• Fangoria

Sommarbröllop 2012!

Jag är bara nyfiken på att följa fler som ska gifta sig i sommar...=) Jag och min sambo gifter oss 14 Juli 2012, äntligen efter 12 år och 2 barn. Inbjudningarna är skickade, jag har en klänning som jag hoppas fortfarande passar i sommar (håller på försöka gå ner i vikt;o)) planerar så smått menyn, min bästa vän som är frisör fixar hår smink och bukett...ja det är ungefär så långt vi kommit. =) Finns fler sommarbrudar så vi kan följas åt?

• Svar på tråden Sommarbröllop 2012!
  • Lollan01

Vi ska oxå gifta oss i sommar ute på en ö, den 7/7 är den stora dagen!

I veckan köpte jag hem klänningen och har nu börjat kika på en vigselring till mej.

Gästlistan är nästan spikad och material för inbjudningskorten är beställda så snart kan jag sätta mej ner och pyssla ihop dom, som jag längtar!

Vi har även börjat klura på en bra playlist i spotify, nån som har nån bra lista att delge oss kanske? =)

• MariaFredrik12

Fijalotta: Förstår precis vad du menar. Men det är sjukt svårt det där. Egentligen tror jag att folk har förståelse för att man inte kan bjuda alla, men det är svårt at följa sina egna råd :)
    Vi gifter oss i sthlm 18 aug och kommer bjuda ca 85 gäster. Kommer att vara i en lokal vid vattnet och catera mat dit. Alkohol står den restaurangen för (tyvärr med tanke på priset). Hur gör ni?
    Fick min klänning idag! Kändes overkligt! Men kul.....man blir ju nervös bara av att se på den...:D

• sofiasmamma

Hej!

Det är så kul att höra andras planer och hur det går!

Vi gifter oss i Västerås på midsommarafton och börjar känna att de stora bitarna är på plats, vi har kyrka/lokal/mat/gästlista/inbjudningskort/kläder klara.

Innan jag köpt klänningen hade jag sådan ångest att jag inte kunde sova (valde mellan två olika). Haha!

Gästlistan var tack och lov inget problem för oss, vi bjuder ung. lika många var och har inte behövt stryka någon, jag förstår att det är jobbigt för er som inte vet vilka ni ska bjuda! Vi började kika på bordsplacering idag och det verkar inte heller bli några större problem. Känns så skönt! Festprogram har vi klara och ska bara byta ut lite info (återanvänder de jag gjorde till syrrans bröllop... :)

• Emma84
    sofiasmamma skrev 2012-03-03 22:31:48 följande:

Hej!

Det är så kul att höra andras planer och hur det går!

Vi gifter oss i Västerås på midsommarafton och börjar känna att de stora bitarna är på plats, vi har kyrka/lokal/mat/gästlista/inbjudningskort/kläder klara.

Innan jag köpt klänningen hade jag sådan ångest att jag inte kunde sova (valde mellan två olika). Haha!

Gästlistan var tack och lov inget problem för oss, vi bjuder ung. lika många var och har inte behövt stryka någon, jag förstår att det är jobbigt för er som inte vet vilka ni ska bjuda! Vi började kika på bordsplacering idag och det verkar inte heller bli några större problem. Känns så skönt! Festprogram har vi klara och ska bara byta ut lite info (återanvänder de jag gjorde till syrrans bröllop... :)

Härligt!
    Jag är lite nyfiken på tips på vad man kan ha med i festhäftena...Lust att dela med dej? Vad har du med i era?
  • JosefinCarolina

Hej, kul tråd!
    Gifter oss också i sommar, 30e juni :)
    Kyrka - klar. Lokal - klar. Catering - Klar. Inbjudningskorten - skickade. Dukning, börjat spana på tema, köpa dekorationer till lokalen. Klänning - klar. Vigselring - beställd. Sångerska till kyrkan - bokad - börjat välja musik och psalmer. Hår och smink - bokat. Bröllopssvit - bokat.
    Vi blir 55 personer i en lokal vid havet dvs vi fixar allt annat själva. Funderar mkt på hur vi ska göra med musik? I övrigt känns det rätt kul nu, men inte så stressigt vilket ger mig panik just på grund av det, vad är det jag missar
    ? ;)

• annamopp
    Emma84 skrev 2012-03-04 16:43:26 följande:
    Härligt! Jag är lite nyfiken på tips på vad man kan ha med i festhäftena...Lust att dela med dej? Vad har du med i era?

Det är jag också nyfiken på =) Annars sitter jag och funderar över hur man ska dekorera lokalen/bordet. Vill att det ska vara ganska enkelt och somrigt men att det ändå ska synas att man tänkt till och inte bara dekorerat som vilken midsommar-middag som helst, om ni förstår hur jag menar? Kände att det kanske inte blev en jättebra förklaring, haha
  • sofiasmamma
    Emma84 skrev 2012-03-04 16:43:26 följande:
    Härligt!
    Jag är lite nyfiken på tips på vad man kan ha med i festhäftena...Lust att dela med dej? Vad har du med i era?

Absolut!

