• chippen

Bröllopsnatten, fick ni till de?

En liten fråga som jag har funderat på gällande bröllopsnatten.
    Det känns som att sex/intimitet på bröllopsnatten är ett måste iallafall enligt "tradition"
    och som man pratar.
    Men är det verkligen så? Orkar man det?
    Nu är jag inte själv gift, men det känns som att med all den anspäning, planering osv blir lite to much eller vad man ska säga.
    Finns det någon som kan dela med sig? Fick du till det på bröllopsnatten?

• Svar på tråden Bröllopsnatten, fick ni till de?
  • Josefin521

Tack för omtanken men så är det absolut inte, vi skojjar om det!

Chicita skrev 2012-01-30 17:25:29 följande:
    Jag hoppas verkligen att han inte håller benhårt på det där ifall ni / du är trött och inte i stämning.
    För det kan förstöra väldigt mycket för er i framtiden annars. Det vet jag av gamla erfarenheter från ett ex...

Om du inte är sugen och känner dig mer eller mindre tvingad så är det ju i princip våldtäkt även om du säger ja.
    Och sånt kan sätta sig i bakhuvudet och växa med tiden till ett problem...
  • Drömbröllop12

Det ska vi definitivt! Annars blir vå båda sjukt besvikna kan jag lova. Vi älskar varanndra och sex så inget bröllop utan hett bröllopsnattsex.

• Chicita
    Josefin521 skrev 2012-01-30 17:28:10 följande:
    Tack för omtanken men så är det absolut inte, vi skojjar om det!
    Hoppas det, för det är inget skämt när man varit med om det... Obestämd
    Huvudsaken är att ni förstår varandra och är på samma våglängd...
  • pulmonate
    chippen skrev 2012-01-30 16:35:08 följande:
    Ja enligt någon gammal sed ska man ju bekräfta äktenskapet genom lite rajtan tajtan, sen kontrollerades lakanen morgon efter...
    men jag tror nog själv på att man somnar helt utmattad...
    Så är det fortfarande i vissa delar av Sicilien. När jag hälsade på min rumskamrat så var vi i en by där det hängde ett blodigt lakan utanför fönster och en folksamling som klappade. Jag som fattade noll frågade henne vad det handlade om. Jo då är det tydligen så att kvinnorna i släkten i väldigt troende familjer, träder in lakandet i könet tills man "blir av med oskulden", sen visar man upp blodet för alla, särskillt mannens släkt. Men tydligen är det även så att kvinnorna skär sig eller något om det inte kommer blod, för annars är det för stor skam. 
    Heeeelt galet!!

Aropå sex på bröllopsnatten så hoppas jag det men jag känner inte det som ett tvång om man är helt dödstrött! I tidigare trådar jag läst är det 8/10 som INTE fått till det på bröllopsnatten  
  • Anneli256

jag hoppas verkligen att vi får till det... men jag har bestämt mig för att inte ha för stora förväntningar den natten.. det finns ju alltid en morgon när man vaknarFlört

• Bröllop201206

Blir det så blir det, blir det inget sex så har vi ju hela livet tillsammans att göra det på;)

• 1700tal
    pulmonate skrev 2012-01-30 18:04:08 följande:
    Jo då är det tydligen så att kvinnorna i släkten i väldigt troende familjer, träder in lakandet i könet tills man "blir av med oskulden", sen visar man upp blodet för alla, särskillt mannens släkt. Men tydligen är det även så att kvinnorna skär sig eller något om det inte kommer blod, för annars är det för stor skam.

Du skämtar????????????????

Det var nog bland det mest förnedrande jag hört i "modern" tid...

• JesFre

Inte gift ännu på ett tag men vi väl tänkt så här, blir det så blir det annars så kan man ju alltid börja första dagen som gifta med att "bekräfta äktenskapet"  Flört

• TheD

Vi doppade oss i badkaret och en snabb sväng till bastun i sviten... jag somnade i badet, i bastun och på soffan. Så NEJ!!! Det fanns inte ens i tanken. Vi ville ha lugn och ro. Och SOVA!

