Inlägg från: ProudWoman |Visa alla inlägg
  • ProudWoman

Vågar man klippa kort?

Har lång vågigt tjockt hår som slutar mitt på brösten ungefär, har lust att klippa av det riktigt kort, ungefär som marie fredriksson har det... men tänk om man ångrar sig

• Svar på tråden Vågar man klippa kort?
  • ProudWoman

sen att jag skulle göra det med fara för mitt liv är en annan sak... min kära mor skulle nog strypa mig om jag kom hem och hade kapat av mig allt, hon tycker att jag ska vara stolt över mitt långa hår, som hon är så avundsjuk på eftersom vi har så olika hårkvalitet, mitt är tjock och lockigt, hennes är jättetunt och rakt

• ProudWoman

jag har nog bestämt mig för att kapa av det, och kort ska det bli... men då undrar jag om det går att skänka bort håret man klipper bort (ca.30-40 cm) till perukmakare eller liknande?

• ProudWoman

jag har typ fyrkantigt ansikte, och tjockt vågigt guldbrunt hår

• ProudWoman

vågade inte riktigt men tog iaf bort ca 15 cm så jag har nu en axel-lång page med lång lugg. Känner mig fin, men håret måste blåsas ut varje dag för att se riktigt snyggt ut, men det funkar med lockarna också. Har önskat mig en platt-tång i julklapp, det får nog ordning på håret. Nästa gång kanske det blir av, kanske?

Svar på tråden Vågar man klippa kort?