-
-
Svar på tråden BILDTRÅD, de unika detaljerna
-
Vi ska gifta oss på hösten och funderar på att ha fackeltåg från kyrkan till festlokalen. Tror att det kan bli väldigt vackert.
-
En sån här skall vi ha :)
Kommer säkert på fler saker sen :) -
Finns hur mycket tips och fina bilder på bröllopsbloggen:
www.greenweddingshoes.com
En annan blog som är min favorit är:
www.rocknrollbride.com/
Verkar inte vara så vanligt i Sverige att man lägger ner så mycket tid på detaljer eller har jag fel? -
:) Om du har någon Dollarstorebutik i närheten där du bor så kan du fynda facklor billigt just nu.Drömmaren skrev 2011-10-14 16:49:28 följande:Vi ska gifta oss på hösten och funderar på att ha fackeltåg från kyrkan till festlokalen. Tror att det kan bli väldigt vackert.
-
Sparar denna!
-
Jag har haft dessa bilder i min insp.mapp.Drömmaren skrev 2011-10-14 13:41:21 följande:
Vilken underbar tråd, men jag skulle uppskatta lite förklarande texter till bilderna. T ex mustascherna , är det baksidan av bordsprogrammen?
Och hur fungerar bordsplaceringen på "find your seat"?
Mustascherna kanske är på baksidan av programmen, annars kanske det bara är olika lappar med "muschar" på.
Jag tror att bordsplaceringen funkar så att gästerna letar efter sitt namn bland rosetterna/flugorna och på lapparna så står ett bordsnummer, på så sätt hitta de sina platser..tror jag... =) -
Detta gillar jag. Vilken rolig bordsplacering + partyfavour. En liten unik blomma till alla... ska försöka komma ihåg detta till mitt bröllop. Man får ju dekoration på köpet :)jenniejummie skrev 2011-10-14 13:31:20 följande:
-
Jag skulle slå ett slag för Pinterest för att hitta mkt fina och inpirerande både bröllops, men öven andra ideer.
kolla under "Everything" och sedan "Wedding & Events" för MASSA fint!
-
Har inte så många bilder på våra dekorationer nu eftersom vi inte gift oss än, men jag pysslar på rätt mycket och det bara sprutar fram idéer hela tiden
Vi har hämtar stora gamla grenar som vi ska sätta ihop som ett stort träd i entrén till vår festlokal. Där kommer det hänga ljuslyktor och några bilder i hjärtan på oss tvåHar gjort några skyltar av jättegamla,gråa bräder som jag skrivit på med vit färg. en står det puss på och en står det kram på, de kommer limmas fast på "trädet" och sedan har jag gjort en välkommenskylt också som kommer ligga intill trädet.
Min bordsdekoration kommer ha en hel del lime i sig. Gjorde en provdukning förra veckan som ser ut såhär...
Har köpt två sånnahär gamla lyktor att ha utanför på altanen med ett blockljus i, för det kommer nog vara lite mörkt då de anländer till festlokalen.
Har också gjort två mindre hjärtan i ståltråd som kommer få vara caketoppers, då jag inte gillar gubbar eller så
Sen så har vi lagt massvis med tid på våra festhäften och gjort dem personliga med roliga och personliga rim och bilder som beskriver varje bröllopsgäst, och det finns en del fakta att läsa om oss två och vår väg tillsammans, bilder och en kort beskrivning av möhippan/svensexan och massa annat som är just VI
Kommer visa ett bildspel när gästerna anländer på roliga bilder på våra bröllopsgäster och roliga saker vi varit med tilsammans med dem, tror det kan starta lite konversationer och lätta upp stämningen lite.
Vi kommer ha tomtebloss istället för riskastning då vi kommer ur kyrkan, för det kommer vara lite skymning då. Och är det för ljust har vi sagt att då får de tända blossen då vi dansar vår första dansHade tänkt skicka upp khom Loy lyktor också innan vi avrundar festen, men har inte hunnit skaffa några än så det skippar vi.
Tror det blir personligt och härligt ändå.! -
Hejmarimekko86 skrev 2011-10-15 23:22:25 följande:
Har också gjort två mindre hjärtan i ståltråd som kommer få vara caketoppers, då jag inte gillar gubbar eller så
Det låter jättemysigt det du beskriver...
Men jag blir lite orolig när du säger att du ska ha hjärtan av ståltråd som caketoppers...
Speciellt när det ser ut som om du ska sticka ner dom i tårtan...
Ståltråd reagerar i kontakt med fukt (och en tårta är ju inte kruttorr) och det kan sluta med att de som äter av det som kommit i kontakt med ståltråden blir sjuka.
Det finns caketoppers i form av hjärtan som är gjorda i livsmedelsgodkänt material. Använd dom i stället
Exempelvis: http://www.kakburken.se/product_info.php?products_id=1531