• Lilique

Vad står det i era ringar?

Ja, som den inte allt  för kryptiska rubriken avslöjar så är jag alltså nyfiken på vad det står eller ska stå i era ringar.

Har ni det klassiska Namn & Namn Datum?
    Latinska citat som Amor Vincit Omnia?
    Något helt eget och personligt? Något galet? Internhumor?

Berätta! Vi håller på att bestämma oss för vår gravyr och jag är nu supernyfiken på andras eftersom att jag vet hur mycket eftertanke vi lägger ner just nu.

Berätta gärna varför ni valde just som ni gjorde också.

• Svar på tråden Vad står det i era ringar?
  • Fjärilen
    Lilique skrev 2011-11-11 08:03:50 följande:
    Vi har fortfarande inte kommit fram till något och det är tänkt att ringarna ska beställas nu i helgen någon gång då jag har en rabattkod att lösa in som går ut på måndag.

Har försökt tänka "vad är typiskt oss?". Det är svårt. Det är så mycket, men samtidigt så lite som man kan ha ingraverat i vigselringen haha. Något riktigt nördigt antar jag vore passande då vi båda är dator-/spelnördar så det skriker om det. Men jag vill ju att det ska vara fint samtidigt - svår kombination i mitt tycke hehe.

Funderar också över uppdelade fraser som FarAway.  =)
    Dataspel...hmm...En skojig mening som din fästman skulle kunna ha är: I scored with the princess :D
    Eller någon variant av All your base are belong to us.
    Eller kanske något matematiskt, som i heart U:

Eller kanske Love in binary kod.
  • filibustern
    Fjärilen skrev 2011-11-11 08:33:44 följande:
    Dataspel...hmm...En skojig mening som din fästman skulle kunna ha är: I scored with the princess :D

nej vad coolt! skulle min gubbe gilla. han är datanörd. :P 
  • FarAway

@lilique: hahaaha vi spelar också rätt mycket datorspel och ett möjligt version var " ? " i den ena och " ! " i den andra ringen men eftsersom vi har så jätte mycket plats skulle det det vara lite tråkigt...

(för de som inte känner till WOW, " ? " är tecken för en quest som man får och om man klarade den så blir det en " ! " ....

• moonlightgirl

Åhh vad många fina texter och innebörder ni har, roligt att läsa och jag blir rörd när jag läser det.

I min förlovningsring står hans namn,  1/6-09 och två hjärtan som går in i varandra, i hans ring står det likadant men mitt namn då istället.  =) Vi tyckte att hjärtanen passade oss bra istället för mer text för vi är ju två hjärtan som finns i varandras liv för evigt och han har mitt hjärta i sitt hjärta och jag har hans hjärta i mitt (fattar ni hur vi menar?).

Vi ska båda två ha en varsin vigselring också, så vi ska båda två ha två ringar var. Jag ska ha 7 diamanter med varannan blå och varannan vit.  Längtar att få se den och ta på den. Han ska ha en enda svart diamant i sin.
    I hans ring ska det stå mitt namn och hans namn samnt vårat datum för vigsel som blir 2/6-12, i min ring blir det hans namn, mitt namn och datumet. I min får det inte plats mer.  =)

• chabar
    FarAway skrev 2011-11-11 10:34:11 följande:
    @lilique: hahaaha vi spelar också rätt mycket datorspel och ett möjligt version var " ? " i den ena och " ! " i den andra ringen men eftsersom vi har så jätte mycket plats skulle det det vara lite tråkigt...

(för de som inte känner till WOW, " ? " är tecken för en quest som man får och om man klarade den så blir det en " ! " ....
    haha! Underbart :D
  • daniiel
    filibustern skrev 2011-11-10 20:07:47 följande:
    naw vilka underbara ord! så.. kraftigt! ni är ett TEAM! :P om vi skulle skriva nåt annat än namn skulle det nog vara "superlim". är som vårat "ord" min m2b sa det att det itne var hans fel att jag tog hans hand när den var full av superlim. = det är vi, vi är starka och vi släpper inte varann i första taget. ^^ 
    Tack :) Ja, vi känner oss verkligen som ett team efter alla motgångar och liknande som vi fått gå igenom. Känns bra att veta att vi alltid har varandra :)

Haha superlim, det var ju bra :D Roligt, gulligt och personligt :)
  • Lilique
    FarAway skrev 2011-11-11 10:34:11 följande:

ÅH! Det är sååå jag.

Och Fjärilen, himla bra och roliga förslag du har! De hamnar på "förslagslistan". Det blir typ... Ö-råd hemma sen.
  • pierredouglas

På min '' Maria min Guds gåva och skatt''. På hennes ''Douglas min Guds gåva'' På vigselring Jak 1:17 sen datum

• Emelie 87
    Fjärilen skrev 2011-11-11 08:33:44 följande:

Haha, detta gillar jag skarpt. :) Ascii:n hade verkligen passat min man då han är hårdvarudesigner och programmerare.
    Nu blev det i alla fall våra namn och vårt datum. :)
    En man, två barn, oändligt med kärlek
  • filibustern
    Fjärilen skrev 2011-11-11 08:49:46 följande:
    Står A marriage of value på ringen i binär kod:
    nej vad fränt!! 
  • Lilique

Verkar för tillfället som att det blir    30/6 2012  -  Legendary    men vi hinner nog ändra oss igen.

• zeropero

har nog redan svarat i denna tråd...men skriver igen, för det blev inte riktigt som vi tänkt.
    på förlovningsringarna står det namn och datum. på ovansidan ringen alltså.. :)  svarta titanringar med silvrig text..
    i vigselringarna står det "not crazy - brave"

• Juni 2012

I förlovningsringarna står det bara den andres namn. I vigselringarna står det bara datum. Pga allt för långt namn fick vi inte plats med både och i samma ring. Men jag tycker att det är viktigare att komma ihåg vigseldatumet än förlovningsdatumet och glömmer någon av oss vem vi är gifta med så kan vi ju kolla i förlovingsringen Tungan ute

• FarAway

Hämtade ringarna igår.. är jätte nöjd och tycker mycket om skriftet... det står "Pred 4 9-12  för alltid 9.6.2012" i min ring och "Pred. 4 9-12 tillsammans! 9.6.2012" i makens

• Joanna Marie
    JA 26-06-12

(Vi heter Joanna & Alexander och tyckte det var passande)
  • KirsiLaa

I förlovningsringen står det  "Hastigt och lustigt 120701".
    I vigselringen står det  "Happy eternity".

• Pyttsan

Herr och fru+datum, kommer vi antagligen att gravera. I förlovningsringarna har vi det klassiska förnamn+datum. Hans namn i min ring och tvärtom.

• FarAway
    Joanna Marie skrev 2012-02-19 19:28:15 följande:
    JA 26-06-12

(Vi heter Joanna & Alexander och tyckte det var passande)
    LIKE!!!!!!
Svar på tråden Vad står det i era ringar?