• Naive

September 2012

Hej alla glada!  

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

Bara ett endaste litet år kvar!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

Bara ett endaste litet år kvar!

• Svar på tråden September 2012
  • Jen80

Pulmonate: Åh, tack! Jag hade ingen aning om hur håret skulle vara dagen innan bröllopet. Skulle ha något enkelt och när frisören testade första gången blev det ok. Sen bstämde vi oss för lite löshår och då gjorde vi om det en vecka före bröllopet. Men det blev inte heller så bra, så det var riktigt osäkert hur det skulle bli. Men jag är nöjd. Ville att det skulle se lite slarvigt ut samt ville jag ha flätat.

Vi bestämde oss i slutet av juli i år att vi skulle gifta oss. HAde inga funderingar alls på det innan... eller ja, inte mer än att jag ville gifta mig, men tänkte att nu har även denna sommaren gått. Men så fann jag min drömklänning och när min man (oj, känns konstigt att skriva ) såg mina glansiga ögon så friade han. Haha, så det var klänningen som gjorde det . Så 10 minuter senare köpte jag den på Blocket utan att testa den! Den var allt jag hade drömt om och jag har inte sett någon annan alls jag hellre skulle velat ha. Det var kärlek vid första ögonkastet . Så det blev snabbplanering och allt blev såååå bra! Hade inte klarat av att bestämma oss och sedan vänta ett år. Denna väntan var tillräckligt jobbig ... Men nu vill jag nästan ha det ogjort bara för att få göra det igen. Är så himla glad att vi filmade allt i kyrkan. Det är ett måste!
    Så njut nu alla som inte är gifta än. Väntan är verkligen något speciellt och nu efteråt känner jag mig så otroligt kär och pirrig i magen. Helt underbart!

• pulmonate
    Jen80 skrev 2012-09-12 20:52:31 följande:
    Pulmonate: Åh, tack! Jag hade ingen aning om hur håret skulle vara dagen innan bröllopet. Skulle ha något enkelt och när frisören testade första gången blev det ok. Sen bstämde vi oss för lite löshår och då gjorde vi om det en vecka före bröllopet. Men det blev inte heller så bra, så det var riktigt osäkert hur det skulle bli. Men jag är nöjd. Ville att det skulle se lite slarvigt ut samt ville jag ha flätat.

Vi bestämde oss i slutet av juli i år att vi skulle gifta oss. HAde inga funderingar alls på det innan... eller ja, inte mer än att jag ville gifta mig, men tänkte att nu har även denna sommaren gått. Men så fann jag min drömklänning och när min man (oj, känns konstigt att skriva ) såg mina glansiga ögon så friade han. 
    Vad duktiga ni har varit. Jag hade aldrig kunnat fixa ihop något så snabbt. Allt ser så välplanerat ut med era kläder och så, så det ser ut som ni har haft hur mycket tid som helst att tänka på det! 
    Jag tyckte det var kul med all planering så att ha haft nästan ett helt år var jätte skönt, tycker jag! Det gör att hela upplevelsen förlängs och är inte bara "en dag". Jag känner mig också lite konstig att det är över nu....vad ska man nu hitta på? Hela dagen kommer jag knappt ihåg! Det gick så snabbt och det kändes som om man levde i ett moln. Speciellt vigseln kändes helt overklig. Och när man väl stannade upp och tänkte efter var det ganska överväldigande, att alla var där för en...det är en rätt häftig känsla.  
  • Elenoor

Här kommer några bilder från vårat bröllop den 8/9-12. En heeelt perfekt dag<3
  • Elenoor

Ja, jag gifta mig ju med en bagare...så tårtan blev en överraskning :)
  • Naive
    pulmonate skrev 2012-09-12 16:19:05 följande:
    Tack snälla! Nu är det dags för er med! Ser med spänning fram emot att se era bilder och höra hur det hela gick! Lycka till! 

Jen80: Jag älskar din håruppsättning! Jätte fint! Vad stiliga ni är hela familjen :)
    NU ÄR VI OCKSÅ GIFTA!!!! TJOHOOOOOOO! Vilken underbar dag, kväll och helg!! Inga bilder av värde än, kommer lite senare! Så himla lycklig! 
  • Isabellaandersson

I lördags blev jag fru Furu! En helt underbar dag med strålande fint väder! Min man står i mitten av killarna!

• li79

Vilka underbara foton!! Jen80 - så fina era barn är! Grattis alla!

Vi gifte oss 1 sep i Raus kyrka utanför Helsingborg och våra två barn var näbbar. Nu är vi hemkomna från en två veckors lång resa. Känns skönt att ladda batterierna inför hösten..
    Har inte fått några foton från fotografen ännu men har ngt enstaka att dela med mig :)

Svar på tråden September 2012