• brud 201208

    Litet bröllop.

    Är det bara vi som ska ha ett litet bröllop??? typ 15 personer.
    Känner mig lite ensam,när man läser om alla andra:))

  • Svar på tråden Litet bröllop.
  • evigtkär

    Vi har ett vädligt litet bröllop, imorgon! :) Det är vi, våra barn och tanken var att vi skulle ha två vänner som vittnen men de kan förmodligen inte komma pga sjuka barn.


    Det gäller att göra det som passar en själv och inte gå efter hur andra gör, hur mkt pengar andra spenderar m.m. Gör det personligt, det gör vi :)

  • evigtkär

    Glömde skriva att vi åker på en veckas semster med barnen också. Det hade vi planerat göra oavsett vigsel eller ej men nu blev det så bra planerat att det blir vår bröllopsresa :)

  • Lejonhjärta

    Hej!!
    Vet ej om det är liv i tråden men vi har tänkt ha ett litet bröllop av överraskmningstyp vid min födelsedag i sommar. Om planen går som vi önskar så kommer en borgerlig vigselförrättare som "blomsterbud" med min bukett och viger oss i trädgårn där vi har "födelsedagskalas"! Alla, oss inkluderat, blir 20 pers och då är det hälften barn och hälften vuxna. 

    Hur går det för er allihop?!

    :) 

  • livet är bra fint ändå

    Nej tyvärr är verkar det inte så livat i tråden, men det kan vi kanske ändra på? 

    Va härligt det låter med överraskningsbröllop!! Är det ingen som vet någonting? Gud så kul! Fast jag tänker att jag skulle vara lite nervös att någon som är lite förkyld typ inte prioriterar att komma om det "bara" är födelsedagskalas och så missar de!

    För oss går det bra! Vi ska viga oss i stadshuset och sen ut och äta med familjen. Bokat resa har vi gjort också :) Imorgon ska vi hämta ut ringarna, är lite nervös, har typ glömt bort hur den ser ut :P Och på lördag ska jag tillbaka till butiken där jag hittat en klänning och prova den igen och antagligen beställa. Wiie! 

  • Vingilot

    Jag har precis beställt tyget till min klänning. Efter 1000 grubblerier och nästan lika många "nej, fan jag ångar mig!" har jag bestämt mig för att sy den själv. (Har alltid planerat att göra det men när det började närma sig blev jag ambivalent.) Valet av tyg satt också långt inne, men nu är det gjort! Puh!
    Borde ha gjort inbjudningskorten också, men har så attans lång startsträcka till saker o ting...Skäms Som tur är är alla gästerna redan informerade om datum så det är ingen panik. Men jag måste sätta igång ändå.

  • brud 201208
    Vingilot skrev 2012-02-23 22:21:08 följande:
    Jag har precis beställt tyget till min klänning. Efter 1000 grubblerier och nästan lika många "nej, fan jag ångar mig!" har jag bestämt mig för att sy den själv. (Har alltid planerat att göra det men när det började närma sig blev jag ambivalent.) Valet av tyg satt också långt inne, men nu är det gjort! Puh!
    Borde ha gjort inbjudningskorten också, men har så attans lång startsträcka till saker o ting...Skäms Som tur är är alla gästerna redan informerade om datum så det är ingen panik. Men jag måste sätta igång ändå.
    Så roligt att kunna sy sin egen bröllopsklänning. jag har så svårt att hitta en klänning,vill ha en enkel. Vi är bara 12 personer och sedan ska vi ha festen hemma så jag tycker det hade passat med en enkel klänning.
    Men det inte så lätt att hitta.
    Hur ska din klänning se ut?
  • Vingilot
    brud 201208 skrev 2012-02-24 22:15:31 följande:
    Så roligt att kunna sy sin egen bröllopsklänning. jag har så svårt att hitta en klänning,vill ha en enkel. Vi är bara 12 personer och sedan ska vi ha festen hemma så jag tycker det hade passat med en enkel klänning.
    Men det inte så lätt att hitta.
    Hur ska din klänning se ut?
    Det är samma mönster som den här http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=76588&set=lp men klänningstyget kommer att vara turkos satin med ett lager vit spets över. Det rynkade tyget i midjan kommer att vara vitt. Sedan blir det axelband o en bolero av nåt slag upptill för jag vill inte ha bara armar.

    Har du kollat bland tärnklänningar? Där finns en hel del som är både enkelt o snyggt tycker jag. Men det beror ju på vilken stil man är ute efter förstås.
  • stinuzzz

    Du är absolut inte ensam att ha ett litet bröllop! :)

    Vi ska också ha ett litet bröllop nu i sommar men enbart familjen & några vänner + deras barn!
    Så det blir ett barnvänligt bröllop med god mat & bröllopstårta efter!

