• zoolin

Brudar i plussize - se hit!

Ni brudar i plus size- här borde ju finnas någon mer än jag som snurrar runt här på BT.
    Var har ni hittat eller sett snygga plus size brudklänningar?
    Jag är runt storlek 50 nu. Jag vill inte sy upp den hos skrädderi och helst inte beställa över nätet utomlands.
    Så har ni tips att ge mig?

Supertacksam för all hjälp!

• Svar på tråden Brudar i plussize - se hit!
  • zoolin

Igår var jag hos AteljeMB och provade brudklänning (för första gången). Jag tyckte inte riktigt att de hade klänningar i min storlek (ca 50) som passade in i min idé om hur jag vill att min klänning ska se ut. Det är mycket strass och stenar och olika draperingar och det vill jag inte ha. Men jag provade en klänning som jag blev väldigt förtjust i. Tyvärr var klänningen jag provade cerise då den inte fanns inne i vitt så det är ju lite svårt att föreställa sig hur "min" klänning skulle se ut på mig. Det bästa är priset 1800:- (det är en festklänning som också finns i vitt) och det skulle passa vår budget perfekt. Nu till mitt dilemma. Den är ärmlös och jag är orolig för att jag kommer känna mig för bar med mina stora armar och jag har inte provat någon annanstans så den perfekta klänningen finns kanske därute dock kanske betydligt dyrare..
    Jag hade inte varit stressad om det inte var så att det bara finns ett exemplar i lager i min stl och färg och de vet inte om den kommer kommer in igen. Många funderingar och tankar idag. Kul att höra er åsikt :) Jag tyckte jag var väldigt snygg i den och min sambo som var med blev helt tagen ;)

Märket är Party-Line och jag lägger upp deras bild.

• Chicita

Ni som vill skyla ärmarna - tänk på en sak bara.
    Det kan se ut som att man får ännu bredare armar om man har en kort vit ärm eftersom blicken dras till kontraster. Och alltså dras blicken till där ärmen slutar.
    Så en ärm som går ner till armbågen eller en 3/4 ärm är mest smickrande om man har tjocka överarmar och vill ha en ärm som inte är hellång.
    En tunn schal som man draperar över armarna kan vara ett betydligt bättre alternativ.

När min kompis gifte sig så insisterade hennes syster på att hon skulle ha en klänning med kort ärm, men jag tyckte att det skulle vara snyggare med halterneck för hennes figur. Så vi gick och provade klänningar.
    Efter första klänningen med kort ärm så totalvägrade hon att prova mer för hon såg att hennes armar i stort sett förstorades då fokus låg på den tjockaste delen av armen. Men med en halterneck så drogs blicken till hennes fina axlar och ansikte istället.

Så mitt råd är att testa. Finns det ingen klänning i butiken med kort ärm som ni kan prova så ta med en bit spetstyg eller liknande och sätt runt armen som om det vore en ärm och se hur det ser ut

• Chicita

Just ja - tillägg:
    En tunn spetsbolero kan man ha innanför klänningen om man vill också. Det ger ett helt annat intryck än att ha den utanpå Glad

• Ekna

JAg tycker att dem butikerna jag har varit i har bar med storlekar ävenen uppåt. JAg behöver ju inte själv de, men jag har frågat i de butikerna jag varit i då jag tycker alla ska ha samma chans att hitta sin dröm klänning. Tyckte de var synd där inte var på ateljeMb jag tyckte där hängde jätte fina i större storlrkar, men men så kan de vara. Men romanticka ocg plam design i malmö har även en del =) Lycka till hoppas på att du hittar din favorit =)

www.urenbrudssynvinkel.bloggplatsen.se

• bridetobe2013

Den här har jag beställt..... Har inte heller varit och provat ngn klänning i affär så det kan bli hur som helst. Fast det kan det ju endå då jag beställt den från Kina.... Funderar dock på att ta mig i kragen och åka till Borlänge och prova klänningar. Om den här blir ett fiasko så vill jag nog köpa en på plats...... Tar emot lite att åka i väg. Tror jag kommer känna mig malplaserad...
    1/6 2012
  • Chicita
    bridetobe2013 skrev 2012-02-13 21:22:58 följande:

Den här har jag beställt..... Har inte heller varit och provat ngn klänning i affär så det kan bli hur som helst. Fast det kan det ju endå då jag beställt den från Kina.... Funderar dock på att ta mig i kragen och åka till Borlänge och prova klänningar. Om den här blir ett fiasko så vill jag nog köpa en på plats...... Tar emot lite att åka i väg. Tror jag kommer känna mig malplaserad...
    1/6 2012
    Hojta om du vill ha "moraliskt stöd" när du ska till Borlänge i så fall.
    Jag kan följa med dig om du vill, så behöver du inte känna dig som "elefanten" i butiken bland alla smala butiksbiträden... Jag är som sagt ingen benget själv Flört
    Så kan vi ta en fika också om det passar
  • bridetobe2013
    Chicita skrev 2012-02-13 21:27:04 följande:
    Hojta om du vill ha "moraliskt stöd" när du ska till Borlänge i så fall.
    Jag kan följa med dig om du vill, så behöver du inte känna dig som "elefanten" i butiken bland alla smala butiksbiträden... Jag är som sagt ingen benget själv Flört
    Så kan vi ta en fika också om det passar

Jag Kanske gör det. Måste försöka få till en tid bara. Sen vi sålde den ena bilen så känner jag mig lite låst fast det går så mkt bussar emellan. Är väll för att man alltid har tider att passa med barnhämtning mm. Kanske kan flirta med Mamma och låna hennes bil en sväng.... (så kan hon vara barnvakt )

Ska fundera på när det passar... Hör nog av mig

1/6 2012
  • Chicita
    bridetobe2013 skrev 2012-02-13 21:32:48 följande:

Jag Kanske gör det. Måste försöka få till en tid bara. Sen vi sålde den ena bilen så känner jag mig lite låst fast det går så mkt bussar emellan. Är väll för att man alltid har tider att passa med barnhämtning mm. Kanske kan flirta med Mamma och låna hennes bil en sväng.... (så kan hon vara barnvakt )

Ska fundera på när det passar... Hör nog av mig

1/6 2012
    Det är bara att hojta Glad
    Jag som inte känner dig personligen kanske kan ha en mer objektiv syn på vad som är snyggt på dig och inte, samtidigt som du lättare kan ignorera mig om du är oense med mig Flört

Kolla att Högtidshuset har öppet också bara, dom har inte öppet alla dagar i veckan. För då har du ju två butiker bara tvärs över torget som kan ha något bra
  • bridetobe2013
    Chicita skrev 2012-02-13 21:38:45 följande:
    Det är bara att hojta Glad
    Jag som inte känner dig personligen kanske kan ha en mer objektiv syn på vad som är snyggt på dig och inte, samtidigt som du lättare kan ignorera mig om du är oense med mig Flört

Kolla att Högtidshuset har öppet också bara, dom har inte öppet alla dagar i veckan. För då har du ju två butiker bara tvärs över torget som kan ha något bra

ja det är faktiskt bättre att rådfråga ngn som är objektiv. Dom sämsta är väll säljarna som vill kränga iväg en klänning. Är så dumt att jag inte provade en klänning innan jag beställde.... Men om den är fin och sitter helt ok så får det bli den. Men jag känner att jag måste prova lite olika modeller utifall det blir ett fiasko..... Jag vill inte stå med en vit sommar klänning från h&m på dagen D.

Ska kika på högtidshuset öppet tider också.

1/6 2012
Svar på tråden Brudar i plussize - se hit!