• zoolin

Brudar i plussize - se hit!

Ni brudar i plus size- här borde ju finnas någon mer än jag som snurrar runt här på BT.
    Var har ni hittat eller sett snygga plus size brudklänningar?
    Jag är runt storlek 50 nu. Jag vill inte sy upp den hos skrädderi och helst inte beställa över nätet utomlands.
    Så har ni tips att ge mig?

Supertacksam för all hjälp!

• Svar på tråden Brudar i plussize - se hit!
  • Sia

Jag har själv inte handlat där, men många tipsar om http://bridaloutlet.se/ som finns i Stockholm. Både fysisk butik och möjlighet att handla över nätet. Lycka till!

• Aniara4

Jag köpte min på Lilly. Normalt har jag storlek 48, men hos dem lyckades jag snöra in mig i en 42:a Förvånad, så deras storlekar är stora. Faktum är att jag har två klänningar, varav en helt oanvänd som jag ska försöka sälja om jag bara får tummen ur. Jag chansade och köpte den på rea på lilly.dk , men den funkade inte riktigt på mig i formen, så jag köpte en i butiken som satt bättre.

• Jag han

Nixas klänningar brukar gå upp i strl 60 eller 62 om jag inte är ute och cykar. I din storlek har de absolut iaf :) Nixa finns i brudbutiker runt om i Sverige.

Lycka till!

• zoolin
    Aniara4 skrev 2012-01-11 17:11:53 följande:
    Jag köpte min på Lilly. Normalt har jag storlek 48, men hos dem lyckades jag snöra in mig i en 42:a Förvånad, så deras storlekar är stora. Faktum är att jag har två klänningar, varav en helt oanvänd som jag ska försöka sälja om jag bara får tummen ur. Jag chansade och köpte den på rea på lilly.dk , men den funkade inte riktigt på mig i formen, så jag köpte en i butiken som satt bättre.
    Kul att höra :)
    Var det butiken i Köpenhamn då?
  • zoolin
    Jag han skrev 2012-01-11 18:02:28 följande:

Nixas klänningar brukar gå upp i strl 60 eller 62 om jag inte är ute och cykar. I din storlek har de absolut iaf :) Nixa finns i brudbutiker runt om i Sverige.

Lycka till!

Tack, det märket ska jag kolla efter.
    Tyvärr är jag väl som många andra tjejer i större storlekar lite feg att gå in i de traditonella brudklänningsbutikerna för jag inte vill bli varken uttittad eller att där inte finns något..
  • Jag han

Är du osäker så kan du väl kanske ringa till butiken innan och fråga?

Såg nu att Nixas klänningar finns upp till storlek 64 :)

Så du lär nog hitta din drömklänning ska du se!!

zoolin skrev 2012-01-11 18:27:00 följande:
    Tyvärr är jag väl som många andra tjejer i större storlekar lite feg att gå in i de traditonella brudklänningsbutikerna för jag inte vill bli varken uttittad eller att där inte finns något..
  • Aniara4
    zoolin skrev 2012-01-11 18:25:30 följande:
    Kul att höra :)
    Var det butiken i Köpenhamn då?
    Nej, i Stockholm på Birger Jarlsgatan. Fick jättebra service där!
    zoolin skrev 2012-01-11 18:27:00 följande:
    Jag var på ett antal butiker i Stockholm, och i nästan alla blev jag jättebra bemött och det fanns några klänningar om än inte något jätteimponerande utbud förstås. Jag hade möjlighet att gå runt på vardagsförmiddagar när det var tomt i butikerna.

Nixa-klänningar har jag också tittat på (bl.a. på Ingvors i Norrtälje), men de var för raka för mig som är så väldigt kurvig. De blev för långa (i livet) och stramade över höfterna.

Jag vet att många tipsar om Bridal Outlet i Ropsten, jag tänkte ta mig dit men det passade aldrig med deras öppettider. Sen gillade jag inte klänningarna på hemsidan så värst heller.
  • sollan

Jag ska ha en Forever Yours...De finns i stora storlekar.

Blivande vårbrud
  • Cattis77

Rekommenderar Lilly klänningar..de är väldigt smickrande för oss lite mer "kurviga" kvinnor :)

• Aniara4
    Cattis77 skrev 2012-01-11 22:19:35 följande:
    Rekommenderar Lilly klänningar..de är väldigt smickrande för oss lite mer "kurviga" kvinnor :)
    Instämmer! Här är min:

Svar på tråden Brudar i plussize - se hit!