• zoolin

Brudar i plussize - se hit!

Ni brudar i plus size- här borde ju finnas någon mer än jag som snurrar runt här på BT.
    Var har ni hittat eller sett snygga plus size brudklänningar?
    Jag är runt storlek 50 nu. Jag vill inte sy upp den hos skrädderi och helst inte beställa över nätet utomlands.
    Så har ni tips att ge mig?

Supertacksam för all hjälp!

• Svar på tråden Brudar i plussize - se hit!
  • Carro1210

Instämmer ang Lillys. Var livrädd innan jag skulle besöka dem men ut kom jag med en klänning rikare. Fick superb service och behövde inte alls känna mig generad. No big deal. Tog med min mamma dit andra gången och hon blev väldigt imponerad över hur trevliga och hjälpsamma de var där. Thumbs up!

• Fen2011

Jag rekomenderar oxå BridalOutlet. Bra utbud och trevlig o kunnig personal. Lycka till!Glad

• lyckliga jag

Det jag tycker är synd är att de flesta brudklänningar är armlösa, och vi som drar lite större har ju oftast lite kraftiga armar som man kanske vill skyla.
    Har provat med bolero men tycker att de är för korta så man blir så bred i dom.
    För min del så blir det en sk kinaklänning med kort ärm på. Har dock inte beställt den än, men så fort deras nyår är över så ska det göras.

• Cattis77
    lyckliga jag skrev 2012-01-27 13:46:10 följande:
    Det jag tycker är synd är att de flesta brudklänningar är armlösa, och vi som drar lite större har ju oftast lite kraftiga armar som man kanske vill skyla.
    Har provat med bolero men tycker att de är för korta så man blir så bred i dom.
    För min del så blir det en sk kinaklänning med kort ärm på. Har dock inte beställt den än, men så fort deras nyår är över så ska det göras.
    Kan faktiskt hålla med där. Jag valde en klänning med halterneck och en slöja som går ner till rumpan och går över axlarna en bit, så den skyler både överarmar och ryggen (där det gärna putar ut lite över korsettsnörningen, precis nedanför axelpartiet, svårt att förklara). Blev nöjd med slutresultatet. Kan även rekommendera de söta boleros som finns, i spets och dyl,. som går fint att kombinera med axelbandslösa klänningar så att de ser ut som om klänningen har en spetstopp med längre ärmar.
  • Pyttsan

Jag hittade min begagnad här på bröllopstorget. Det är också en Lilly, och jag håller med om att de är rätt stora i storleken. Dock fick jag bara gå ner en halvstorlek, ungefär. 

• Odium

Är det nån fler än jag som stör sig på att modellerna som visar upp klänningarna är smala? Även på Plussize..
    Det säger mig ingenting om hur klänningen kommer sitta på mig om jag inte på något sätt kan relatera till storleken på personen som bär den.

• brud 201208

Härligt att man inte är ensam:)
    Har precis börjat planera vårt bröllop och tycker det är jättejobbigt med just kläningen.
    Vi ska ha ett enkelt bröllop så kläningen ska inte vara för socker söt.
    Och jag hat redan lite lätt ångerst för att ta steget in i en klänings affär och så är det de här med arm lösa kläningar det är inte snyggt på mig med mina tjocka över armar.:(

• brud20tolv

Jag skulle rekomendera ett besök hos Bridaloutlet. Mycket att välja på. Jag har varit runt bland flera butiker i Stockholm och Södertälje så jaghar lite att jämföra med. Lycka till!Glad

• brud 201208

Jag tycker att allt finns i Stockholm,men nu har jag väldigt långt till huvudstaden.
    Så jag behöver något annat förslag på vad jag kan hitta min brudklänning.
    Jag kan tänka mig något enklare klänning,men vet inte var jag ska hitta den.Hjäälp!:)

• Aniara4
    brud 201208 skrev 2012-02-02 22:05:57 följande:
    Jag tycker att allt finns i Stockholm,men nu har jag väldigt långt till huvudstaden.
    Så jag behöver något annat förslag på vad jag kan hitta min brudklänning.
    Jag kan tänka mig något enklare klänning,men vet inte var jag ska hitta den.Hjäälp!:)
    Om du vågar köpa på nätet kan du titta på lilly.dk . De har en reasektion också med förra årets modeller. Det finns även en måttguide som stämmer bra. Deras storlekar är som sagt inte riktigt som andras, så det kan vara bra att kolla måtten. Sen KAN man skicka tillbaka klänningen om den inte passar, men det kostar några hundra i frakt till Danmark.
Svar på tråden Brudar i plussize - se hit!