Ska kolla igenom (har faktiskt inte gjort det på länge pga att det ligger på min jobbdator som jag glömt lösenordet till, haha) men så här spontant kan jag tipsa om:

- presentation av gästerna, gärna lite klurigt så att det blir ngt att prata om

- bildcollage av brud/brudgum, gärna både uppväxt och bilder på paret tillsammans

- menyn kan man infoga i häftet

- några roliga sånger

- ord om kärlek (barns ord, eller höga visan, eller som vi gjorde: föräldrarnas bästa råd för ett lyckligt äktenskap)

- skämt/ordfläta/knep och knåp (lite överkurs kanske)

- många har festens ABC men det hoppar vi

- Bruden om brudgummen

- Brudgummen om bruden

• Lilla My 76

Vi gifter oss 7/7 på Skeppsholmen i Stockholm!:)

Det vi är klara med hittills är:

Vigselförrättare bokad

Festlokalen bokad

Klänningen är köpt ( ska sy in den och sy upp den lite )

Brudgummens kostym är köpt

Dj bokad

Musik och sång under vigseln bokad

Inbjudningskorten är skickade

Såpbubblor köpta

Organzapåsar till gästerna är köpta ( ska lägga i några chokladbitar i papper )

Frisör bokad

Naglarna bokad

Make up bokad

Alkoholen beställer vi på nätet.

Vi har tittat på ringar till mig och vet vilka vi ska ha men har inte beställt dom ännu.

Det blir en briljantring och en lite smalare ring med diamanter runt halva ringen.

Bordsplaceringen gör vi när vi vet hur många det är som kommer på bröllopet.

Festprogrammet håller jag på att fundera på nu.

Brudbuketten beställer jag i juni månad.

Men det känns som att vi är i fas och inte behöver stressa,gör lite i taget och det känns så skönt att slippa få panik över allt som ska ordnas när vi har kommit en så bra bit på vägen.

• yohannah85

Mycket rolig tråd. Vi gifter oss den 30 Juni. 

Jag känner som många andra att jag ligger vaken på nätterna och funderar hur jag ska få ihop allt innan den stora dagen. Jag var en som somnade innan jag la mig i sängen.

Detta är vad vi planerar och hur långt vi har hunnit.

Datum & Tid:                      Klart. Som sagt tidigare den 30 Juni Kyrka:                                   Ed´s i Väsby Vigselförrättare:                 Långväga släkt (för mig då) Brudklänning:      Beställt, skor på gång att gå ub Brudgumm:      Allt är klart Brudtärnor:                          Klart, klänningarna är inte klar än          Bestman:                             Klart           Marskalk:                              Klart, dock så är inte kläderna klar än     Fotograf: Kyrka:                    klart           Lokalen:                Klart Buketter:                                                                                                         Tackkort:                                                                                                        Häften: Kyrka:                                                                                                Lokalen:                                                                                              Inbjudningskort:                Skickade och klara                            Bordsplacering:                              Grovplanering gjord                                   Dekorationer:                             Påbörjat                                                                      Mat:                                              Klart, Ska prata med våra 4 kockar                                           Dryck:                                         Måste inköpas                                             Psalmer:                                   Bestämt, ska kolla med prästen ang hur många har 3st       Hår, Smink, Naglar:                   Naglar = Klart                                           Smycken:                                     Tiara inköpt Efternamn:                                   Är redan bestämt pappren skrivna bara att skicka in. Värdpar:                                                                                                         Kyrka:                             Klart                                     Lokalen:                        Klart Musik:                                           Spotify                                                     Tårta:                                             40bitar - Tittar runt                                                        Ring:                                                                                                               Gästlista:                                        37 st  (För middag & Fest) 100 Vid vigsel           Dukar:                                         Klart, skall bara inhandlas                                     Servetter:                                    Köpta och skall bara vikas Festlokal:                                  Bokat Bröllopsnatt:                             Bokat Färger:                                      Rosa, cerise, röd, grön och vit.          Boende norr:                            Gett tips och idéer.                                    Hinderprövning:                      Ifyllda men skickas in i början av april                                         Bartender:                                Vet inte om skall ha det                                                  Transporter:                              Inget planerat än                                                     Presentbord:                             Ja, kommer att finnas.                                                                       Önskelista:                                Har en grej uppskriven  Bröllopsresa:                             1 år senare pga norrlandsbor kommer ner 1vecka Toalett korgar                            Inte påbörjat
    Kanske ni kommer på något mer som jag kanske har missat?? Eller så kanske ni kan få lite inspiration från mig.?!
  • Fangoria

Åh vad roligt att se så många fler här! =)
    Ja vi kör också på Spotify som musik som många andra ser jag.
    Lokal har vi hyrt en "bygdegård" typ, plats för 90  men vi är runt 50-60. Porslin finns där, bord och stolar.
    Ang. gästlista så bjöd vi in folk i slutet på februari...Har haft lite dåligt samvete för vissa som inte blev bjudna men om man bjuder den måste man bjuda den och så drar det iväg för mycket, försöker också tänka så att det är VÅR dag. vi har också bett att enbart de vuxna gästerna är med på kvällen, men barnen är välkomna på vigseln. Vad har ni för tankar om det?
    Tack för alla tips och idéer, blir en inspiration att kika in här då och då. Festprogrammen har vi också tänkt ungefär som ni, sofiasmamma.
    Vi vil behålla förlovningsringarna (smala i guld), och vi vill ha nya ringar till bägge också. Tycker ni man kan kombinera Titanringar med guldringar? Har en jätteduktig gulsmed i stan, som har www.titanringar.com -sajten.

Svar på tråden Sommarbröllop 2012!