• daniiel

Inredningshjälp?! (Desperat!)

Haha ja, jag börjar känna mig smått desperat. Sitter helt fast och har sökt hjälp på flera andra forum, men ingen vill hjälp mig! :P Gör därför ett försök här också.

Vårt vardagsrum känns så kalt (tomt) nu, utan allt julpynt. Jag skulle vilja ha lite dekorationer, nya gardiner, en golvlampa och en taklampa ovanför matbordet kanske?

Jag lägger upp bilder nedan för att visa ungefär vilken stil det är på våra möbler i vardagsrummet och de fina dubbeldörrarna och höga fönstret vi har. Samt en färgpalett på ungefär de färgerna som finns i rummet just nu. Även en planritning över vardagsrummet, inte så skalenligt, men får ju ett hum om hur det ser ut.

Takhöjden är ca 270cm.

Någon som har några tips på vad jag kan göra för att förnya och få det lite mysigt och hemtrevligt? Allt mottages tacksamt!

(Vi har ett barn på 5år, två katter och en hundvalp, så sådan saker som massa ljuslyktor överallt osv är inget vi tycker känns speciellt säkert att ha här hemma just nu hehe)

• Svar på tråden Inredningshjälp?! (Desperat!)
  • Sebastiána
    daniiel skrev 2012-01-17 08:53:57 följande:
    Vadå?
    Alltså, jag menar om man tycker att väggarna är kala kan man ta ett snyggt tyg och sätta på väggen, som en väggbonad alltså.
  • daniiel
    Sebastiána skrev 2012-01-18 08:04:11 följande:
    Alltså, jag menar om man tycker att väggarna är kala kan man ta ett snyggt tyg och sätta på väggen, som en väggbonad alltså.
    Ahaaa, nu hänger jag med :) Ja, det är smart att göra så, men nu har vi tavlor med foton på familjen på väggarna, så det får gott räcka :P

Skulle kanske kunna göra något sådant, med tyg, till hallen. Där är det också lite tomt på väggarna :)
  • Oniq

Ta det bara lugnt, jag brukar alltid hamna i 'herre-gud-vad-tomt-och-kalt-och-trist-och-kallt-och-fan-vilken-själlös- lägenhet-jag-har' mode efter julpyntet plockats ner. Oftast så inträffar detta om jag varit lite för snabb på att plocka bort allt innan jag var genomless på julens överflöd.

Precis som det känns tomt och tråkigt när det inte konstant står en chokladask på bordet..

Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
  • Chicita
    Oniq skrev 2012-01-18 12:08:53 följande:
    Precis som det känns tomt och tråkigt när det inte konstant står en chokladask på bordet..
    Skrattande
  • daniiel
    Oniq skrev 2012-01-18 12:08:53 följande:
    Ta det bara lugnt, jag brukar alltid hamna i 'herre-gud-vad-tomt-och-kalt-och-trist-och-kallt-o ch-fan-vilken-själlös- lägenhet-jag-har' mode efter julpyntet plockats ner. Oftast så inträffar detta om jag varit lite för snabb på att plocka bort allt innan jag var genomless på julens överflöd.

Haha ja, men det kändes så redan innan julpyntet åkte fram också. Har känts så ända sedan vi var tvugna att slänga lampor som var trasiga, vaser som gått sönder efter katterna vält dom, blommor som blivit söndertuggade och slängda och göra oss av med alla mattor :P
  • Chicita
    daniiel skrev 2012-01-18 14:58:22 följande:
    Jag visade lampan där från Halens för maken igår och han gillade den också, så det blir nog ett köp där. Stort tack! :D
    Det var så lite så Solig
  • daniiel
    Chicita skrev 2012-01-18 15:24:17 följande:
    Hemsk blir den inte... Det skulle verkligen liva upp rummet. Och eventuellt skulle det ju kunna vara snyggt med någon sån där "orientalisk" ljuslykta till (använd elektriska värmeljus Flört)
    Haha jag älskar den, har alltid gillat såna mattor. Det svåra blir nog att övertygad maken om att den är fantastisk :P Får väl gå på Indiska och köpa lite nya ljuslytor till sen då, blir bra ursäkta. "Jag måste, så det matchar mattan." ;D
  • Chicita
    daniiel skrev 2012-01-18 15:27:31 följande:
    Haha jag älskar den, har alltid gillat såna mattor. Det svåra blir nog att övertygad maken om att den är fantastisk :P Får väl gå på Indiska och köpa lite nya ljuslytor till sen då, blir bra ursäkta. "Jag måste, så det matchar mattan." ;D
    haha... Helt rätt inställning Skrattande
Svar på tråden Inredningshjälp?! (Desperat!)