• Trohop­pKärle­k
    Äldre 16 Jan 11:39
    7978 visningar
    4 svar
    4
    7978

    Lokal i centrala Umeå med "eget kök"

    Hej!
    Nu har jag läst igenom alla trådar i ämnet 2-3gånger ang. lokaler i Umeå. Men de är alla några år gamla så jag testar lyckan med att skapa en ny!
    Det vi söker är en festlokal i Umeå, helst så centralt som möjligt även om det är svårt, där man får ta med sig egen mat och dryck! Vore väligt trevligt om man kunde promenera från kyrkan, vi tänker oss stadskyrkan. 
    Jag vet att hotell kan ha festvåningar, någon som varit på en sådan tillställning? Kan kanske vara svårt att få ha egen mat och så där kanske.. 
    Vi tänker oss runt 80 gäster.

    Hoppas ni har några tips!  

  • Svar på tråden Lokal i centrala Umeå med "eget kök"
  • ema
    Äldre 16 Jan 11:54
    #1
    http://www.druidgardenumea.se/

    Vi ska ha vår bröllopsfest där. 80 personer är dock maxgränsen.
    Det är centralt och nära stadskyrkan.
    Det vi upplevde som svårt var att hitta en lokal i centrala stan som tillåter servering av alkohol. Druidgården var i princip det enda alternativet 
  • Trohop­pKärle­k
    Äldre 16 Jan 18:08
    #2

    Tack för tipset!
    Vi har varit och kikat på lokalen som du tipsar om och det är bra med att allt porslin och glas finns. Dock tycker jag det var snålt tilltaget med tiden 11.00 samma dag som bröllopet känns stressigt. Skulle vara att hyra 2 dygn och då är det vips 8000:-. Tänkte med det i åtanke kolla om det fanns andra likvärdiga lokaler! Men jag börjar tänka som dig att det inte finns andra alternativ kvar om man vill vara centralt och med så pass många gäster. 
     

  • ema
    Äldre 16 Jan 20:09
    #3

    Det beror på när ni gifter er också. När vi tittade på lokalen, så sade han att tiderna är mer flexibla så länge ingen bokat dagen före eller efter. Så man kan få komma tidigare dagen före, och även städa senare dagen efter, utan extra kostnad. De är vana vid stressade bröllopspar antar jag.

    Vi gifter oss på våren, och hoppas att ingen bokar dagen före, så att vi får komma dit tidigare. Det kanske är svårare under högsäsongen, samtidigt verkar ju de flesta gifta sig på lördagar... Men det kanske är lite av en chansning. Om vi inte får tillgång till lokalen innan 11 kommer jag att be min mamma och svärmor hjälpa till, och tänka att det blir bra vad de än gör...

    Annars finns ju också folkets hus. Jag vet inte om man får ta med egen mat, men om ni tänkt ha catering kanske det blir värt det, om ni köper ifrån dem? 
    http://www.umea.fh.se/restaurang/applet/restaurang-lokaler

    Om ni som sagt inte tänker servera alkohol så finns det fler alternativ tex fösamlingshemmet, iogt-huset, cafe station osv. Hur många personer de rymmer vet jag dock inte. 

    Tyvärr verkar det vara dåligt med lokaler i centrala Umeå.

  • Trohop­pKärle­k
    Äldre 16 Jan 22:30
    #4

    Till oss sa han att man var tvungen att betala för dygnet innan och var stenhård på det. Men det kanske var för att vi råkade yttra att det kanske var ett alternativ:) För när jag senare frågade om det kanske var möjligt att få det kvällen innan var det blankt nej. Och vi tänkte oss vinter så det borde inte vara allt för mycket tryck då.
    Ja hjälps man åt och gillar läget så blir det säkert jättebra iaf! Och så himla skönt att ha nära mellan kyrka och lokal, värt mycket! 

    Vi vill ju ha vin så då går de lokalerna bort som jag också hade tittat på. Tack ändå för förslagen! Kan kanske hjälpa någon annan.

    Ja det är nog svårt att driva en lokal i centrum utan att ha typ restaurangverksamhet också så man får kanske ge upp den tanken.. Men värt att kolla iaf! 
     

Svar på tråden Lokal i centrala Umeå med "eget kök"