• zoolin

Brudar i plussize - se hit!

Ni brudar i plus size- här borde ju finnas någon mer än jag som snurrar runt här på BT.
    Var har ni hittat eller sett snygga plus size brudklänningar?
    Jag är runt storlek 50 nu. Jag vill inte sy upp den hos skrädderi och helst inte beställa över nätet utomlands.
    Så har ni tips att ge mig?

Supertacksam för all hjälp!

• Svar på tråden Brudar i plussize - se hit!
  • Chicita
    bridetobe2013 skrev 2012-02-14 10:35:54 följande:

ja det är faktiskt bättre att rådfråga ngn som är objektiv. Dom sämsta är väll säljarna som vill kränga iväg en klänning. Är så dumt att jag inte provade en klänning innan jag beställde.... Men om den är fin och sitter helt ok så får det bli den. Men jag känner att jag måste prova lite olika modeller utifall det blir ett fiasko..... Jag vill inte stå med en vit sommar klänning från h&m på dagen D.

Ska kika på högtidshuset öppet tider också.

1/6 2012
    Ja säljarna vill ju hellre att man väljer en dyrare klänning än en billigare (eller att man i alla fall köper en, oavsett om den är dyr eller inte). Ok dom vill ju gärna att man ska bli nöjd också, annars ger man ju inte något bra omdöme om dom. Flört Men det är nog lätt att dom säger att något är snyggt även om det egentligen inte är det - bara för att man ska handla...

Om inte annat så är det ju bra att veta hur lång leveranstid det är på klänningarna hos dom, ifall man behöver beställa Glad
  • zoolin

Jag gifter mig på lördag den 25e och såhär ser min klänning ut. Jag är plus size (ca stl 50) och tänkte att jag kanske kan peppa någon plus size-tjej. Jag trodde inte jag kunde vara vacker i en bröllopsklänning (särskilt inte vitt som jag aldrig använder) men så hittade jag denna klänning. Ursprungligen har den strass-stenar under bysten men det ville jag inte ha utan tog bort dem och satte dit ett band som jag köpt.. Jag är oerhört nöjd och ser fram emot att få använda den och visa upp den på lördag :)
  • mjeanettek

Wow, du ser fantastisk ut! :) Lycka till på lördag!

zoolin skrev 2012-08-21 17:45:43 följande:

Jag gifter mig på lördag den 25e och såhär ser min klänning ut. Jag är plus size (ca stl 50) och tänkte att jag kanske kan peppa någon plus size-tjej. Jag trodde inte jag kunde vara vacker i en bröllopsklänning (särskilt inte vitt som jag aldrig använder) men så hittade jag denna klänning. Ursprungligen har den strass-stenar under bysten men det ville jag inte ha utan tog bort dem och satte dit ett band som jag köpt.. Jag är oerhört nöjd och ser fram emot att få använda den och visa upp den på lördag :)
  • wifetobe

Jag var så på det klara med att jag skulle ha en klänning med ärm och ABSOLUT inte en klänning utan ärmar, detta pga mina tjocka armar. Testade ett par klänningar med ärmar, halsterneck osv men sedan blev jag övertalad av ett butiksbiträde att testa en annan klänning som slutade ovanför bröstet, den hade inga ärmar eller annat som kunde dölja det jag trodde min brudklänning skulle behöva dölja till mig. Döm om min förvåning när jag kände mig smalare i den klänningen än i de andra med exempelvis ärmar som jag hade testat.
    Så våga testa olika typer av klänningar för det kan vara som det blev för mig att den klänningstypen du minst trodde kommer hänga med dig på din stora dag Skrattande
    Lycka till!

• Fröken Finemang

jag ska åka till Ruths i Västerås, jag var med en arbetskamrat till en av våra "högtidsbutiker" här i Karlstad, men man kan säga att för mig som drar 54 i storlek, fanns inte en enda klänning.
    men till Västerås ska jag åka och se vad för SORTS klänning jag ska ha.
    Det blir armlöst och prinsessigt förhoppningsvis ;D 

• BlomAnna

Ååå vad skönt att hitta den här tråden. Är det någon som vet vart man ska vända sig för att hitta en klänning i plussize runt Göteborg?

Har beställt och fått hem en klänning från matildasfest men den är väldigt felsydd och det finns en risk att jag inte kommer kunna ha den. Känns jävligt trist eftersom jag faktiskt kände mig JÄTTE fin i den... 

• bruden

Denna hade jag på mitt bröllop förra året. Kände mig oootroligt vacker i den. Nu har jag gått ner 25 kg så den skulle aldrig passa men den gjorde att jag kände mig finast i världen Jag var då en strl 54, idag är jag en 46:a

• iauppsala

Kolla in Tradera där finns lite olika modeller av plus size klänningar

• BlomAnna

Lägger upp en bild på mig i min klänning kanske kan det inspirera någon. Jag kände mig otroligt vacker i den!
    Jag har inte fått fotografens  bilder än så bilderna är inte jätte bra...

