Annorlunda men framförallt billig bröllopsfest...?
Vi har stött på en riktig vägspärr. För, vad jag ber till gud är, sista gången har pengarna i vår sparkassa börjat tryta. Försäkringspremier höjs, hyran höjs, bilen går sönder (förbannade skrothög) och så mycket mera på en och samma gång. Igen. Hela vår, annars så välplanerade ekonomi, rasar i botten. Fullständig förtvivlan är ett faktum, men trots att någon högre makt uppenbarligen finner ett sadistiskt nöje i att ständigt pröva oss på liknande sätt så ska banne mig bröllopet bli av. Inget ska få stoppa oss.
Vi hade 45.000 kronor, nu har vi 9.000 och ingenting är köpt eller betalat. Inte helt idealt. Lite mer pengar hinner vi såklart spara ihop, då bröllopet är i juni, men det är inga överdrivna summor vi pratar om nu. Löjligt låga löner.
Vi har skurit ner på allting så mycket vi kan för att se var vi hamnar. Det slutade med den billigaste buffén någonsin skapad med enbart mat från Euroshopper, skum Ö&B-läsk med etiketttext på arabiska, en klänning från Lindex och silverringar. Då har vi en helt odekorerad lokal (sånär som på 40 ljusstakar för 4:-/st från IKEA) och ett mycket olyckligt brudpar.
Vi har inga som helst problem med att snåla ordentligt, men då ska det ju helst inte märkas.
Stilen är nämligen sådan att man på fullaste allvar blir snackad bakom ryggen på i resten av sitt liv samt relativt utfrusen och "mobbad" i min släkt om man inte klarar av att hålla en minnesvärd bröllopsfest. Inte så sugen på det. Nu ska man ju inte bry sig om "vad alla andra säger", men hur lätt är det när det är ens egen släkt och det inte går att komma ifrån?
Det hade suttit perfekt om det kunde regna in förslag på annorlunda, men framförallt billiga sätt att ha bröllopsfesten utformad på. Vår tanke är väl att om det är tillräckligt annorlunda (within reason), fint och roligt så märks det inte att vi inte hade råd.
ALLA tips mottages tacksammast. Mest innovativt vinner en piggelin!