• Lebendig

Jag har svår att tro att det skulle bli något. Min dag kommer att börja med att jag stiger upp vid halv sex på morgonen och vi beräknas vara hemma igen vid halv fyra på morgonen. Jag kommer inte orka - punkt slut. Och min man vet ju hur jag är så han förväntar sig nog inget heller...

• Lissie84

För mig är det självklart att vi ska fullborda äktenskapet på bröllopsnattenFlört Jag skulle bli väldigt besviken ifall vi inte skulle orka.  Hela dagen kommer nog vara känslosam och ett stort lyckorus, skulle det finnas något bättre sätt att avsluta dagen än i min mans armar? ( wow, detta lät ganksa cheesy)  

• gbg2012

vi får se om fyra månader. Är jag för trött eller han så kan det vara skönt att bara sova! Men vi har tänkt åka från festen en timme tidigare för att orka! =) Festlokalen ligger nära hotellet så det är bra. =)

• Moster Stina

Jag var gravid i sjunde månaden, och vi hade VERKLIGEN inte planerat för att få till det. Dessutom var jag rätt sjuk egentligen och gick på alvedon och histmedicin.

Men ändå så orkade vi faktiskt. Det var en riktig överraskning för oss!

• Syrinx
    Lissie84 skrev 2012-01-30 21:36:03 följande:
    För mig är det självklart att vi ska fullborda äktenskapet på bröllopsnattenFlört Jag skulle bli väldigt besviken ifall vi inte skulle orka. Hela dagen kommer nog vara känslosam och ett stort lyckorus, skulle det finnas något bättre sätt att avsluta dagen än i min mans armar? ( wow, detta lät ganksa cheesy)
    Haha, ja ganska cheesy! Jag instämmer helt dock - självklart hoppas jag att vi orkar ha en härligt romantisk stund som nyblivna äkta makar!
  • Jane

Njaa, vårt brölop börjar kl 13.00 och håller på till 02.00, efter det kommer det finnas en efterfest till typ 05.00, så nej det kommer nog inte hända.
    Men som någon här skrev: det finns ju en morgon när man vaknar Glad

• lilly7

Vi får se med tanke på att jag kommer att vara gravid i 5e månaden då...och hittils har sovit mig igenom graviditeten...

• Evelinas

Jag var gravid i v. 30 med foglossning o helvete men lite sex blev det ändå! Så misströsta inte ni gravida, det behöver inte sätta stopp, jag hoppas ni ska orka för det var som sagt ett perfekt avslut på en perfekt dag!

• evigtkär

Vi ska ju inte ha ett klassiskt bröllop. Vi gifter oss i rådhuset tillsammans med våra barn. Vi har varit tillsammans i 13 år. Men absolut så hoppas jag på mys på bröllopsnatten, det hör liksom till. Men vi har små barn, så det behöver inte vara tröttheten som sätter stop för våra äventyr :) Men jag tror allt att vi kommer få till det, men det vet jag om några veckor!

• Zia 20090618

Yes, vi fick till det, 06.00 när vi anlände till vår lilla stuga för "bröllopsnatten". Innan bröllopet hade vi sagt att det var inte något vi prioriterade eller verkligen ville skulle ske, och då vet vi ju båda att jag brukar ha en tendens att bli väldigt trött mitt i allt när vi är ute och festar. Men jodå, vi var inte särskilt trötta någon utav oss så vi lyckades få till det, kanske hjälpte det att vi inte bara hade choklad, vindruvor och skumpa i en korg på sängen utan att vi även gav varandra våra morgongåvor och min man fick mycket riktigt en secret box ;) Så det avgjorde nog det hela ;)

Svar på tråden Bröllopsnatten, fick ni till de?