Vågar man klippa kort?
Har lång vågigt tjockt hår som slutar mitt på brösten ungefär, har lust att klippa av det riktigt kort, ungefär som marie fredriksson har det... men tänk om man ångrar sig
Har lång vågigt tjockt hår som slutar mitt på brösten ungefär, har lust att klippa av det riktigt kort, ungefär som marie fredriksson har det... men tänk om man ångrar sig
Ok här kommer en som tycker tvärt om. Tycker absolut inte att du ska klippa dig... Dvs om du inte är absoulut känner dig 100% säker på att det är det du vill. Tänk på att det tar oerhörd lång tid att få det att växa ut igen om du ångrar dig.
Själv skulle jag känna mig oerhört okvinlig utan mitt långa hår (jag vet också att min fästman skulle gråta floder eftersom han älskar långt hår på tjejer)
Om du nu väljer att klippa dig skulle jag rekomendera att du gör ett mellanläge. Klipp dig halvlångt först och känn på det om du fortfarande vill få bort håret då så klipp det kort kort.
annars kanske du skulle kunna göra tex en rakpermanent eller nått om du känner att du vill förändra dig?
Vad du än väljer att göra hoppas jag att du blir nöjd.
Har aldrig haft kort hår innan tycker jag inte du ska klippa av allt på en gång. Jag har testat 2 ggr och gud vad jag grät och ångrade mig sen.Andra gången tog jag inte allt men jag ångrade mig lika mycket för det.Nu är jag 36 och känner som jag kommer ha långt hår till minst 96
jag tycker inte heller att du ska klippa dig om du inte verkligen är jättesäker på det.
Å andra sidan tycker jag inte att någon med långt hår ska klippa sig, eftersom jag tycker långt hår är underbart vackert.
Tänk dig för så att du inte ångrar dig!
Jag klippte mitt i omgångar och hann med massor av läkra frisyrer på vägen. Känns hel rätt men känner att jag skulle velat haft det långa kvar bara på bröllopet...
Så om du ska gifta dig snart så klippa v det efteråt... Det finns ju massa läkra frisyrer för långt hår på bröllop men som korthårig så är man som man är liksom...
Klipp dig! Klipp dig! Jag har haft riktigt superkort hår ett par gånger i livet, en gång som vuxen när jag hade 3 cm som längst... har nog aldrig känt mig så sexig, självsäker och läcker som då! Tyvärr är jag en person som kräver mycket variation så jag tröttnade på att inte kunna variera frisyren och lät det växa ut igen. Nu har jag riktigt långt hår men funderar igen på att klippa mig kort. Ska då göra som jag gjorde förra gången, d v s ta en decimeter i taget ungefär för att hinna vänja mig vid tanken. Riktigt långt och vackert hår är det finaste jag vet men det är inte alls lika sexigt som riktigt kort tycker jag!
Jag klippte mig kort för några år sedan och det var det värsta jag gjort. Jag hade keps och scarfs på mig i ett år!
Jag tyckte att det var jobbigt med kort hår eftersom det krävde så mycket styling för att se någorlunda ok ut. Nu har jag hår som går nedanför brösten och jag duschar, kammar mig och är klar, jätteskönt! Jag ville förändra mig igen för ett tag sedan och då färgade jag håret knallrött och klippte det i etapper och jag är väldigt nöjd.
Det kan ju hända att du passar jättebra i kort hår iofs, jag tycker att kort hår är jättesnyggt. Det var bara det att jag passade inte i det. Känner du att du verkligen vill så gör det men var beredd på att det kanske inte blir som du tänkt dig. Det växer ju dock ut igen och det finns många snygga huvudbonader om du skulle bli missnöjd .
Lycka till!
Modigt av dig! Om jag vore du skulle jag nog prova att klippa av det i omgångar som någon annan också skrev. Jag har själv haft väldigt kort hår. Tycker att det är jätte fint men det är INTE roligt när man ska spara ut det.
Lycka till!
Go for it!
Länken är nästan 3 månader gammal och jag har för mej att hon bestämde sej för att göra det.
Ojdå! Tre månader!!
Då undrar jag hur det gick FluffigtFår??
Känner du dig fin? (Hoppas det!)
Kram F
vågade inte riktigt men tog iaf bort ca 15 cm så jag har nu en axel-lång page med lång lugg. Känner mig fin, men håret måste blåsas ut varje dag för att se riktigt snyggt ut, men det funkar med lockarna också. Har önskat mig en platt-tång i julklapp, det får nog ordning på håret. Nästa gång kanske det blir av, kanske?
NEJ! Klipp dig intye-du kommer nog ångra dig. Själv har jag jättelångt hår och har inga planer på att klippa det-jag tycket långt hår är så sexigt. Men jag vill även säga att en del passar bättre i kort hår än långt-beror på hur man ser ut i ansiktet etc.
Lycka till!!
Det var modigt att klippa så mycket i alla fall tycker jag. Kul att du är nöjd!