• Anonym (Arg brud)

Arg brud

Jag är så sjukt arg!!!!!! Jag hatar min killes ena bror och hans fru!!!! Vi gifter oss i slutet av denna sommar men har redan nu informerat folk om datum och dylikt. Vi har även berättat för dom det berör att det kommer bli ett barnfritt bröllop. Men när när min kille berättade detta för sin bror så sa han att deras barn borde få bli ett undantag för annars tänkte inte dom komma. Fine kan man ju tycka då, men till saken hör att denna bror har min kille gott genom eld och vatten för otaliga gånger. För 7 år sedan åkte han in i fängelset och min kille har ställt upp som fan med pengar och tid och skjutsat dit hans besökare. Min kille har även vägrat gifta sig förrän han kommer ut, så han kan vara med hela dagen, och så kommer dom och ställer ultimatum!!! Jag har fått vika mig i 7 år med allt som har med hans bror att göra men jag vägrar nu!!! Han är så sjukt manipulativ!!!! Hans tjej är ännu värre, det är som om man har med 2 15- åringar att göra som sitter på varsin häst. Jag är så jäkla arg och ledsen!!! Jag vill prata med dom men jag får inte för min kille, han säger att han inte bryr sig men jag vet att han gör det. Men på ett sätt är jag glad att slippa dom!!! Blir så ledsen för min killes skull bara..

• Svar på tråden Arg brud
  • Strawberry
    Anonym (Arg brud) skrev 2012-01-02 19:09:18 följande:
    Tack Anonym skönt att få medhåll, du förstår precis vad jag menar barnet är exakt 1 år i Augusti. Den fyller i början och vi gifter oss i slutet.
    Barn som ammar brukar vara undantagna när det gäller barnfritt och om barnet är så pass litet som endast ett år vid vigsel coh fest förstår jag helt klart brodern och hans tjej. Det är många som inte är villiga att lämna en så liten till barnvakt en helkväll och med tanke på att barnet borde vara endast fyra månader just nu känns nog erat krav på barnfritt helt orimligt i deras öron!! Jag har inga egna barn ännu och det verkar inte ni heller ha, kan då vara svårt att sätta sig in i hur föräldrar tänker och känner men försök! 

Ta ett steg tillbaka och kom ihåg att det inte bara är din dag, för är det verkligen så viktigt att du är beredd att din blivandes lycka på spel, för han vill uppenbarligen ha sin bror där den dagen! Ibland måste man vara lite flexibel och tänka långsiktigt, känns väldigt trist att din blivande ska behöva offra sin relation med brodern bara för att du är trött på den familjen..
  • Anonym (Arg brud)

Grejen är det att vi har 5 kompisar som fick barn förra året med brorsans barn blir det 6 st 1-åringar och vi har 3 stycken som väntar barn nu och kommer få barn innan bröllopet, vi har 3 st 2-åringar och 2 4-åringar,som ni förstår massa småbarn och vi känner inte att vi kan välja ut vilka som får och inte får komma.

• Sara 120707

Jag förstår att ni inte vill att det ska bli dagiskänsla av det men har folk så små barn som de som kommer att vara sex månader så är det ju inte alls underligt om de känner att de inte kan lämna bort sina bebisar en hel dag.

Ni får nog vara beredda på fler återbud isåfall eftersom det brukar räknas som orimligt att ammande barn inte får följa med sina föräldrar.

• Sara 120707

Tänk även på att din sambos brors släkt och bekanta kommer att vara på bröllopet så han har inte samma förutsättningar som era andra vänner att hitta en barnvakt till ett så litet barn även om han skulle vilja.

• Anonym
    Anonym (Arg brud) skrev 2012-01-02 21:08:03 följande:
    Grejen är det att vi har 5 kompisar som fick barn förra året med brorsans barn blir det 6 st 1-åringar och vi har 3 stycken som väntar barn nu och kommer få barn innan bröllopet, vi har 3 st 2-åringar och 2 4-åringar,som ni förstår massa småbarn och vi känner inte att vi kan välja ut vilka som får och inte får komma.

Menar du seriöst att ni begär att de som inte fått barn ännu, som kommer ha barn på under halvåret, att lämna de hemma!!?? De märks att ni inte har barn...

Jag ser fyra alternativ;

* skriv i inbjudan "det är en vuxenfest och vi ser därför att ni allra helst lämnar de små hemma"
    * skriv och säg att det är "barnfritt men att ammande barn får följa med mamma" (borde bli max de 3 barn som ännu ej finns och de 6 sexåringarna)
    *Gör undantag för endast brorsbarnet, det är familj och inte alls konstigt!
    * Gör inget undantag för någon och var orsaken till att din man tvingas sakna sin älskade broder på sin bröllopsdag och att deras relation blir ännu sämre än den är i dagsläget....

Var lite flexibel och tänk inte bara på dig själv!!

• Strawberry
    Sara 120707 skrev 2012-01-02 21:16:07 följande:
    Tänk även på att din sambos brors släkt och bekanta kommer att vara på bröllopet så han har inte samma förutsättningar som era andra vänner att hitta en barnvakt till ett så litet barn även om han skulle vilja.
    En väldigt viktig poäng!! Om någon skulle ha gjort ett undantag för sitt brorsbarn skulle jag inte reagerat alls, det är trots allt familj!

Sen tycker jag det väldigt konstigt att ni kräver att gästerna ska tvingas lämna bort så pass små barn och ni får nog tyvärr räkna med att det blir en hel del som reagerar, har åsikter och i slutändan känner sig tingade att tacka nej på grund av det.
  • Anonym (Arg brud)

Mamman till barnet har ju också massa vänner och släkt som kan vara barnvakter. Kan det inte vara skönt att ha en barfri kväll tillsammans som par, många lämnar ju barn på dagis när dom är 1 också

• Anonym

Att många väljer att lämna barn på förskola redan vid ett årsåldern är sant, men då har föräldrarna gjort det valet. Nu är det ni som bestämmer att de måste lämna bort sitt barn och inte föräldrarna. Och många föräldrar skulle inte ens överväga att sätta en så lite på förskola, alla är vi olika. De behöver inte alls ha någon längtan efter att få vara själva en hel kväll utan barnet utan skulle kanske må dåligt av att lämna bort och gå runt hela kvällen och oroa sig. Det kan inte du veta!

• Anonym (Arg brud)

Visst förstår jag att man måste ta med ammande barn men man ammar väl inte 1-åringar???

• Anonym

Många ammar ettåringar, de rekomneras att amma längre, men ettåringar helammas inte utan äter annat också.

Svar på tråden Arg brud