• Lilique

Vad står det i era ringar?

Ja, som den inte allt  för kryptiska rubriken avslöjar så är jag alltså nyfiken på vad det står eller ska stå i era ringar.

Har ni det klassiska Namn & Namn Datum?
    Latinska citat som Amor Vincit Omnia?
    Något helt eget och personligt? Något galet? Internhumor?

Berätta! Vi håller på att bestämma oss för vår gravyr och jag är nu supernyfiken på andras eftersom att jag vet hur mycket eftertanke vi lägger ner just nu.

Berätta gärna varför ni valde just som ni gjorde också.

• Svar på tråden Vad står det i era ringar?
  • daniiel

Vi har varken namn eller datum eller plats i våra ringar, för vi vet ju vad vi heter, vi vet var då vi båda var där och datumet kommer vi ju alltid ihåg :)

Haha tji fick jag! Träffade en bekant för ett tag sedan och då kom bröllopet på tal. När jag då skulle tala om vilket datum fick jag total black out och sa fel med tre dagar ;P

Jag ångrar dock inte att vi inte skrev något av det i våra ringar, det som står där är vårt "slagord" och betyder mycket för oss.

"Vi mot världen - föralltid"

• filibustern
    daniiel skrev 2011-11-10 15:44:54 följande:
    Vi har varken namn eller datum eller plats i våra ringar, för vi vet ju vad vi heter, vi vet var då vi båda var där och datumet kommer vi ju alltid ihåg :)

Haha tji fick jag! Träffade en bekant för ett tag sedan och då kom bröllopet på tal. När jag då skulle tala om vilket datum fick jag total black out och sa fel med tre dagar ;P

Jag ångrar dock inte att vi inte skrev något av det i våra ringar, det som står där är vårt "slagord" och betyder mycket för oss.

"Vi mot världen - föralltid"
    naw vilka underbara ord! så.. kraftigt! ni är ett TEAM! :P om vi skulle skriva nåt annat än namn skulle det nog vara "superlim". är som vårat "ord" min m2b sa det att det itne var hans fel att jag tog hans hand när den var full av superlim. = det är vi, vi är starka och vi släpper inte varann i första taget. ^^ 
  • SloveP

Jag läste i någon tråd för någon månad sen, och där fanns en länk till en sida med engelska uttryck som var såå bra...Kan inte hitta den bara...

• Fästis
    Awww... Vad många fina ord det finns.
    I förlovningasringarna har vi:

Namn Datum Rut 1:16

Rut 1:16 är ett bibelcitat, där står det:
    Men Rut svarade:
    ”Tvinga mig inte att överge dig
    och vända tillbaka.
    Dit du går, går också jag,
    och där du stannar, stannar jag.
    Ditt folk är mitt folk,
    och din Gud är min Gud.
  • chabar
    Fästis skrev 2011-11-10 23:33:30 följande:
    Awww... Vad många fina ord det finns.
    I förlovningasringarna har vi:

Namn Datum Rut 1:16

Rut 1:16 är ett bibelcitat, där står det:
    Men Rut svarade:
    ”Tvinga mig inte att överge dig
    och vända tillbaka.
    Dit du går, går också jag,
    och där du stannar, stannar jag.
    Ditt folk är mitt folk,
    och din Gud är min Gud.
    Vackert!
  • arioso

Fästis: Det bibelordet förespråkade jag till våra ringar!! ... men istället blev det så här:

namn 1/11-11  1 Kor 16:14  

I bibelordet står det helt enkelt: "Gör allting i kärlek" Fint och rakt på nåt sätt tyckte vi.
    Kanske hamnar ordet från Rut i vigselringen...

Kan tillägga att min ring är helt slät och hade fått plats med  en del del mer om vi velat det.

• pernillaochhenrik

Vi har bara förlovningsringarna än så länge och i dom är det klassisk gravyr. Den andres namn och datum. Får se vad det blir i min vigselring. Sen blir det väl en gravyr till i makens ring.. Vigseldatum och kanske någon text om det får plats..

• Galathea

I min förlovningsring står det: Mine until the end of time Jesper 13/12-2011 I hans står det: My little piece of heaven Johanna 13/12-2011 Vi ville ha något unikt i våra ringar, så vi valde varsin strof ur vår sång. (datumet stämmer förresten,vi är inte officiellt förlovade än, men har fått hem ringarna. Tror ni det kliar i fingrarna att få ha ringen på sig eller?!)

• Bondbrud

Vi ska smälta ihop våra förlovnings ringar med våra pappors förlovningsringar, då dom inte är varken förlovade el gifta längre!

Ville ha lite minnen. Vad som ska stå i vet jag inte.

• Lilique

Vi har fortfarande inte kommit fram till något och det är tänkt att ringarna ska beställas nu i helgen någon gång då jag har en rabattkod att lösa in som går ut på måndag.

Har försökt tänka "vad är typiskt oss?". Det är svårt. Det är så mycket, men samtidigt så lite som man kan ha ingraverat i vigselringen haha. Något riktigt nördigt antar jag vore passande då vi båda är dator-/spelnördar så det skriker om det. Men jag vill ju att det ska vara fint samtidigt - svår kombination i mitt tycke hehe.

Funderar också över uppdelade fraser som FarAway.  =)

Svar på tråden Vad står det i era ringar?