Måste hitta ett jobb men vet inte hur jag ska göra och vad jag vill bli?
Känner mig stressad för jag förlorar min aktivitetsersättning till våren och sen blir jag för gammal för att få aktivitetsersättning igen. Jag är 28 år och har alldrig jobbat pga social fobi. Jag har ingen utbildning, på gymnasiet gick jag omvårdnads programmet men jag fick inget slutbetyg. Mina skolgång och betygen gick åt helvete pga mobbning och psykisk ohälsa. Hur ska nån som jag kunna få ett jobb med tanke på att jag inte har nån utbildning och att jag vid 28 års ålder alldrig har jobbat? Idag mår jag bättre, känner att jag skulle klara av att jobba deltid. Mitt mål är jobba deltid och vara hemmafru på deltid. Arbetsförmedlingen kan ordna så jag får en så kallad trygghetsanställning, som är för folk med funktionsnedsättning som medför nedsatt arbetsförmåga.
Men jag vill slippa arbetsförmedlingen och hitta ett jobb på egen hand. Men vet inte hur jag ska göra för att få ett jobb,vad ska jag säga om dom på anställningsintervju frågar varför jag inte jobbat?
Fundera på att ringa runt till olika ställen och fråga om dom behöver personal. Men vet inte vad jag ska säga, har svårt att prata med främmande pga min sociala fobi.
Utan utbildning har jag inte så mycket att välja bland förutom jobb som städare.
Skulle kunna tänka mig att jobba som bagare, har praktiserat på bageri i flera år men blir svårt att få jobb som bagare utan utbildning. Jobba med djur är nåt annat jag skulle kunna tänka mig. Men finns inga såna utbildningar där jag bor. Är avskräckt från att utbilda mig pga allt otrevligt, elakt folk jag träffade på under min skoltid. Skulle kanske kunna tänka mig att jobba på äldreboende, men när jag har praktiserat inom vården så har har jag fått rätt så dåligt bemötande från personalen pga att jag är tystlåten, tillbakadragen och blyg.
Att bli författare är en dröm jag har men det är inte lätt att bli, att kunna försörja sig på. Men med tanke på att jag är dålig på svensk grammatik så får jag nog glömma mina författardrömmar.
Måste hitta ett jobb för jag vill inte bli försörjd av min fästman.