Fler som gifter sig 14/07-2012
Hade varit kul att veta om fler blir gifta samtidigt som jag och min blivande, och hur ni planerar. Känner att jag gör inget annat än planerar, fast än det är nästan ett år kvar :)
Hade varit kul att veta om fler blir gifta samtidigt som jag och min blivande, och hur ni planerar. Känner att jag gör inget annat än planerar, fast än det är nästan ett år kvar :)
Vi kommer oxå att gifta oss den dagen och nu är äntligen klänningen och skorna fixade och barnens kläder nästan klara de med, vigselringen är beställd. Fler och fler pusselbitar börjar falla på plats. Kommer även vi ha ett litet bröllop, kring 25 pers och ska försöka fixa mycket själva.
Igår var vi och kikade på festlokalen och placerade ut bord, så nu grejar jag med bordsplaceringen...Puh! Lokalen är för 90 pers men jag kan säga att det är tur att vi inte blir mer än totalt runt 45 st, vet inte hur vi skulle placerat ut borden då... Nu blir det U-form med honnörsbord och två tungor då. ;o)
Har idag varit och övat med prästen i kyrkan och kände nu börjar det verkligen närma sig och ett jätte pirr imagen kom
Lämnade också in min ring till guldsmeden så att han kan sätta ihop den med vigselringen, så nu kommer jag ha en silverring som karln min friade med på mig fram till bröllopet...
Lyckades även göra klart omslaget till festhäftena nu kan jag lämna över dem till systeryster (även toastmadame) så hon kan fylla dem med skojjigheter!
Jag är riktigt nervös över ringväxlingen, får komma i håg att inte göra för långa naglar ;) måste ju kunna hålla i ringarna samt sätta på min blivande sin utan att behöva använda båda händerna !!
En till här, ska gifta mig i Borlänge! :) Det mesta klart. Ska hämta ringarna imorgon, ringa kantorn och hoppas på att han tar emot mina noter och att vi får våra marcher vi verkligen vill ha, fixa sista detaljerna i musiklistorna, köpa klänning till dottern. Det är inte mycket kvar, men jag tror hela tiden att jag kommer att glömma någonting viktigt. :) Skickat in vigselintyg och hindersprövning, så det viktigaste borde väl ändå vara fixad.
Två stycken sällskap har ej svarat ännu, så det blir att försöka få tag på dem. Vi bjöd närmare 70, vi kommer att bli strax under 60 personer.
I helgen som var blev det min möhippa, blev totalt överraskad men dagen var huur härlig som helst med 50-talstema, bubbel, drinkar, vin, uppdrag, hårpiff, snygga kläder och god mat m.m. =) Puh, slipper jag vara nervös över det mer. =) I helgen tror jag de kommer hämta sambon...barnen ska sova hos farmor och jag jobbar. =)
Imorgon är det bara 1 månad kvar!!! :D Längtar så jag dör! Nu är det bara lite småfix kvar känns det som. Ska rätta till klänningen till veckan och köpa smink men annars börjar allt falla på plats! LOVELY! Någon som har panik ännu? :)