• chippen

Bröllopsnatten, fick ni till de?

En liten fråga som jag har funderat på gällande bröllopsnatten.
    Det känns som att sex/intimitet på bröllopsnatten är ett måste iallafall enligt "tradition"
    och som man pratar.
    Men är det verkligen så? Orkar man det?
    Nu är jag inte själv gift, men det känns som att med all den anspäning, planering osv blir lite to much eller vad man ska säga.
    Finns det någon som kan dela med sig? Fick du till det på bröllopsnatten?

• Svar på tråden Bröllopsnatten, fick ni till de?
  • Chicita

Det bästa med att komma hem efter vår härliga dag, och lång tids anspänning innan med allt "måste fixa"...
    Var att få komma ur kläderna och sova Skrattande

• bridetobe2013

jag är inte heller gift än. Men vänner som gift sig har inte fått till det. Men dom har sovit skönt säger dom. Ena paret hade varit tillsammans i 12 år och det andra i 6 år. När jag gifter mig i juni har sambon och jag varit tillsammans i 12½ år (förlovade i 11 år). Känns inte som det är viktigt att få till det just den natten faktiskt. Var väll annat när man inte hade sex förns efter man gift sig. Då hade man väl längtat efter det på ett annat sätt. Blir det så blir det. blir det inte så ingen skada skedd. Fast å andra sidan kan man ju bli lite extra sugen efter en romantisk dag och lite vin och champagne i kroppen

1/6 2012
  • daniiel

NEJ! Tack gode gud...

När vi väl hade sagt godnatt till alla, kommit oss upp på hotellrummet och efter maken hjälp mig av med löshåret och få bort alla övriga hårnålar, samt snörat ut mig ur klänningen, plockat ihop alla presenter och borstat tänderna, så somnade han i fåtöljen framför tvn medan jag tvättade av mig sminket. Jag väckte honom, vi kröp till sängs och somnade gott i varandras famn. Det var perfekt! :)

• Hella

Jag gifter mig om 5 veckor och kan inte tänka mig att vi kommer få till det. Vi är så inställda på att man bara vill sova när man väl kommer hem från festen så vi ska inte ens ta in på hotell utan sova hemma. Vi åker på bröllopsresan två dagar efter bröllopet och räknar väl med 14 bröllopsnätter där istället :)

• Mahy

Haha jag hoppas vi får till det :) Känns ju lite trist annars :) Men man får väl se hur man mår efter den dagen :)

• chippen

Ja enligt någon gammal sed ska man ju bekräfta äktenskapet genom lite rajtan tajtan, sen kontrollerades lakanen morgon efter...
    men jag tror nog själv på att man somnar helt utmattad...

• Chicita
    chippen skrev 2012-01-30 16:35:08 följande:
    Ja enligt någon gammal sed ska man ju bekräfta äktenskapet genom lite rajtan tajtan, sen kontrollerades lakanen morgon efter...
    men jag tror nog själv på att man somnar helt utmattad...
    Det var inte bara sängkläderna som kontrollerades...
    Fadern till bruden, samt beroende på hur högstående de nygifta var, så kunde flera vittnen behöva vara närvarande för att bevittna att dom fick till det Tungan ute
  • Josefin521

Min sambo säger (med glimten i ögat) att den natten är den enda gången jag inte får säga nej.... så jag antar att vi kommer ramla in på hotellrummet, berusade och supertrötta och det blir bara till att ställa upp! Men jag kan verkligen förstå att dem allra flesta svarar att det inte blev ngt med tanke på hur trött man kommer att vara.

• Evelinas

Vi fick till det, kändes liksom som ett perfekt avslut på en perfekt dag! Hade nog tyckt det var lite trist om vi inte hade haft sex. Kändes absolut inte som nått "tvång" utan bara romantiskt och mysigt!

• Chicita
    Josefin521 skrev 2012-01-30 17:07:20 följande:

Min sambo säger (med glimten i ögat) att den natten är den enda gången jag inte får säga nej.... så jag antar att vi kommer ramla in på hotellrummet, berusade och supertrötta och det blir bara till att ställa upp!

Jag hoppas verkligen att han inte håller benhårt på det där ifall ni / du är trött och inte i stämning.
    För det kan förstöra väldigt mycket för er i framtiden annars. Det vet jag av gamla erfarenheter från ett ex...

Om du inte är sugen och känner dig mer eller mindre tvingad så är det ju i princip våldtäkt även om du säger ja.
    Och sånt kan sätta sig i bakhuvudet och växa med tiden till ett problem...
Svar på tråden Bröllopsnatten, fick ni till de?