade ni några ringar? Vi var också in till dem förrförra veckan och har nästan helt bestämt vilka ringar vi vill ha, lutar ev. åt att smälta ner våra förlovningsringar eller åtminstonde en av dem, och ha som guldsträng i mitten, och min med tre små stenar, sambons utan.

Antingen det eller så blir det typ likadana fast helt utan guld.
    Ert bröllop låter förresten jättefint, somrigt!

Igår köpte jag en "ny" klänning av en tjej här i stan, den jag köpt sen tidigare på Tradera var jag inte helt nöjd med då den satt så löst i midjan, och det blir ju inte bättre ju mer jag går ner i vikt. Men denna jag provade igår har korsettknytning i ryggen, axelbandslös och tyget är liksom draperat i midjan, satt jättefint och jag kommer känna mig så vacker som jag vill vara. =) Måste bara kemtvättas...
    Pratat med en gammal klasskompis som ska sjunga i kyrkan, och det lät som att det gick bra med de låtar vi vill ha. =) (Sara Varga: Mitt hjärta tillhör dig, och Marie Fredriksson: Där du andas). Så fina!
    Har hittat ett mönster till min dotters klänning som jag ska utgå ifrån, hon ska få ha ett satintyg med ljust ljust blå blommor på, och så ljusblå satin till det också. Vi får se hur jag använder dem. =)
    Har fått många svar på inbjudningarna och hittills har alla tackat ja. =)
    Vi ska ansöka om hindersprövning i veckan, beta av några fler punkter på "listan". =) Hur långt har ni kommit? Känner att vi måste bestämma menyn snart, förutom marinerad fläskfilé och stek (båda kallskuret). Ska troligtvis ha som buffé, känns enklast så då man kan förbereda mycket innan och vi inte ska ha serveringspersonal.
  • Söta Wiol

Låter som att det blir många vackra och mysiga bröllop i sommar =) Vi gifter oss 21/7 efter 15 år som sambos och två barn. Hade till en början svårt att veta vilka vi skulle bjuda, men funderade länge och efter tid känndes det självklart och nu känner jag mig lugn i mitt val. Vi blir ca 70 personer varav 10 barn under 10 år. Vi begränsar inte att gästerna tar med barn. Alla ska ha möjlighet att komma, även om dom inte får barnvakt. Sen kommer ju dom som vill festa med oss på kvällen hur som helst fixa barnvakt. Vi kommer gifta oss borgerligt utomhus på en strand. Har hyrt en gård med flera små stugor så gästerna kan stanna över natten. Vi har bokat catering, en bröllopsbuffe´, Tårtan gör jag själv och blommorna binder jag själv. Dukningen kommer gå i lila och vitt. Har gjort små askar som jag köpt lila och vita shokladpastiller till. Beställde från E-bay 2200 rosenblad och 25 organzalöpare i lila samt 100 organzapåsar i lila till ris. Billigt och fint. 300 kr för allt. Inbjudninskorten skickades ut förra veckan, hindersprövning och namnbyte papper är inskickade i veckan. Fotograf är bokad (en bekant till oss) som fotar oss gratis. Klänningen är inköpt. Samt morgongåva til min bivande. Nästan all dricka är inköpt, kommer ha fri bar. Och vi var och kikade på ringar förra veckan. Har två vänner som är sminköser så någon av dem kanske vill sminka mig. Min syster är sångerska och ska sjunga under vigseln. Musiken till festen blir en playlist med blandad musik. Ingångslåt och våran "första dans" låt är utvald. Känns som om vi kommit en bit på vägen. Letar sockerhjärtan till rispåsarna, men tycker 500 kr känns mycket för något man kastar bort på 30 sekunder. Någon som har ideér? Är ris dåligt för fåglar som det sägs?

• Nikkita

Här är en till som gifter sig i sommar :) Efter 5 år tillsammans (förlovade i 4) blir vi äntligen man & fru!!!

Vi gifter oss borgerligt den 30 juni. Vi kommer ha en utomhus vigsel (om vädret tillåter) & vi har allt samlat på Heleneholm slott mitt i Malmö :D Vi blev kära i detta lilla slott direkt & de tar hand om allt till oss (vigsel, middag, fest samt all personal).

Vi kommer att vara ca: 50 pers, väntar svar från de sista i dagarna (har osa datumet den 15 april). Denna veckan ska jag fixa floristen (vet vilka blommor jag vill ha) & ska ha första provningen av ringen innan guldsmeden ska sätta i stenarna! SPÄNNANDE ;)

Vi kommer ha lila, vitt & grönt som tema & det mesta är klart. Ska göra gästpresentationen i festhäftet, skriva namn på placeringskorten, öva på valsen lite till, välja musiken till en "Dj-in-a-box" som vi hyr komplett med ljudsystem till.

Om en månad ska jag ta bilder till min blivandes morgongåva en så kallad "secret box". Ska bli spännande! Jag är inte jätte glad för att bli fotograferad, men vet att min blivande kommer att bli jätte glad. Ska även ha en provuppsättning inom en månad så vi vet hur jag ska ha håret. Måste träffa vår Vf också så att vi kan prata ihop oss om detaljerna.

Vi kommer att ha en solist som framför två sånger under vigseln samt spelar ingångsmusiken & en fotograf som plåtar porträtt innan vigseln, vigseln, mingel & början på middagen! Sen får vännerna fixa resten av bilderna från festen ;) Vi kommer att ha med en arbetskamrat som filmer hela vår dag & en bit in på festen. Sen ska vi skicka en kort dvd till alla gäster istället för / tillsammans med tackkorten :)

Ja det var lite om våra planer för den stora dagen jag LÄNGTAR efter :) Lycka till allihop med era planer :D

• Solstice

Vi gifter oss också den 14 juli här hemma i trädgården och kommer således ha en borgerlig vigsel med efterföljande fest.

Har bokat vigselförrättare, skickat utinbjudningarna, kommer ha buffé där vi har bestämt vad som ska ingå, alkoholen är delvis inköpt och andra omgången kommre levereras när svärföräldrarna kommer hem från Holland i början på maj Tårtorna kommer jag själv dekorera men få hjälp med att baka.

Festprogram och vigselprogram är klara förutom att gästlistan och bordsplaceringen kan komma att justeras eftersom vi inte vet vilka som kommer ännu.

Känns som vi har ganska bra koll på allt, nu väntar vi mest på att tiden ska gå så att vi kan börja fixa iordning allt.

• brud 201208

Vi gifter oss 31/8 efter 12 år tillsammans och två goa barn.
    Kyrkan är bokad,solisten är bokad.Ja det va väl det.
    Vi ska ha festen hemma, ska bjuda på skaldjurs bufffe med goa tillbehör.
    Just nu stressar jag mest över klänningen och ringen.Måste försöka fixa det snarast.

Svar på tråden Sommarbröllop 2012!