• Fangoria

Sommarbröllop 2012!

Jag är bara nyfiken på att följa fler som ska gifta sig i sommar...=) Jag och min sambo gifter oss 14 Juli 2012, äntligen efter 12 år och 2 barn. Inbjudningarna är skickade, jag har en klänning som jag hoppas fortfarande passar i sommar (håller på försöka gå ner i vikt;o)) planerar så smått menyn, min bästa vän som är frisör fixar hår smink och bukett...ja det är ungefär så långt vi kommit. =) Finns fler sommarbrudar så vi kan följas åt?

• Svar på tråden Sommarbröllop 2012!
  • Jenny 03

Gifter mig den 23/6 Midsommardagen.

• Emma84

Gifter mej 2 juni - äntligen efter 11 år ihop, 8 år som förlovade och 2 barn!
    Inbjudningarna kom ut i veckan till gästerna och svar börjar trilla in. NU känns det verkligen att det är på riktigt!
    Idag är det exakt 4 månader kvar till "the big day" och nu kan man ta tag i hindersprövningen samt byte av efternamn-lappen. Så man slipper tänka på det mer  
    Klänningen är köpt, hänger i garderoben och väntar på att bli insydd.

• Fangoria

=) Härligt att se fler! =) Byte av efternamn-lappen, var fixar man det??? Gah känner mig lost på sånt! Ja alla moment som man kan beta av känns som en lättnad. Tungan ute

• Emma84
    Fangoria skrev 2012-02-02 14:21:13 följande:
    =) Härligt att se fler! =) Byte av efternamn-lappen, var fixar man det??? Gah känner mig lost på sånt! Ja alla moment som man kan beta av känns som en lättnad. Tungan ute
    http://www.skatteverket.se/privat/blanketterbroschyrer/blanketter/info/7831.4.19b9f599116a9e8ef36800024514.html

http://www.skatteverket.se/privat/blanketterbroschyrer/blanketter/info/7880.4.19b9f599116a9e8ef36800024527.html

Här är hindersprövningen och efternamns-lappen!
  • Fangoria

Tack  Emma! Drömmer

Kul att det är fler som vil hänga på!

Vi har börjat kika efter ringar, och köpt in lite saker till dekorering. Temafärgerna till festen/vigseln är vitt, blått och silver. Glad 
    Min fostersyster ska fota oss (hon är jätteduktig), och vi håller på att söka nån som gör tårtorna. Jag ska förmodligen sy lillans klänning själv och sambon och sonen ska ev. hyra sina. Skor lånar jag av min mamma sen hon gifte sig. Ev. får jag låna smycken och väska av syster också (perfekt!!). =) Vi har försökt greja budget här på sidan, jättebra att det finns underlag till det!
    Har ni nån "uppdatering" att dela? Solig

• Fijalotta

Jag och min sambo gifter oss den 18 augusti 2012 :)

Det vi har hunnit med hittills är att boka kyrka och lokal, jag har köpt klänning och vi har beställt min vigelring (sambon graverar in ett nytt datum i förlovningsringen). Det vi filar på nu är gästlistan så vi kan få ut inbjudningarna snart. Dessutom har vi bestämt cateringfirma så vi kollar på menyer nu.

Men är det någon mer än jag som tycker/har tyckt att det är jobbigt med inbjudningar, vilka ska man bjuda och vilka inte..?

Nu när planeringen är igång på riktigt så har jag fått jättesvårt att slappna av. Jag som alltid brukar somna innan huvudet landar på kudden men nu kan jag ligga sömnlös i timmar :p Ligger bara i sängen och går igen gästlistan, funderar på om vi ska ha nåt färgtema och vilket i såna fall, hur bordsdekorationerna ska se ut osv. Är det någon mer som upplever detta..?

• MariaFredrik12

Jag och min sambo gifter oss också 18 augusti. I stockholm. Fijalotta, vart gifter ni er? Jag känner precis som du en stark oro över gästlistan. Jag ändrar mig från vecka till vecka över vem som ska bjudas och inte. Jag har legat sömnlös och funderat på detta och allt annat som du nämner i flera veckor, men sen 2 veckor tillbaks så har mer och mer fallit på plats och då blev jag lugnare. Nu sover jag igen :D Har dock fortfarande inte slutgiltigt bestämt gästlistan...

• annamopp

Vi gifter oss den 23 juni (midsommardagen).

Just nu sitter jag och väntar på prästen (som är min fästmans kusin) som ska komma och äta middag hos oss ikväll och gå igenom lite inför vigseln och så. Är lite smånervös trots att jag ju träffat honom flera gånger innan =P

• Fijalotta

MariaFredrik12: Vi gifter oss i Eskilstuna :)

Den jobbigaste känslan när det gäller inbjudningarna är att det känns inte som att man bjuder in folk, känns snarare som att man väljer bort folk :p Men har försökt börja tänka att det faktiskt är vårt bröllop och vi ska ju bara bjuda de som vi vill ska vara med oss på denna speciella dag. Men det är svårt :p

Hoppas verkligen att man blir lugnare med tiden, kommer aldrig klara av att ha dessa sömnproblem i drygt 5 månader till :p Men känns bra att vi har tagit tag i ganska mycket redan nu, varje dag som går kommer man ju lite längre liksom. Nu ska vi beställa inbjudningskort och min brudtärnas klänning är beställd så hoppas att den passar.

Hur ska ni göra med fest efteråt? Har ni många gäster? Ska ni vara i lokal eller restaurang..?

Svar på tråden Sommarbröllop 2012!