• Pinkgrape

Nu är jag fru! :D

Är hemma och mellanlandar, skriver mer ill veckan eller så :D

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Nu är jag fru! :D
  • Pinkgrape

Ja, jag fattar inget alls faktiskt. Hur man man ta sig friheten att bara äta upp något utan att ens fråga först? Vi var ju också kvar på hotellet när personalen åt upp vår tårta. Vi såg ju hur de skar bitar ur den. Riktigt dålig stil!

Kan ju dock säga att det var ganska mycket de hade noll koll på och som vi tyckte var rätt dåligt under kvällen. För det första så hade vi beställt (i god tid) laktosfri mat till några, men det hade de noll koll på och de ställde fram torr och tråkig mat till de som skulle ha laktosfritt. Inte alls vad vi hade beställt. De plockade dessutom bort brudgummens mat innan hans ens hade ätit klart, men lyssnade inte när vi sa till. De fyllde inte på dricka som de skulle. Jag och brudgummen fick bara hälften av drickat vi skulle ha och ville ha, men som sagt, ingen som lyssnade på det. Vi hade valt att servera kaffe till efterrätten och inte till tårtan som vi åt senare. Både jag, min mamma och toastmadame hade tidigare och under kvällen igår sagt att det inte skulle vara kaffe till tårtan. Vad gör dom? Jo, serverar kaffe till tårtan. Upptäckte det ju inte förrän över hälften av gästerna hade fått. Vem betalar för det kaffet undrar jag då?

Vi hade ju hotellrum på kvällen också, med ett sk. bröllopspaket, skrev nog om det ovan. Det är lite frukt, choklad och champange på rummet. Vi hade innan (någon dag) sagt till att vi inte ville ha champange, utan alkoholfri cider. De var då noga med att få veta vilken sorts cider. På kvällen igår dubbelkollade dom med min mamma om champangen. När vi kommer upp på rummet, vad ser vi? Jo, vi hade fått en mindre flaska champange + en 33cl glasflaska med Ramlösa. Mannen går ner för att fråga varför vi fått champange. Upp kommer han en stund senare med en 1,5l pet-flaska med rumstempererad päroncider från Coop. Kände ju lite sådär halvkul :/

• Styrka

Men ni fick i alla fall vara ifred på er bröllopsnatt!

• Pinkgrape
    Styrka skrev 2011-08-14 20:49:04 följande:
    Men ni fick i alla fall vara ifred på er bröllopsnatt!
    JA! :D Och det var helt underbart! :D Även om vi mest bara sov, pratade lite, så var det en fantastisk känsla när vi stängde dörren för kvällen och det bara var vi. Vi stod mitt på golvet och bara tittade på varandra och höll handen i flera minuter. Det var.. ja, det går inte att beskriva känslan :)
  • Styrka

Du gjorde just det; underbart! härligt att höra!

• PimPim83

Pinkgrape: Först och främst så måste jag bara skriva grattis och att ni var jättefina. :) Tråkigt att servicen var dålig, tycker absolut att ni ska gå vidare med det där med tårtan!

• Pinkgrape
    PimPim83 skrev 2011-08-14 20:53:13 följande:
    Pinkgrape: Först och främst så måste jag bara skriva grattis och att ni var jättefina. :) Tråkigt att servicen var dålig, tycker absolut att ni ska gå vidare med det där med tårtan!
    Tack så mycket :) Ja, vi ska ta upp det med chefen till veckan.
  • marimekko86

Det värsta jag vet är folk som jobbar inom fel bransh.! Uppenbarligen borde inte dessa perosner jobba med ett serviceyrke som inom hotell och restaurang...rent hyffs att inte äta nåns bröllopstårta...jag hade brunnit i taket, skällt ut dom efter noter och klivit rakt in i chefens kontor.!

Som sagt det är väl egentligen ingen big deal, ni är ju gifta och lyckliga ändå med eller utan tårta men för mig är det enr en principsak....och som jag skrev tidigare så avskyr jag verkligen när folk som SKA vara serviceinriktade till 200% inte är det för fem öre...Dom ska jobba på lager typ.!

Är nog lite skadad också då jag själv är frisör = extremt servieminded + att min kompis driver camping och restaurang och jag brukar jobba där ibland och där råder en helt annat serviceanda och proffesionalitet än den ni fått.

Kräv er rätt men låt det inte förstöra för er lycka ♥

• Pinkgrape

Jag håller med, den är en ren principsak! Visst, hade det inte varit för allt annat under kvällen, så kanske det inte hade känts riktigt lika farligt. De hade dock så dålig koll och var så dåligt förberedda, trots att vi bokade hela festen flera, flera månader i förväg, att vi tyckte verkligen inte att de var värda att äta ur vår tårta. Vi har betalat dyrt för allt och då måste man ju kunna förvänta sig att personalen är professionella också.

• Annooo

Så fina ni var :)

Stooort grattis!

Svar på tråden Nu är jag fru! :D