Vågar man klippa kort?
Har lång vågigt tjockt hår som slutar mitt på brösten ungefär, har lust att klippa av det riktigt kort, ungefär som marie fredriksson har det... men tänk om man ångrar sig
Har lång vågigt tjockt hår som slutar mitt på brösten ungefär, har lust att klippa av det riktigt kort, ungefär som marie fredriksson har det... men tänk om man ångrar sig
Jag säger bara: Klipp dig! Det är värt det! Jag har upplevt samma som någon ovan med en dålig kortklippning på högstadiet, men vågade ändå klippa mig kort i vuxen ålder! Jag tog det inte ens i etapper - jag klippte mig från skulderbladslångt till 5 cm långt, och det är nog det bästa jag gjort! Även om man inte märker det när man har långt hår så är det ett par kilo man bär på, och det tar hårt på nacken! Man känner sig nästan svävande när man lämnar frisören! Och det tar inte längre flera timmar innan håret torkar! Dessutom framhäver det ögonen, enligt experterna.. Och det går att ha många olika frisyrer, även om man måste ha lite "klet" i håret för att lyckas med det ;)
OM du nu skulle ångra dig så tar det runt 2 år för att spara ut till riktigt långt hår igen! Och det kan man väl leva med?! Lycka till!
Själv anser jag att av alla tjejer jag först sett med långt hår och sen i kort hår så är ALLA snyggare i kort hår
Helt rätt av dej att testa, man vet ju inte föränn man provat!
jag har nog bestämt mig för att kapa av det, och kort ska det bli... men då undrar jag om det går att skänka bort håret man klipper bort (ca.30-40 cm) till perukmakare eller liknande?
Go for it!
Nu vet inte jag vilken ansiktsform eller så du har, men jag känner en tjej som gjorde som du och det blev stört-läckert!
/M
Klipp dig!
Som mkt korthårig kan jag ju bara säga att det finns inget bättre, dock är det ju ett partiskt påstående. Jag har tunt och platt hår och ser helt horribel ut när jag försöker spara ut det. När jag klippte av det för 8 år sedan sa min frisör "När du kom in hit såg du tam ut, nu är du riktigt snygg. Du kommer aldrig mer att ha långt hår" och det stämde ju!
Tycker att andra korthåriga tjejer ofta ser tuffare, koolare och mer speciella ut än långhåriga. Men återigen, ett partiskt påstående :)
Vet inget om perukmakare, men jag vet att jag älskade mitt korta hår. Nu sparar jag bara för att jag vill ha långt på bröllopet, men jag räknar dagarna tills jag får kapa av det riktigt kort igen!
jag har typ fyrkantigt ansikte, och tjockt vågigt guldbrunt hår
Jag längtar efter att höra hur det blir, om du blev nöjd osv. Jag har också tänkt höra mig för om man kan ge det till perukmakare eller cancersjuka osv. Jag har hört någon gång om att det finns sådana firmor. Tala gärna om ifall du hittar någon, det skulle kännas så dumt att bara slänga mitt tjocka, långa hår i papperskorgen när det kan ändra någons liv.
Just nu går mitt hår nästan till midjan, men jag tänker klippa det till axlarna med lite flikar. Fråga frisören om tips, de jobbar ju med hår och får se olika frisyrer hela dagarna! :)
Kör hårt! Att jag klippte av mitt långa hår var bland det bästa jag gjort för mitt utseende!
Hej!
Klart du ska klippa dig - det känns så mycket fräschare med kort hår, jag har haft i princip alla längder man jag återvänder alltid till det korta. Det är så lättskött och bra och SNYGGT!
Däremot är jag osäker på om du kan sälja längderna till någon perukmakare, eller rättare sagt, jag är tveksam till att någon vill ha det.
Som jag förstått och fått det förklarat för mig (jag har haft samma tanke som du) så lämpar sig inte våra nordiska hår så bra för just peruker. Det är för tunt och så för att tåla behandlingen innan man sätter fast det i själva peruken (rengöring, blekning och sådant). Det mesta perukhåret är asiatiskt, det är av en helt annan kvalitet. Men du kan ju alltid fråga!
Lycka till!
PS. Hururvida du ska klippa eller inte kan bara du avgöra, huvudsaken (!) är ju att du hittar en frisyr du trivs med och som passar din stil och ditt utseende! Men det är allt himla fräscht med kort!