• Bröllop201206

Vilken tid gifter ni er? Klockslag?

Alltså vilken tid gifter ni er? Vi gifter oss klockan 15:00 å vad jag förstått så Är vigseln i kyrkan på ungefär lite mindre än en timme, då e klockan 16:00 ca. När börjar man äta middagen? 17:00? 18:00? Vad gjorde ni och era gäster efter vigseln? Åkte ni direkt till middagen? Eller stannade tog lite foton? Vad gjorde gästerna då?

• Svar på tråden Vilken tid gifter ni er? Klockslag?
  • Äntligen2012

Hej. Vi vigs oxå 15.00 å sedan bör det av mot middag ca17,00. Fotona tar vi innan så vi får lite bilder tagna under dagstid oxå. Då vi giftet oss i december är det nog ganska mörkt efteråt:)

• Bröllop201206

Har ni långt till middagsplatsen från vigseln? Eller vad gör man däremellan 16:00-1700?

• Bröllop201206

Men pinkgrape vad gjorde gästerna från 13;30-1730?

• daniiel

Jag vet inte vad det är med BT (eller min dator) ikväll, men jag kan inte skriva klart inläggen.

Vi vigdes som sagt 13.00, var vid fotograferingen 14.00 och fotades i drygt en timma. Efter det åka vi hem och kramades och satt ute i trädgården och skålade bara jag och maken.

Gästerna åkte efter kyrkan till lite delade platser. Min släkt åkte tillsammans och fikade hos min farmor. Makens släkt åkte till hans föräldrar och fikade. Våra vänner hade förfest hos en av marskalkerna. Alla förutom två personer, min plastmormor och en marskalk, bor på orten, så vi hade inga gäster som bodde på hotell eller liknande.

Gästerna anlände till festlokalen kl.17.00 och vi 17.30, då var det välkomsttal och brudskål. Vi satte oss till bords och förrätten serverades kl.18.00 :)

• eosinmimmi

Vi kommer vigas 15.30 o sen har vi skrivit på inbjudningarna att vi bjuder i till champagneskål och middag kl 1800 gästerna får umgås vart de vill, lämna ban, fika atc, vi har en bit till festen också. Under tiden fotas jag o blivande, vill absolut inte att han ser mig innan vigseln!! =)

• teddy

Vi har nog spikat 14.00... vill att det ska vara ljust och vi gifter oss i december... efter vigseln som tar runt en timme blir det lite mingel och skål  för alla vigselgäster i en intilliggande byggnad, till ca 16.00 skulle jag tippa. Efter det blir de nog lite fotografering samtidigt som festgästerna tar sig till festlokalen... sen åker vi ut till festlokalen och kör riktig champagneskål innan det blir mat... ca kl 17.00 - 17.30 skulle jag tro...
    Va tror ni om de tiderna? 

• aniara

Vi gifter oss kl 14. Vi har hela tiden sagt att vi ska fotograferas efteråt, men nu har våra mer bröllopserfarna släktingar talat oss ur det, så vi tar troligtvis den stora fotosessionen före vigseln (när vi inte har gäster som står och väntar, och när hår och smink är tipptopp) och sen fotas vi väl antagligen utanför kyrkan tillsammans med brudfölje och familjer en liten stund efter vigseln. Om man tänker sig att vi lämnar kyrkan 15.30 så är min gissning att middagen börjar ca 16.30. Det tar ca 10 min att köra från kyrkan till festen.

• Äntligen2012

Hej. Nej vi har drygt en km. Men vi tänkte ha bröllopsskålen när vi anländer till middagen å lite mingel för att alla ska hinna samlas innan maten serveras :);)

Svar på tråden Vilken tid gifter ni er? Klockslag?