• augustesen
    Fröken Finemang skrev 2012-10-20 18:20:45 följande:

här är en plussize bride to be som varit på Ruths i västerås idag o provat klänning på klänning, den här modellen blir det ungefär för mig. fast med längre släp och satin tyg
    WOW den är verkligen SKITSNYGG!!! Överdelen var fantastiskt vacker och ser veckligen lyxig ut :)
    En riktigt bra modell också eftersom den är draperad..hihi något som jag är helt obsessed with!
    Mycket mycket bra val :) :) :)
  • monicabl
    bruden skrev 2012-08-22 12:51:57 följande:
    Denna hade jag på mitt bröllop förra året. Kände mig oootroligt vacker i den. Nu har jag gått ner 25 kg så den skulle aldrig passa men den gjorde att jag kände mig finast i världen Jag var då en strl 54, idag är jag en 46:a

den är jättefin vart har du köpt denna?? :)
  • Fröken Finemang
    augustesen skrev 2012-11-02 16:14:49 följande:
    WOW den är verkligen SKITSNYGG!!! Överdelen var fantastiskt vacker och ser veckligen lyxig ut :)
    En riktigt bra modell också eftersom den är draperad..hihi något som jag är helt obsessed with!
    Mycket mycket bra val :) :) :)
    tack! jag är inte helt förtjust men alla som ser bilden älskar den, vilket gör att jag gillart också. 
    Det kommer bli nått liknande och ABSOLUT drapering över maggen! :D

annat ser bara knasigt ut på mig.
    Tungan ute

• StinaAnders

Jag köpte min på tradera i stl 48/50 under rubriken klänningar..Alltså inte brudkläder... Men den är grön och ser ut som en brudklänning, jag fastnade för den direkt jag såg den. Nu hoppas jag den kommer snart så jag får prova den :)

• StinaAnders

Klänningen har kommit, men delen för bysten är för låg...Alltså jag har för stor byst eller de har sytt fel... stl 48/50 och jag har d/e kupa beroende på..Men här finns bara ca 15 cm för tuttarna..

Annars är klänningen lagom i stl nästan på gränsen till stor..Det va med en scarf i limefärgad organza/tyll eller vad det genomskinliga heter, funderar på om det går att styra upp nån typ av "grej" med den för att höja bystpartiet uppåt..

Någon som har en briljant idè???

• Chicita
    StinaAnders skrev 2012-11-06 17:15:00 följande:

Klänningen har kommit, men delen för bysten är för låg...Alltså jag har för stor byst eller de har sytt fel... stl 48/50 och jag har d/e kupa beroende på..Men här finns bara ca 15 cm för tuttarna..

Annars är klänningen lagom i stl nästan på gränsen till stor..Det va med en scarf i limefärgad organza/tyll eller vad det genomskinliga heter, funderar på om det går att styra upp nån typ av "grej" med den för att höja bystpartiet uppåt..

Någon som har en briljant idè???

Kan du tänka dig typ "axelband"... alltså bredare än du har. Eller halterneck?

Jag tänker mig att du typ sätter fast sjalen framtill, kortändarna av den fäster du antingen ner rakt bak som axelbanden är nu, eller så knyter du den i nacken.

Få se om du förstår min fina skiss Tungan ute 
    Den lilla "fyrkanten" på bandet ska föreställa en knut som samlar ihop tyget i sjalen

• StinaAnders

Men vad fränt, jag tror att jag fattar :) har sett klänningar med såna genomskinliga axelband. Då blir det ju mer v-ring som jag egentligen hade önskat mig.Mmm Ska ta det där med syrran, hon har lovat hjälpa mig för jag kan typ inte sy ha ha.

• Chicita

Prova att nåla fast sjalen (klipp inte isär den) först, använd gärna säkerhetsnålar så du inte sticker dig och får blod på klänningen.
    Då kan du ju se ungefär hur det skulle bli om du skulle göra så, men utan att börja klippa i vare sig sjal eller klänning.
    Akta bara så att  du inte drar för mycket i dom nålade banden så du har sönder sjalen... 

• bruden
    monicabl skrev 2012-11-02 18:11:57 följande:
    den är jättefin vart har du köpt denna?? :)
    Jag köpte den på nätet men insåg senare att det är en sk Kinaklänning. Otroligt fin är den iaf Nu hänger den bara i garderoben... Sugen på den?
  • Fen2011

Hej!
    Hos BridalOutlet hittar man många fina klänningar (även i plus size). Trevlig personal! Rekommenderas!
    www.bridaloutlet.se

Svar på tråden Brudar i plussize - se hit!