-
-
Svar på tråden BILDTRÅD, de unika detaljerna
-
Absolut, jag hade ingen aning om det. Kan ju va bra å veta till nästa gång jag ska bju på tårta så jag inte tabbar till det så folk blir sjuka
-
Om du vill stoppa ner något i tårtan för att det ska stå stadigare så kan du ju linda fast ståltråden på en träpinne och stoppa ner bara den i tårtan. Typ en grillpinne av trä eller nåt såntmarimekko86 skrev 2011-10-16 20:01:13 följande:Absolut, jag hade ingen aning om det. Kan ju va bra å veta till nästa gång jag ska bju på tårta så jag inte tabbar till det så folk blir sjuka
Jag använder det eller tandpetare om jag gör figurer som ska stå på tårtan...
Men då är det ju inne i marsipanfigurer för att dom inte ska sjunka ihop + att dom ska stå stadigt... -
finns inte manschettknappar i guld någonstans, som man kan ingravera text på?... jag har letat men hittar ingenstanns!
-
I ”vanliga” guldbutiker kan man köpa släta manchettknappar i guld (eller silver såklart) och sen ta med dem till en graverare. Då får man ju dels känna på knapparna (som ju troligtvis blir en rätt dyr historia) och dels välja precis vilket typsnitt och storlek på texten man ska ha. Gjorde det en gång med silverknappar, blev hur snyggt som helst, och graveringen kostade inte mycket alls.lindahhh skrev 2011-10-17 12:48:29 följande:finns inte manschettknappar i guld någonstans, som man kan ingravera text på?... jag har letat men hittar ingenstanns!
Men så är det kanske mest så att jag är lite misstänksam mot att köpa för viktiga saker osedda över internet...
-
Självklart!! den passar ju perfekt in i ert tema!!filibustern skrev 2011-10-16 10:38:32 följande:
kul att du gillade den. -
tack! tänkte först inte ha någon ring"kudde". men som sagt. snygg var den! och kostar ju inget att göra. ^^jenniejummie skrev 2011-10-17 20:14:30 följande:Självklart!! den passar ju perfekt in i ert tema!!
kul att du gillade den. -
-
Puffar... Nu måste vi få in mer idéer!
-
Puffar igen :)
-
Kul tråd! Återkommer
-
Jag funderar på ett "wedding tree" men jag vet inte, känns som att gästerna har nog mkt att göra genom att fotas och skriva i gästböcker och allt annat möjligt :P
Sen vart köper man färg som de toppar tummen i? -
Något sånt här eller?Recept på enkel fingerfärg:
5 dl vatten 2,5 msk potatismjöl Karamellfärg eller giftfritt färgpulver (färgpulver finns att köpa i hobbybutiker)Blanda potatismjöl och vatten i en kastrull. Låt det koka upp under tiden som du rör noggrannt. Låt svalna och tillsätt färg.
Recept på vanlig fingerfärg:
4 dl vatten 2 dl talk 2 dl tvålflingor (säljs i en del hobbybutiker) 2 dl potatismjöl Karamellfärg eller giftfritt färgpulver (färgpulver finns att köpa i hobbybutiker)
Och här kan man köpa färg:
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=160859412 -
Vanlig fingerfärg kan man också blanda ihop av filmjölk eller naturell yoghurt o ha i karamellfärg i den färg man önskar. Så gör vi på jobbet när vi ska måla med våra 1åringar o det blir faktikst väldigt fina o klara färger av detta :)
-
Någon som gjort egna cigarrgördlar? Behöver få lite tips..
Bröllopsljus http://www.brollopsinspiration.se/dekorera-vackra-brollopsljus.xhtml
-
Finns det någon som sitter på små fina detaljer som har temat vinter/jul?
-
*puffelipuff*
-
Umderbartråd detta var mycket tips får man med ska se om jag kan bidrag med något sen :)