-
-
Svar på tråden BILDTRÅD, de unika detaljerna
-
jenniejummie skrev 2011-10-14 13:27:29 följande:
-
haha. skrev på fel rad, men hoppas du ser det ändå...
-
Jag beställde manschettknappar (stavas det så?) med barnens namn på som min man fick på vår bröllopsdag.
-
Vart någonstans??Lucky Heart skrev 2011-10-16 12:42:10 följande:Jag beställde manschettknappar (stavas det så?) med barnens namn på som min man fick på vår bröllopsdag.
-
Jag ska se om jag hittar igen sidan. Var på E-bay.lilja skrev 2011-10-16 13:03:16 följande:Vart någonstans??
Återkommer -
-
Jasså, det visste jag inte. Fick idén från en tjej här omkring som bakar tårtor åt folk och hon brukar göra sånna grejjer i ståltråd, fast finare än mig dåChicita skrev 2011-10-16 06:56:37 följande:Hej
Det låter jättemysigt det du beskriver...
Men jag blir lite orolig när du säger att du ska ha hjärtan av ståltråd som caketoppers...
Speciellt när det ser ut som om du ska sticka ner dom i tårtan...
Ståltråd reagerar i kontakt med fukt (och en tårta är ju inte kruttorr) och det kan sluta med att de som äter av det som kommit i kontakt med ståltråden blir sjuka.
Det finns caketoppers i form av hjärtan som är gjorda i livsmedelsgodkänt material. Använd dom i stället
Exempelvis: www.kakburken.se/product_info.php?products_id...Men den ska inte stickas ner i tårtan, den ska snurras nertill så den kan stå på tårtan liksom eller så sticker vi ner den i dekorationerna som kommer vara på tårtan, men det gör vi när vi ställer fram den. Ingen kommer äta av den minsta tårtan ändå som de ska stå på eftersom den är så liten och den är "vår" som vi ska spara och äta upp sen.
Men bra du skrev det, ska ha det i åtanke.! -
Ja då är det annat om man sätter dom i dekorationernamarimekko86 skrev 2011-10-16 17:15:28 följande:Jasså, det visste jag inte. Fick idén från en tjej här omkring som bakar tårtor åt folk och hon brukar göra sånna grejjer i ståltråd, fast finare än mig då
Men den ska inte stickas ner i tårtan, den ska snurras nertill så den kan stå på tårtan liksom eller så sticker vi ner den i dekorationerna som kommer vara på tårtan, men det gör vi när vi ställer fram den. Ingen kommer äta av den minsta tårtan ändå som de ska stå på eftersom den är så liten och den är "vår" som vi ska spara och äta upp sen.
Men bra du skrev det, ska ha det i åtanke.!
Det är ju när man stoppar ner dom i tårtan med fyllning och allt som det kan gå illa. Eftersom det var en sån där pigg nertill så såg det ut som att det var så du tänkt. Och då tyckte jag att ett varningens ord var bäst så att ingen blev sjuk.
Man vet ju inte hur alla tänker -
Ang manchettknapparna, så går dom även att beställa på WWW.namnsmycken.com Ska beställa dom som farsdag present :)
-
Får korrigera mig själv. Visst finns det på den sidan jag skrev, men den jag tänkte på var. WWW.sagaofsweden.se