    Innan jag började läsa på denna sidan så kändes det som vi skulle va ensamma med ett litet bröllop men nu kan jag känna mig lugn! :)

    Dock vet jag inte alls hur vi ska ha det efter själva vigseln, några tips kanske? :)

    Känner mig lite stressad för att komma på hur vi ska ha det mer än bara äta gott och ha det bra!

  • brud 201208
    Vingilot skrev 2012-02-25 18:58:16 följande:
    Det är samma mönster som den här www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=76588&se... men klänningstyget kommer att vara turkos satin med ett lager vit spets över. Det rynkade tyget i midjan kommer att vara vitt. Sedan blir det axelband o en bolero av nåt slag upptill för jag vill inte ha bara armar.

    Har du kollat bland tärnklänningar? Där finns en hel del som är både enkelt o snyggt tycker jag. Men det beror ju på vilken stil man är ute efter förstås.
    ÅÅÅ den va ju jätte fin.Snyggt med turkos. Kommer bli kanon. Ska kolla på tärnkläningar,har du någon bra hemsida jag kan kolla på?
  • brud 201208

    Räcker inte det:)) Eller vad är du ute efter? Vad ska ni ha för mat?

  • muminmamman 81

    Vi ska oxå ha ett litet bröllop! Blir rådhuset m min svägerska å hennes kille som vittnen, plus våra 2 töser som brudnäbbar så klart Sen ska vi äta på restaurang med närmsta familjen, vi blir ca 24 st Detta blir i sommar! Klänning har jag kollat på via: www.nelly.se www.halens.se www.bonprix.se har hittat en jätte enkel klänning på halens som är beställd, få se om den är lika fin på som den är på bilden Lycka till! Mvh Nina

  • Vingilot
    brud 201208 skrev 2012-02-26 21:43:44 följande:
    ÅÅÅ den va ju jätte fin.Snyggt med turkos. Kommer bli kanon. Ska kolla på tärnkläningar,har du någon bra hemsida jag kan kolla på?
    Tack!Glad

    Här är lite modellinspiration:
    http://asperacollections.com/category/evening-dresses
    http://www.bridaloutlet.se/baltrnklnningar
    http://www.yala.se/festklaningar.htm
    http://www.rundarut.se/epages/rundarut.sf/sv_SE/?ObjectPath=/Shops/rundarut/Categories/%22T%C3%A4rn%20och%20festkl%C3%A4nningar%22
  • Principisessan

    Lever denna tråd fortfarande? Vore kul att se höra om era bröllop, hur det blev :) Vi kommer vara 9 personer på vårt bröllop. Har ingen fest utan tänkte ha ett tebröllop. Vi får låna kyrkans söta lilla bibliotek som passar perfekt till ändamålet, och så blir det fingersandwiches, småkakor, rn liten bröllopstårta, kaffe, te, och kanske lite ostar och frukt. På kvällen äter vimiddag på resaurang med barnen och sen sover vi i en bröllopssvit och har barnvakt över natten.

  • PimPim83
    majjja skrev 2013-01-12 09:13:01 följande:
    Lever denna tråd fortfarande? Vore kul att se höra om era bröllop, hur det blev :) Vi kommer vara 9 personer på vårt bröllop. Har ingen fest utan tänkte ha ett tebröllop. Vi får låna kyrkans söta lilla bibliotek som passar perfekt till ändamålet, och så blir det fingersandwiches, småkakor, rn liten bröllopstårta, kaffe, te, och kanske lite ostar och frukt. På kvällen äter vimiddag på resaurang med barnen och sen sover vi i en bröllopssvit och har barnvakt över natten.
    Om den inte lever så kanske vi ska starta en ny tråd. :) Vi planerar också ett litet bröllop. Vi blir ca 15 personer sammanlagt. Troligtvis borgerlig vigsel och sedan "bara" middag, inte fest. Vi ska ha barnvakt på natten men har inte bestämt om vi tar en natt på hotell eller sover hemma.

    Tycker ert upplägg låter toppen!
  • filibustern

    jag skulle oxå vilja ha typ bara 15-20 pers.. och det kan gå.. om vi har barnfritt.. och med min sida av släkten blir vi ca 10 st. men då ska ju fästmannens sida oxå med, fast han har då sagt att han bara behöver mor och far.. och sina tre kompisar.. :P men tycker det verkar så elakt på nå vis.. han har inga syskon men då har han kusiner.. och dom kanske blir skitsur? vem vet. det tar vi när dagen kommer :P

  • jimsan78

    Vi kommer också ha ett litet bröllop, ca 23st. Det viktigaste för oss är att de allra närmsta kommer och att vi får en ub´nderbar tillsammans med våra familjer. Längtar till tusen!

Svar på tråden Litet bröllop.