• Future Mrs S

Doftljus på borden

Vad tycker ni om doftljus på borden? Jag vet att många är doftkänsliga men ingen av våra gäster är det (95% säker på det).. 

Vad tycker ni om doftljus på borden? jag tänker att det kan vara mysigt med något doftljus emellan alla vanliga doftfria men jag blir ändå osäker.. blir det kanske lite "äckligt" med doft när man sitter och äter? :S
    Vad tycker ni?

Doftljus på borden: Good/anus
    Doftljus på toa: Good/anus
    Doftljus på presentbordet: Good/anus
    Doftljus på drickabordet som står framme hela kvällen Good/anus

Tips och åsikter :)
    Själva tycker vi om doftljus och använder det ofta.. :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-11 22:15
    Det blir alltså inga doftljus där/när vi sitter och äter :)

• Svar på tråden Doftljus på borden
  • Future Mrs S

Vi kommer ha lite doftljus och om någon mysteriskt fick allergi huxflux så hoppas vi att den säger till så tas dom bort.. :)

• förlovadflicka
    Future Mrs S skrev 2011-08-11 14:11:45 följande:
    Vi kommer ha lite doftljus och om någon mysteriskt fick allergi huxflux så hoppas vi att den säger till så tas dom bort.. :)
    ...Om den kan andas, vill säga :P
  • Future Mrs S
    förlovadflicka skrev 2011-08-11 14:44:56 följande:
    ...Om den kan andas, vill säga :P
    Haha.. äsch om den inte andas kan den ju inte klaga ändå ;D

• Kattpoet

I mitt fall så måste ljusen tas bort och lokalen vädras ur  och sedan måste jag sitta ute ett tag för att min kropp ska sluta reagera  och sedan kan jag glömma att krama folk på minst 2 timmar eftersom perfymen som normalt inte skulle fått mig att reagera kraftigt , kommer att starta om allt igen.  Ja jag har fått lämna fester för doft ljus och personer som badat i parfym .

• Moster Stina

Men om ni skall bjuda på god mat, så kommer doftljuslukten att förstöra ju! Varför vill ni doftljus överhuvudtaget undrar jag? Är det något ni vill dölja?

Doftljus på toaletten kan jag möjligen gå med på!

Och så vill jag bara varna, så att ni inte har någon gäst som skulle kunna vara gravid. Då blir man ju extra känslig mot kvalmiga konstgjorda dofter!

• cuteanniis
    Kattpoet skrev 2011-08-11 15:19:45 följande:
    I mitt fall så måste ljusen tas bort och lokalen vädras ur  och sedan måste jag sitta ute ett tag för att min kropp ska sluta reagera  och sedan kan jag glömma att krama folk på minst 2 timmar eftersom perfymen som normalt inte skulle fått mig att reagera kraftigt , kommer att starta om allt igen.  Ja jag har fått lämna fester för doft ljus och personer som badat i parfym .
    Då har vi samma problem =/ Har fått lämna många fester då många av mina vänner avgudar dessa j#%la partylite ljusen.....
  • Future Mrs S
    Kattpoet skrev 2011-08-11 15:19:45 följande:
    Shit va jobbigt... har varit på ett dop när en av gästerna va så känslig så ingen fick duscha samma dag med annat än parfymfritt+vatten, ingen deo ingen parfym inga hårprodukter ingenting.. fattar inte hur människan kan handla, jobba ingenting där man träffar folk.. dopet var liksom utomhus och fikat var i ett typ stall fast där man haft maskiner och nu ingenting så det var liksom genomstörmning hela tiden :( Måste vara apjobbigt!

• Future Mrs S
    Moster Stina skrev 2011-08-11 15:24:35 följande:

Men om ni skall bjuda på god mat, så kommer doftljuslukten att förstöra ju! Varför vill ni doftljus överhuvudtaget undrar jag? Är det något ni vill dölja?

Doftljus på toaletten kan jag möjligen gå med på!

Och så vill jag bara varna, så att ni inte har någon gäst som skulle kunna vara gravid. Då blir man ju extra känslig mot kvalmiga konstgjorda dofter!

Nej jag var tveksam till att ha ljus på borden om det kanske förstör smakupplevelsen liksom och vi skippar det det.. Dölja något? Nej vi vill väl ha doftljus av samma anledning som vi vill ha vanliga ljus, det är mysigt helt enkelt.. :) 

Det kommer två gravida och jag har kollat med dom och det var inga problem.. :) men tack för tipset. 
  • cuteanniis
    Future Mrs S skrev 2011-08-11 15:58:58 följande:
    Shit va jobbigt... har varit på ett dop när en av gästerna va så känslig så ingen fick duscha samma dag med annat än parfymfritt+vatten, ingen deo ingen parfym inga hårprodukter ingenting.. fattar inte hur människan kan handla, jobba ingenting där man träffar folk.. dopet var liksom utomhus och fikat var i ett typ stall fast där man haft maskiner och nu ingenting så det var liksom genomstörmning hela tiden :( Måste vara apjobbigt!

Usch nej så allvarligt är det inte för mig.. då hade jag ju aldrig kunnat gå på krogen eller dylikt... men vissa tant parfyrmer är ofta jobbigt och just partylite ljusen tål jag inte alls....

Det är tyvärr svårt att accepteras andras allergier ibland tror jag då det är svårt att sätta sig in i hur dens situation är... Jag har en i släkten som är allergisk mot nästan allt.... måste alltid ha med sig egen mat vart han än är,.... Är tydligen allergisk mot citronsyra och det är i nästan allt... + att han är nog allergisk mot vissa andra ämnen också som utesluter mkt gott... Ibland så har till och med jag svårt att acceptera detta då han måste ha med egen mat på vårt bröllop och så.. men det är bara att gilla läget att han får springa där med sina plastburkar och värma mat....
    Oj blev lite off topic Flört
  • Kattpoet

I mitt fall är det en intolerans, det är som att konstant sniffa peppar,  kroppen ska ju nysa av det och min kropp tycker att samma sak gäller för parfymer.  Så då snorar näsan,  saliven sätter igång och ögonen börjar rinna och efter ett tag  så känns det som om man drunknar i snor, det kvittar hur mycket man snyter det blir mer och mer. Vi har provat olika mediciner, för vissa dofter funkar standard allergi mediciner  , andra är det bara frisk luft som gäller.

Man blir van att vara snorig men ibland får man be  folk att sätta sig någon annanstans på bussen . 

Svar på tråden Doftljus på borden