Tårttråd
Hej hej
Tyckte att det var dags för en tråd för tårtor. Visa gärna bilder. Vi har bestämt oss för att baka våra egna tårtor men vill gärna ha tips och ideér.
Hej hej
Tyckte att det var dags för en tråd för tårtor. Visa gärna bilder. Vi har bestämt oss för att baka våra egna tårtor men vill gärna ha tips och ideér.
Är erta tårtor "klädda" med sugarpaste eller vad täcker ni med?
Jag har börjat gjort skisser på egen designad tårta av choklad. Har kollat runt massor bland en massa olika otroligt fina tårtor och sedan skapat en egen design och look med inspiration ifrån dom. :) Innehållet är inte bestämt ännu, men någonting med choklad ska det iaf vara! :)
Åh vilka fina tårtor!! Någon som haft en tårta som var "pyntad" i orange. Vi har det som temafärg och vi vill ha vita prinsesstårtor, men vi kan inte komma på någon vacker dekoration..
tips?
Jag ska göra egna moussetårtor som går att frysa innan. Gjorde en provtårta i söndags som har varit i frysen sedan dess. I morgon kommer min syster och svåger för att provsmaka. Jag vill ha kritik på allt från smak, konsistens och om det funkade att frysa den. Anledningen till att jag vill ha en tårta som går att frysa är att jag vill slippa stressen med att göra tårta dagen innan. Här är receptet; bakochdessert.se/recept/visa-recept/lime-och-vit-chokladmousse-pa-browniebotten
Fasit; vi har också orange som temafärg (med vitt, mörkblått och gult). Jag tänker garnera tårtan med bl.a. ringblommor som faktiskt är ätbara, även om jag har svårt att tro att nån äter dom . Ska ha ringblommor i brudbukett och bordsdekoration också.