Nu är jag fru! :D
Är hemma och mellanlandar, skriver mer ill veckan eller så :D
Är hemma och mellanlandar, skriver mer ill veckan eller så :D
Grattis!!
Det låter på dig som om ni hade en helt fantastisk dag :)
Tack :D Ja, dagen var helt perfekt! :)
Grattis=)
Hittade en bild på facebook som en vän till oss tog. Har inte fått några andra bilder ännu.
Med solen i ögonen och lycka i hjärtat gick vi ut hand i hand som man och hustru :D
Dagen började bra och blev bara bättre och bättre. Allt flöt på som planerat :) Vi var väldigt nervösa när vi väntade i brudkammaren, men så fort musiken började och det var dags att gå in, så släppt det. Vigseln gick mycket fortare än vad jag hade trott, svisch bara! En av tärnorna (min syster) och min mans ena marskalk läste varsin bibeltext och en annan vän till oss spelade så fint! Bubblorna utanför kyrkan blev hur bra som helst, även om de inte syns jättemycket på denna bilden. Väldigt uppskattat istället för ris faktiskt, av både oss och gästerna.
Efter kyrkan fotades vi, tillsammans med brudparet, vår dotter och ensamma. Det var hur kul som helst. Tjejen som fotade var så gullig så :) Efter det var klart åkte vi hem, bara jag och min man (hihi konstigt att skriva så), och det var SÅ skönt att få någon timma ensamma hemma och prata igenom allt som hänt hittills.
Ca. 30min efter gästerna anlände vi till festlokalen. Middagen var super (bortsett från endel missar av serveringspersonalen) och stämningen var på topp. Folk skålade, skrattade, sjöng och dansade. Vi fick inte många tal, tre stycken blev det, men de var så otroligt fina att det var bättre med få. Min pappa och två vänner till min man var det som talade. Vi lekte lekar, åt tårta och dansade tills vi var tvugna att lämna lokalen 01.00. Många kramar och pussar blev det under kvällen, inte bara mellan mig och maken :P
Efter vi sagt hejdå till alla var det dags att lägga sig. Hotellrummet väntade och det var helt fantastiskt att bara kunna sätta oss ner, ensamma, och andas ut. Vi hade dock två dagar innan beställt alkoholfri äppelcider till rummet istället för champange (ingick i bröllopspaketet), personalen dubbelkollade med min mamma under kvällen, och när vi kommer upp ligger där en flaska champange och en glasflaska 33cl med Ramlösa. Mannen går ner för att fråga om vi kan få något annat och kommer upp igen med en pet-flaska 1,5l päroncider från Coop, som är rumstempererad. Kändes väl lite sisådär kul, men men.. vi pratade och såg på tv en stund innan mannen slocknade. Jag satt uppe ett tag efter och lyssnade på hans snarkningar, tittade på ringen och tvn och bara log.
Imorse fick vi dock en mindre rolig överraskning. Det blev över väldigt mycket tårta från igår och när vi skulle hämta tårtan innan vi åkte hem från hotellet, så fick vi bara en liten bit. Jag reagerade inte på det då, för just då visste jag inte hur mkt tårta som hade blivit över. Pratade då med mamma och hon sa att det var mycket mer kvar. Hela nedersta botten + en liten bit av andra våningen skulle ha varit kvar. Vi åkte då tillbaka till hotellet och frågade efter resten. När vi kom fram till receptionen såg vi hur personalen åt av vår tårta. Vi påpekade det och tjejen som jobbade i receptionen sa bara "Jag vet inte. Jag jobbade inte igår." och när jag sa att vi har ju redan betalat för tårtan och att de måste ju ersätta oss om de äter upp den (utan att fråga om lov!), så sa hon bara "Jamen JAG har då inte ätit något av den!". Mmm... säkert...
Grattis!!!!
Låter underbart! Fin bild oxå, det syns att ni är lyckliga!
Stort grattis till er båda!
Synd att hotellpersonalen var så snikna och icke serviceminded! Går ni vidare med det eller lägger ni det bakom er?
Tack! :D
Vi kommer gå vidare med det, för det är ju faktiskt ren stöld. Det var vår tårta, vi hade med oss den och vi har betalat för den. Ingen hade sagt att de fick ta ur den, utan tvärtom, och de hade inte frågat. Hela den historien med alla andra missar de gjorde under kvällen gör att vi, tyvärr, inte alls är nöjda med deras insats.
För många andra kanske sådana saker är oväsentliga, men för oss är det pengar som vi är rädda om, då vi inte har mycket, och tänker inte spendera mer än för vad vi faktiskt använt.. eller hur man nu ska säga.
Jag håller med, ville bara vara lite diplomatisk.
Personal som inte gör sitt jobb ska bli tillrättavisade oavsett tycker jag. Sitt jobb ska man sköta, det är det man har betalt för. Och servicen är det kunderna betalar för.
Grattis!! Vad fina ni var!!
Synd med tårtan..... vi hade en liknande incident på min pappas begravning... vi hann inte ens gå därifrån, jag hade sett att de var mkt tårta kvar och frågade mamma om hon ville ha med de hem. När jag gick för att be om dem fick jag till svar att: OPS... de har nog personalen ätit upp!! Så det verkar vara fritt vilt.....